Fototriss - Rosa!

Denna vecka har Fototrissen temat ROSA. Detta för att hedra Rosa Bandet som har en extra kampanj i oktober! För mig har Rosa Bandet extra stor betydelse då min mamma, min ena moster & min mormor har haft bröstcancer. Den enda som lever idag är min mamma! Dessutom har jag & mina systrar förhöjd risk att få just denna typ av cancer! Rosa Bandet hjälper till att rädda liv! Jag har därför själv startat en Dahlarna Blogg-insamling till Rosa Bandet. Målet är samla ihop 10 000 kr fram till den 12 november (som är min födelsedag!). Jag hoppas att ni hjälper mig att nå detta mål! Tillsammans är vi starka & kan uträtta underverk! Fototrissen har en egen insamling till Rosa Bandet. Det spelar ju ingen roll vilken insamling ni väljer att stödja, pengarna går ju till samma syfte. Hoppas att ni känner att ni kan bidra med något. Inget bidrag är för litet & inget är för stort! Man får gärna vara anonym om man vill, helt valfritt. Klicka på bilden längst ner i inlägget, för att komma direkt till insamlingen hos Cancerfonden. Tack på förhand!

Här kommer mitt bidrag till temat ROSA. Eftersom Rosa Bandet & färgen rosa ligger mig varmt om hjärtat, kommer jag idag att visa tre olika rosa saker som gör mig glad! Första bilden är på en rosa blomma. Blommor förgyller vardagen! Jag kan aldrig få nog av dem! Mittenbilden är på min ena son! Barnen är ju såklart det bästa jag har! Här sitter sonen på en rosa badring! Tredje & sista bilden - hembakta bullar! Det är nog det absolut godaste som finns. Att dessutom förgylla lite extra med fina bullformar är kul. Här en rosa bullform.





















Kommentarer:

1 Rick J:

You adjusted your blog to this theme? :D

Thanks for making me hungry (looking at the third photo):D

Cute photo's!

2 Helena Kulle:

Dom där kanelbullarna ser inte dumma ut.

Mmm tillsammans med ett stort glas kall mjölk. fin fikabild :)

Ha det bra.

/Helena

3 Anneli:

Jättefina bilder på rosa fina saker!



jag hoppas verkligen att du och dina systrar inte blir drabbade och jag är ledsen för all det ni redan är och har varit utsatta för!



Jag har det själv alldeles för nära. Min mammas kusin är drabbad och dessvärre har det kommit tillbaka för andra gången och denna gång spridit sig överallt i kroppen! Det är tungt! Usch...nu sitter jag här och gråter...



ta hand om dig!! KRAM!

4 Mona:

Mellersta bilden är min favorit. Sonen har ett härligt ansiktsuttryck. Snyggt med den rosa badringen mot det ljuvliga blåa vattnet.

5 eva b:

Härliga bilder som vanligt!! Å i dag blev det svårt att välja. Gillar både den rosa badringen och den rosa bullformen. Båda får bli mina favoriter!

6 cat:

En underbar triss! Bilden på din söta lilla kille i sin rosa badring är min favorit:)

7 Kadermo:

Tre underbara bilder, gillar bullbilden, även om den påminner mig om att jag borde baka mer.

Lycka till med din insamling.

8 Nilla:

Jättebra!

9 Nollan:

Bullbilden blir min favorit, en harmonisk och lite annorlunda komposition jämfört med de två övre bildernas centrering. Och så ser ju bullarna väldigt goda ut också!

10 whatthefuckdotcom:

En pojke i en rosa badring?... Kan det bli bättre :) Nr 2 blir min favorit!

11 Hobbyfotograf Erica Pettersson:

Jättefina bilder, och ett väldigt genomtänkt inlägg på dagens tema :D Förstår att Rosa bandet har en speciell betydelse för dig. Hoppas insamlingen går bra :)

12 Carina - inspirera:

Så fint med rosa! Och speciellt när rosa numera för tankarna på att kunna göra en bra sak!

Kramen.

13 Carina - inspirera:

Så fint med rosa! Och speciellt när rosa numera för tankarna på att kunna göra en bra sak!

Kramen.

14 Znogges album:

Den första bilden blir min favorit! Även om jag älskar att baka och bullformarna är för söta...

15 Jack:

Härlig blandning!

16 Gärdsmygen:

Bullformen var ju charmig! Blomman som jag tyvärr tappat namnet på (?) är en blomma jag smälter för. Den finns ju ofta i gräsmattan och är så söt. Den blir min favvo!

17 Jessica:

Åh nej, nu gjorde du mig sugen på bullar! Älskar de prickiga bullformarna, vart har du fått tag på dem?



Kram Jessica

18 Amanda:

så söta rosa bilder! Gillar verkligen barnet i badringen, så söt!



Tack även för kommentaren hos mig!

19 Monika:

Gillar verkligen din triss och i synnerhet sista bilden då jag är en bull-tok! :-)

20 Linda:

Missa inte helgklippet i min webshop http://www.beautyinsideout.se

21 InneoUte-Malin:

Jättefina bilder - och visst måste man vara med denna vecka - med detta fina ändamål. Min favorit blir den sista. Jättefin bild med underbara bullformar. :-)

22 pysseliten:

hahah då kanske du skulle köpa en såg till honom i farsdagspresent :) Kul ni gilla mitt hem ,det är kul att få gluta in hos andra alla har vi ju olika .

Och kul att få tips av varandra .Trädet vännen har i svart är rollat med svart färg med en skumroller . Men gundat först . Ha det bra dag nu väntar jobbet

23 Jah Hollis:

Fina bilder, speceillt den glade badaren i mitten som ser så avslappnad ut. :-)

24 Erikas foton :):

Hej! tack för kommentaren! :D

Oj, vilka fina bilder, särskilt på bullarna, nu blev man riktigt sugen på att äta... synd bara att vi inte har några xD

25 Avsändare Margareta-Bildgatan:

Vilken ljuvlig fin triss speciellt med tanke på det du skriver så förstår jag ditt engagemang. Jag stöder rosa bandet och har gjort det tidigare år också, med tanke på mina goda vänner och alla andra människor som finns här ute och drabbas. Jag tycker att jag hör det alltför ofta.



Jag hoppas verkligen att ni nu har drabbats tillräckligt i er familj och att du slipper genomgå det fler gånger.

26 ViDu:

Bilden på bullarna blir min favorit i den fina triss denna veckan.

27 KAWAiiKAi ~:

ohh bullar :D så söta :3~~

Kommentera här: