Fototriss - Så här ser det ut där jag är idag, del 2

Söndagens Fototriss har temat Så här ser det ut där jag är idag, del 2. Detta tema hade vi i början av november, på farsdag. Då visade jag dessa bilder. Vill du se mer bidrag på detta tema idag, så klicka här. Helena skrev att det skulle vara sol i delar av landet idag. Dock inte i mina trakter - än iallafall. Så för att peppa mig själv i denna gråmulna & disiga tid, har jag fotat färgglada saker som gör mig glad! Den sista bilden på ljungen, är exakt samma ljung som jag fotade i november. Den är lite mer vissen idag, men samma underbara djupa cerisa färg.






TUSEN TACK för alla kommentarer jag fick till förra veckans Fototriss - ätbart. Så OTROLIGT KUL att få sådan respons! Hoppas att ni alla får en superskön söndag & en riktigt bra start på den nya veckan.

Besök gärna min andra blogg - Dahlarnas Fotoblogg. Där är jag med i fotoutmaningen 365 foton 2009! Skriv gärna en kommentar - det gör mig glad :-)!



Kommentarer:

1 Marie:

Härliga vårliga färger. Kan behövas i vintermörkret nu i årets (enligt mig) tråkigaste månad.



Fina bilder alla tre!



Ha det gott!

2 annette:

Så vackra bilder med underbara färger, och där kom "polkatulpanerna" också, blir glad av att se på Dina bilder, själv hamnat i sängen idag med en dunderförkylning.



KRAMEN!



annette

3 Malin Inspiration & design:

Fina bilder! Tulpanerna ser härliga ut! Vad kul att du har fått dig ett träd nu, som du har önskat så länge. :) Vad tror du om att ha grått eller svart bakom trädet? Eller rött? Beror ju helt på hur diskret/ icke diskret du vill ha. :)



Ha en mysig Söndag vännen! Kram

4 Fröken Mita:

Dina färger på dina bilder är ljuvliga, ha det bra

5 http://lilalili.blogg.se:

Underbara bilder där tulpanerna blir storfavorit hos mig!

Ha en skön söndag!

6 Camilla:

Härliga bilder. =) Jättefina verkligen.



Bor faktiskt i gbg. Vasastan. Huset där det är såna där gångar är ett studenthus. Bor massa högljudda, festande chalmerister där =(

7 princexswe:

Härliga, vackra bilder. Tulpanen får min röst idag. Den ger vårkänsla. Eva

8 Emma:

Skönt att se så färgglada bilder! Hoppas det klarnar upp så du också får sol!

9 Proforma:

Visst är man trött på vintern och vill ha ljus och färg nu! Av dina bilder tycker jag allra bäst om tulpanen, min favoritblomma!

Jag har vårtecken i min Fototriss!

Ha en skön söndag!

Kram

10 m:

Helt fantastiska bilder!!! Jag har även tittat på din andra blogg och kommer definitivt att återkomma. Det är precis min smak!

11 jeanette:

Underbara bilder som man mår bra av att titta på i dessa grå dassiga dagar.

12 Pysen73:

Njäe, du vill nog inte byta längre... strax efter att jag tagit bilderna började det ösregna, vilket ju var väntat eftersom himlen var så mörk.. ;o)

Härliga färger här idag!

13 åsa gillar rosa:

Vilka härligt färgglada foto. Min favoritbild blir ljungen. Så härlig rosa färg.....

14 Nettan:

Härliga bilder, med mycket färg.

Nu längtar jag till våren.

Ha det gott//Nettan

15 Ingrid:

Så underbara bilder du visar. Nu får man ännu mera vårlängtan.



Tack för din kommentar hos mig och han en riktigt fin söndag! /Ingrid

16 N som i Norrland:

Vilka färger! härligt härligt. Ja här är det kallt men solen skiner och då tar jag gärna -20. ha en fortsatt bra söndag.

17 Mamma Russin:

alltid lika fina kort..:)



det går omöjligt att välja ett av dom..



ha det gott.

kram

18 Helena:

Oj så färgsprakande. De kan jag inte välja mellan. Du får topp betyg på alla.

Ha det gott.

19 Marie Carpe Diem:

Färgrannt och vackert! Ljungen är min favorit.

20 Lillmonster:

Superfina bilder - som vanligt. :)

Jag tänkte först också ta bilder innifrån men tog mig sedan ut trots allt.



Kram Kram

21 Vera:

Mycket färg kan verkligen behövas en sån här tråkig och grå dag! Snygga kort och jag gillar det första bäst. Tulpaner är en av mina favoritblommor :)



Ha det så bra!



/Vera

22 Linda P:

Härlig tolkning,. Dahlis ;) Mitt bland all snö och utebilder från de andra. Jag har också tolkat trissen helt annorlunda :)

23 Famos/Menageriet:

Man är verkligen sugen på färg nu!

Härliga färgklickar alla 3 bilderna, men jag tycker tulpanen är vackrast ändå.

Ha det så gott!

24 Sarahs Bildbloggeria:

Tulpanen blir favoriten idag, jätte fina färger!

25 Znogge:

Underbara bilder med fantastiska färger alla tre!

26 Cissi:

Jättefina bilder. Den första bilden gillar jag mest.

27 Ulrica:

Rackarns snygga bilder - omöjligt att välja. Vill ha dem som små tavlor alla tre...

28 jenny:

Härliga bilder!! får mig att längta till våren:-)

Kram/jenny

29 Eva-Lena:

Himla sköna färger som man blir varm och glad av! Jättesvårt att plocka ut endast en, måste jag så blir det nog fruktbilden men tulpanen kommer väldigt nära efter :) Ha en jättefin kväll!

30 veronica-ifokus:

Nu blev jag glad! Fina härliga färger!! Lovley!!

=)

31 Vera:

Jättehärliga bilder med så härliga färger i!

32 Livet i byn:

Helt underbara bilder, jag är så sugen på lite färg nu till våren.



~Livet i byn

33 Anette:

Härligt med färgglada bilder! Frukten blir min favorit (även om jag nu är trädgårdstok).

Mulet i Norrköping skrev du. Då vet jag hur sonen har haft det i dag. Han bor och pluggar i Norrköping! (fast det är ju söndag så han sov nog......)

34 Carro5344:

Så härligt att få se lite foton med färg. Min favorit blir frukten

35 Helena-hem ljuva hem:

Vilka vackra bilder! Väldigt härliga färger!

Hoppas att helgen har varit bra. KRAM!

36 Mari:

Människa!!! Vilka bilder du tar......så läckra.

Fixar du nåt i Photoshop eller är det så "enkelt" att få snygga bilder när man kan det där med att fota....



Kram och ha det så underbart bäst!!

37 Veronica:

Underbara bilder alla tre. Men min favorit blir nog tulpanen bara för att det är min absoluta favoritblomma, iaf denna årstid.

38 Lissen:

Underbara bilder med en klar vårkänsla!

Ha det gott!

39 AKO:

Härligt med en sådan färgprakt när det annars ofta är grått vid denna tid på året. Både ögon och själ fröjdas! :) Blir otroligt sugen på frukt av mittenbilden så den får bli favorit också.

40 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Vilka härliga bilder, riktiga färgklickar!! Det kan behövas så här på en måndagsmorgon, det känns som jag knappt har vaknat än, ändå gick jag upp vid sex. Hoppas du haft en härlig helg! Kramar

41 Linda P:

Tjena! På min sista bild var det en ljuslykta. MIna ögon är bättre, men ännu har inte synen stabiliserat sig helt. Sjukskrien en vecka till... MEn det går framåt! KRAM

42 Mia:

Nja, solen kanske dyker upp här. Man ser att den försöker. Kanske därför jag känner mig på så gott humör!



Vad jag kan se av dina kommentarer och den person som framträder mellan raderna så är du en sådan person redan. Jag hoppas också jag kan bli en bra medmänniska som vuxen och skulle någon någonsin behöva mig, att jag skulle finnas där. Familj är trost allt inget alla får, det är något man skapar.



Kram Mia

43 isabels värld:

Åh vilka härliga färgklickar till bilder!! Kan knappt välja en favorit här idag... Hmmm det får bli fruktbilden tror jag.



Hoppas helgen varit mysig och att allt är bra med dig! Kraaaam Pernilla

44 lottam:

Verkligen fina vårfoton och en färgklick.



Tack för kommentaren hos mig.

Ha de gott!

45 Ana:

Hej, ramlade in på din blogg av en tillfällighet, vill bara säga att den är otroligt vacker! Vänliga hälsningar Ana

46 Petra C:

Vackra bilder! Härliga färger. Jag väljer bilden på ljungen som favorit.

47 Anna:

Jag är så imponerad av alla dina bilder! Jättevackra! Av dagens triss är nog tulpanbilden min favvo ;-) Det märks verkligen skillnad också att du har en betydligt bättre kamera än vad jag har...



Jag har vabbat i dag och kommer att jobba i morgon, trots att det är en tisdag. Niorna har nämnligen NP i svenska (läsförståelse) och då vill jag hellre vara där själv och se att det hela går rätt till än att ha vikarie som kanske inte vet vad som gäller.

Flickorna är lite piggare, men som du skriver får de vara hemma minst två extra dagar på grund av smittorisken.



Hoppas allt är bra hemma hos er i dag! BAMSEKRAM

48 MissStorm:

Så vacker ljungen håller sig! Jag tycker bäst om tulpanfotot. Underbara fäger av den fräscha våren.



Kram

MissStorm

49 Guvor:

Väldigt vackra bilder alla tre, men jag väljer frukten som min favorit. Blir jättesugen!

50 TrädgårdsTuristen:

Vilken färgexplosion! Det känns som om energin studsar på väggarna när man ser bilderna. Frukten gillar jag bäst, eftersom jag vet att man kan äta den. Är hungrig...Trevlig vecka.

51 Evelina:

färg-glada och jättefina bilder!!

52 Annies Fotoblogg:

Oh jag hade också med en tulpanbild i veckans fototriss :P Du hade fina tulpaner. Men favoritbilden måste bli mittenbilden. Jag gillade färgerna och att det ligger en halvlime mitt bland de andra frukterna :)

53 paula:

Vilka underbara kort man blir så glad av att titta på dom.. Gillar frukterna bäst! Tack för kommentaren hos mig. Nej husen är ca 15år gammla. Vi trivs men letar större och eget... Ha en bra kväll

54 SEO:

Hejsan söker lite nya spännande bloggar inom diverse kategorier o göra länkbyte med? läs på min blogg simpelt! =)

Kommentera här: