Fototriss - Rörelse!

Ännu en vecka har gått. Förstår inte vart tiden tar vägen. Största händelsen denna vecka är väl Usain Bolt. Vilken människa! Stora händelser i vår familj var ju minstingens skolstart & Rix FM festivalen. Nu är det dax för en ny Fototriss. Denna vecka är det även tävling, där priset är en fotobok. Veckans tema är Rörelse. Det har vi haft tidigare & då var mitt bidrag detta.

Den här gången hade jag faktiskt många bra foton från sommaren, som skulle passa perfekt till detta tema. Hade till & med lite svårt att välja ut & det händer definitivt inte ofta i fototrissen. Nu fick det bli ett kärt sommarminne. Rockringarna kom fram när vi träffades hela familjen på landet. Här är min ena syster som försöker få igång ringen. Oj, vad många härliga skratt vi hade under tiden. Syster fick igång en otrolig snits efter lite övning - här är dock precis i början :-)!









Hoppas att ni alla får en riktigt bra söndag & nästkommande vecka!

Kommentarer:

1 Linn:

Vilken fin blogg du har!=)

2 Gunvor:

Härliga bilder på rörelsetemat. Åhh vad jag kommer ihåg rockringarna. Jag var faktiskt ganska bra på det där en gång i tiden. Nu vete katten om man skulle kunna röra sej så den hänger kvar. Kul bilder.Härlig koncentration.

3 Hasse A:

Morrn.



Här var det "Hula Hoop" för hela pengen.

Tänk, jag trodde det var borta....

Kul att se.



Ha de bra.

Hasse A

4 Kadermo:

Vilken tjej, minns hur svårt det var. Minst '100 år' sen jag prövade senast.

5 foto CHIP:

Jättefint bidrag! Alla tre blir favoriter :)

6 Milla:

Det där är riktigt svårt...det har jag aldrig klarat! Snygg triss!

7 Helena Kulle:

Haha, ja en sån där rockring kan verkligen få igång många skratt. Tack snälla för din kommentar os mej. Ha en bra helg...

8 Jah Hollis:

Härliga bilder med mycket rörelse i. Och vilken koncentration fotomodellen har. :-)

9 Barbro S:

Hon är ju jätteduktig, svårt men roligt var det, minns jag. Mycket fina bilder.

10 marie roxbro:

Åh vad länge sen man rockade...rörelse i full aktion...ha det gott

11 Ingmarie:

tror att du hittat nästa OS gren!Inte ens Mr.Bolt kan slå dig på fingrarna...du ÄR en rockare!



Ha det!

12 Famos/Menageriet:

Perfekt!

Så svårt och så kul!

Själv lyckades jag inte alls när jag provade.

Ha det gott!

13 lilalili:

Verkligen härliga bilder alla tre! Jag gillar den sista allra mest! Ha en riktigt skön söndag! Kramis

14 Maria:

Haha så härliga bilder!!! Klockrena=9

Ha en skön söndag!!!

15 Megera:

Roliga bilder och man blir påmind om när man var ung och hade en rockring.

16 Eva-Lena:

Härlia sommarbilder med lek och rörelse, fin triss!



Ha en fin söndag/E-L

17 jeanette:

Härliga bilder på en rockande syster...

18 Helen:

Vilka roliga bilder, passar ju toppen på temat rörelse!

19 Erik "Semlan":

Hi, hi. Djup koncentration hos utövaren och synbar fart på rockringen (lite suddig). Enhetlig triss. Har själv aldrig varit någon "fena" på detta, saknar nog den rätta höftknicken ;-) Svårt välja, men det blir mittenfotot, din syster försöker rädda den dalande rockringen...

20 Cecilia Artista:

Härliga rörelsebilder och så kul med rockringen!

21 Amanda:

Du har var det säkerhet och rörelse inget att snacka om. Jag har själv varit rätt duktig en gång. /Amanda

22 Photos by Storm:

Javisst, det där är inte så lätt längre/Lis

23 Nina Xi Fotoblogg:

Absolut rörelse o xtra kul med rockringen!

24 InneoUte-Malin:

Verkligen rörelse. :-) Rockringen har jag aldrig bemästrat. Vågar inte ens tänka på hur löjlig jag skulle sett ut nu. ;-)

25 ninni:

Häftiga!! "hulahula" var det länge sen man gjorde!

26 Majsan:

HAHA!! Vilka sköna bilder! Påminner mig om när jag var barn och vi hade rockringar!

27 Veronica:

Kul triss :)

Rockring var jättekul om jag minns rätt. Undrar om man skulle klara av det idag :)

28 Be Inspired -Inreding och design:

Hihihihih vad kul :-D

Du är så duktig!

Kraaaam

29 Pysseliten:

Drog till stan i stället för att tvätta fönstren en snabbis ska i väg och jobba nu kl 12 Dom har havla rea priset på Mio på lite, lila ljustakar dom vart nästan gratis kosta 39:- sen havla på det

Så passa på att handla där :) Köpte även ett svart och lila tyg till vardagsrummet på tygvaruhuset med halva priset Känns som jah sparat massor i dag :)))

+ jag hitta en plommon färgad matta rusta 499:- Den får duga ! Är super glad vill styla med måste jobba ;)))) Så får ta det i mogon efter jobbet Kram Pysseliten

30 ROCKRINGABILITY:

JAG Ä GRYM NU! Nån som vill ställa upp i en rockringstävling?

Puss / systra di första dan på jobbet efter lååååång semester men ska nu skynda hem till sjuk son (ja, igen....)

31 Susanna:

Jättefin och bra triss-serie! Den sista är min favorit :-)

32 Monika:

Hahaha!! Riktigt roliga bilder!

Kommentera här: