Tavla av tapet!

Nu är den äntligen gjord! Väggen i vårt allrum pryds nu av en tapettavla. Jag fick tapetprover från Måleributiken för länge sedan. Men det är så mycket hela tiden att detta miniprojekt har blivit liggande (som så många andra tyvärr...). När jag väl tog tag i det idag, så tog det ju bara ca 10 minuter... Då undrar man ju varför man inte gjorde det tidigare... Köpte en målarram på Europris idag. Har knappt satt min fot där inne förut - men såg en annons om billiga ramar. Ramen jag köpte var 30 x 40 cm & kostade bara 30 kr. Den duger verkligen bra! Fanns i massa olika storlekar. Ska nog åka & köpa en större också & spänna tyg runt. Denna tapet heter Lilia & tillverkas av Sanderson.






I fönstret står mina svarta tända-och-vända ljusstakar. Lampsladden som hänger utmed fönstret är verkligen ful att ha där. Ska försöka komma på någon idé att slippa se den. Förslag någon??? Någon gång får jag kanske kanske kanske med mig mannen på att måla alla lister & tak vita... In my dreams...

Kommentarer:

1 Tjohalias blogg om inredning:

Vad fint det blev! Ska göra undersökningen på en gång. Kram på dig

2 Rebecka:

Ja det går ju så fort när man väl gör det, din blev jätte fin, har inte sett den tapeten innan men den var rigtigt söt!

Kram Rebecka

3 Proforma:

Den blev jättefin! Visst är det en bra idé att beställa därifrån, blev sugen på att beställa där ifrån igen. Ska bara hitta en tapet också!

4 Annette:

Det blev en jättefin tavla.



Kram Annette

5 rebecka:

snygga tavlor!



sv. gorm design. Jag tror att jag är lite ovanlig där för jag gillar generellt mitt hår, det blir bara okontrollerbart ibland och då är det lite jobbigt! Tack för tipset om schampo, jag förstår inte heller det där med namnen, kanske tycker de att det låter mer exklusivt om man måste slå knut på tungan för att kunna uttala det!

6 Mari:

Superfin!! Vill oxå göra en av nåt slag.

Vilken billig målarram, du köpte väl ett gäng då och la på hög förstås?



Har äntligen fått mina prover efter 6 veckors väntan.......fast måste fått hjärnsläpp när jag beställde eller så har det skickat fel till mej.



Ha en underbar dag!!



7 Mirka:

Vad fin tavlan blev! Hur satte du fast den på baksidan? När jag gjort med tyg så har jag ju haft en vanlig häftpistol... men det kanske man inte kan ha till tapet?



Jag önskar också att jag fick måla fönsterlister vita. Tyvärr är det ett par tusen lägenheter som ser ut som våran, så det blir nog ganska kämpigt att övertala hyresvärden:)

8 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Åh va fin den blev! Riktigt härliga färger! Jag har haft lite problem med att kommentera de senaste dagarna, ibland fungerar det och ibland inte. Jag försökte kommentera detta inlägg igår kväll, men det gick inte. Hoppas det går bättre nu. Ha en bra dag! Skiner solen hos er idag? Det gör den inte här idag. Kramar!!

9 Mallaco:

Så fint! Har också funderat att beställa lite tapetprover att göra tavlor av..har inte orkat=)

10 Kristina-Novemberbröllop:

Vad fint, riktigt fin tapet:) Kram

11 Anna:

Tavlan blev superfin kära du!



Kramelikram

12 Helena:

Smart tavla.

Jag använder Firefox om dagarna och undrade varför jag inte såg undersökningen. Testade IE nyss men då försvann hela högerkolumnen så jag kan tyvärr inte göra undersökningen även om jag vill.

Jag hittade hit rätt nyligen genom en tävling och nu tittar jag in här flera gånger i veckan.

Tjing!

13 Mia:

Riktiga höstfärger som passar bra nu!



Jag har inte sett den filmen, var den stark? Vet att min syster fick se den i skolan och de hade en temadag runt den osv. Jag tycker det är oerhört viktigt, gäller ju inte bara tjejer även killar. Vi måste ju förändra attityderna. Sen spelar den ju ingen roll om man är 15 eller 50, våldtäkter sker ju i alla åldrar. Kort sagt, det angår alla.



Kram Mia

14 Malin Inspiration & design:

Dahlarna; Ja viss tä rde ttrist nrä tiden, pengarna och orken inte räcker till som man skulle vilja. Men så är det ju för de flesta kan jag tänka. Man får försöka vara glad för det som faktiskt hinns. :) Sen får jag försöka hejda mig lite. :) Många saker drar ju ut på tiden eftersom det är sambon som gör dom. Typ snickeriprylar. Hade jag bara kunnat så hade jag fixat det själv. Vissa saker fixar han på arbetet. Jag får väl åka till hans jobb och fixa lite snart. ;)





Jo, jag har sett ditt mejl. Svar kommer snart. :) Ja, fy vad irriterande det är när uppgifterna försvinner. Grrr! :( Kan bli tokig på det.



Ha det superduper! Kraaam





Tavlan blev ju kalasfin! Har med funderat på att göra någon/ra tapettavlor, men man måste ju bestämma sig för tapet också. :S Finns så många tjusiga. :/

15 Designtjejen:

Vad fint det blev! Jätte smart med tapetprover!

Hoppas att du har haft en jätte mysig onsdag!!

Jag laddar för Bonde söker fru.. tihi

Kramis

16 Lina:

Snyggt...men jag undrar..hur kommer du på allt?

17 myrfot:

Vilken fin tavla! Har gjort liknande fast med teddytyg som sitter i min hall... Finns att se på min blogg

Kommentera här: