LEJON TÅRTA!

Idag har jag varit hemma med en förkyld liten kille. Passade på att göra tårtan till morgondagens kalas. Minsta sonen fyller 5 ½ år - vilket är oerhört ;-) viktigt att fira!!! Dessutom kommer min farmor hit som fyller 89 år i veckan som kommer. Det blir dubbelkalas alltså! Minstingen fick välja vilken tårta han ville ha. Dajmtårta tänkte jag - men nej nej vi skulle göra en egen. Och det skulle dessutom vara ett lejon!! Kan vi inte göra en fotbollsplan istället försökte jag lite lirkande. Nej mamma, det ska vara ett lejon med man - blev svaret då!!! Såklart att jag vill göra min sjuka son lycklig - dessutom blir ju jag lycklig när jag får dekorera tårtor :-). Så ett av dagens projekt var att göra en lejontårta! Så här blev resultatet!


Här nedan kommer lite detaljbilder. Vad olika gul färg lejonet har! Jag har använt blixt på alla foton, eftersom de är tagna nu på kvällen. Borde ju bli samma gula färg på alla kort då kan man tycka... Den riktiga färgen på tårtan är dock den starka gula färgen!


Jag är jättetacksam om du vill hjälpa mig med att fylla i min lilla undersökning i högerspalten här på bloggen. Det tar bara någon minut & ni är helt anonyma. Tack snälla för hjälpen!

Kommentarer:

1 Sofia:

Wow! Helt otrolig tårta!! Din 5,5-åring måste vara överlycklig! Hoppas att ni får ett roligt kalas!

2 Proforma:

WOW... vilken tårta!!! Så duktig du är !!! Hur gör man en sådan tårta för du använder väl inte vanlig grädde när du spritsar!?

3 Rebecka:

Oj OJ Oj vilket läcker tårta du har gjort. Vad duktigt du är, vilket projekt, det skulle vara för mig iaf =)

Super fin!

Kram Rebecka

4 Veronica:

Kan bara med de övriga kommentarerna. Underbar tårta! Trodde inte det var möjligt att göra en sådan tårta. Hur gör man???

Hoppas ni får ett trevligt kalas :)

5 Mari:

Snälla människa, hur har du lyckats med detta? Helt otroligt!!!!!



Synd att sätta tårtspaden i den men den är ju till för att ätas fast det kommer nog att göra lite ont, blunda och skär.



Trevligt kalas ni kommer att få och hoppas grabben kryat på sej!!



Kram och ha ett riktigt trevlig kalas!!

6 Lillmonster:

Helt underbar tårta.

Men hur har du gjort den? Har du en lejonmall när du gräddar eller skär du själv? Vad använder du när du spritsar? Vanlig grädde?

En massa frågor då jag är helt stum av beundran annars. ;)



Kram

7 Linda:

Skitläcker.. men det visste du ju redan. Jag undrar också om det är vanligt färgad grädde eller om du gjort nogatcreme eller nåt sånt? Till manen alltså.

8 Anna:

Men alltså... guuud vad duktig du är!!! Superfinaste tårtan jag sett :-) Min fyraåring älskar lejon så hon skulle nog allt bra gärna vilja ha den tårtan hon med. Synd bara att hennes mamma inte är lika konstnärligt lagd när det gäller tårtor. Vad är det gula gjort av?



Hoppas ni njuter av en härlig kalashelg!

KRAM PÅ DIG

9 Malin Inspiration & design:

Men jösses vilken fin tårta!!!!!!!! Den är ju för fin för att ätas upp. ;) Tur att du förevigade den. :)

Apropå tårta så har vi bakat oss två stycken i dag som snart ska mumsas upp. :)Men långtifrån så avancerad som din. :D



Hoppas du får en mysig & skön Lördag! KRAMSINGEN!!

10 Ann-kristin S:

Å så fint lejon ,du är bara för duktig :)

11 Maria:

Jaag är djupt imponerad av ditt lejon! =O

Jag använder internet explorer och ser inte ens hela dina högerspalt, den har satt sej allra längst ner under alla inlägg

12 Helena-hem ljuva hem:

Men så otroligt fin tårta! Jag är helt imponerad!! Lyckost sonen!

Kram Helena

13 Alina:

Har du någon favoritpizza? :)

14 Sweet life style:

fina bilder!

15 Ellas Inspiration:

Du är verkligen helt fantastisk med dina tårtor!!



Tack för hälsningen på vår bröllopsdag! Va roligt att du har ditt framför dig!



Kram Karin

16 Mrs. b:

Åh, den är ju verkligen jättefin din lejontårta! Helt otroligt att du kan få till den så bra!



Svar: Vad jobbigt att din stora kille fick allvarligare form av Borrelia! Stackarn, hoppas han mår bra idag! Det är ju så hemskt att det ska behöva gå så långt som i ert fall!

Min kille hade en röd örsnibb och svullna lymfkörtlar på en och samma sida, och det har kommit och gått under minst ett år. Vi sökte för det redan i våras, men fick då rådet att smörja örsnibben.... Lite konstigt såhär med facit i hand, det är ju typiska symptom hos barn som borde få vilken läkare som helst att misstänka Borrelia. Nu andra gången sökte jag för lymfkörteln, och bara råkade nämna örsnibben, och den läkaren sa då direkt att det måste vara Borrelia.

Nu är vi inne på penicillin nr2... första vi fick gav en allergisk reaktion så gårdagen innebar läkarbesök igen och kortison. Jag hoppas dock att det går bättre denna gången och att penicillinet verkligen får bort Borrelian helt!



17 Helen:

Vilken häftig tårta! Superimpad! Är det smörkräm du använder? Har läst om smörkräm men aldrig använt det själv, så jag är lite nyfiken.

18 Livet i byn:

Men du, jag är stum av beundran!! Vilken skapelse...vad du är duktig :0)



~Livet i byn

19 fru Sätterlund:

Alltså - du är helt fantastisk. Jag har aldrig sett nåt liknande. Vilken snygg tårta!!! Jättefin verkligen! Håller med övriga - är stum av beundran! Förresten var det underbara höstbilder i det tidigare inlägget! Vad duktig du är...

Kram Therese

20 JohannaDesign:

Vilken fin tårta :) kram Johanna

21 Designtjejen:

Men guuuuudddddddd så fin!!!! JÄTTE läcker!!

22 Malin Inspiration & design:

Dahlarna; TACK snällis! :) Jag var med "tvungen" att äta lite av en tårta sen i går. ;) Nä fy i bland mår man som man förtjänar efteråt. :D Man kan ju inte hejjda sig i bland. I går kväll blev det pizza med så man känner sig lagom "uppsvälld" nu. :) Ha det så bra! Kramsing



Att du hade hjärta att äta upp den där tjusiga tårtan?! ;))

23 Lisa:

Men gisses!!! Här kommer jag med formar och så har du bakat världens sötaste lejon!!! inget slår ditt bakverk ska jag säga dig! Mmmmmmm

24 Malin:

WOWOWOW!! Så fin tårta!!!

25 Annette:

Vilken fantastiskt fin tårta!!!



Hoppas ni hade ett bra kalas.



Kram Annette

26 MissStorm:

Åh herre jösses! Jag blir helt stum!

27 maria malmgren:

heej.. försökte ta reda på hur man gör smörkräm lättast?.. har du ngt bra recept?

28 viktoria:

enormt cool tårta, hur gjorde du den? ngn form? för hand? "material"?

Kommentera här: