Fototriss - skyltar!

Söndag = Fototriss! Det är alltid lika kul att få leta igenom sitt bildarkiv eller försöka fånga motiv utifrån ett givet tema. Denna vecka är det skyltar som ska gestaltas med hjälp av tre bilder. Det var svårt att välja ut. Hade en hel del i arkivet, men valde till slut att visa tre helt olika skyltar. Dessutom från tre olika länder. Här hittar du fler bidrag på temat skyltar.  

 
"Vägen väster ut" finns på Fårön strax utanför Piteå. Alla chokladskyltarna finns vid Times Square i New York. "Los Hervideros" finns på Lanzarotes västkust.







Fyll gärna i undersökningen som finns i högermenyn, så att jag som är så nyfiken får veta lite mer om vilka som läser min blogg! Anonymnt såklart! Hoppas att ni får en härlig vecka!

Kommentarer:

1 Carina:

Vägen väster ut tar hem min röst..fast choklad är det bästa jag vet.

2 Jonas:

Man kanske skulle köpa en annonsplats på väggen till bild 2 ;) Men "Vägen väster ut" röstar jag för.

3 Anonym:

Vägen... Var definitivt min favorit också :)

4 Ninni:

Härliga skyltar. Vägen väster ut gillar jag men min favorit är nummer tre...tycker den är vacker.

5 Bosse:

Tre fina bilder. Vägen väster ut känns som en segrare på rolighetsskalan, mittbilden vinner i skylt-mängdsklassen och Los Hervideros får skönhetspriset.

6 lilalili:

Vägen väster ut blir min favoritskylt hos dig den här veckan!

Kramis

7 trivago:

Vägen väster ut låter ju ganska kul faktiskt, det finns många roliga vägskyltar i Sverige, inte minst med underliga ortsnamn :o) Snacka om fantasi på mittenbilden!

8 Ann:

Första skylten kändes så positiv som om den leder till något bra, ah och så chocklad, jo det är ju gott

fina skyltar alla tre

9 Ellas Inspiration:

Härlig tolkning på temat! Den där chokladskyltningen drömmer jag om att se live...



Kram Karin

10 Synne:

Godmorgon.

Måste nog erkänna att bilden med skylten som visar vägen väster ut är min favorit.

Ha det gott.

Synne.

11 Sarahs Bildbloggeria:

Jag tar en tur väster ut ;O)

12 Härligheter enligt Erika:

Vägen västerut är fantastisk!!!

Ha det gott!

Erika

13 Ragnvi:

Hi, hi, hi! Snacka om att vi är patrioter!

Vägen väster ut....

14 m i @:

Hejsan!

första skylten såklart!!! hehe den har man passerat flera gånger och den var ett av mina alternativ också...Ha en skön söndag!

15 Syster Eva:

Störtfina bilder! Min favorit är enkel att välja: Times Square för jag älskar storstäder. Sen inbjuder bilden till en "lång titt"!!! Det gillar jag ... mycket detaljer!



HA en bra vecka!

16 Kurator Pia:

Ohh, så fina skyltar!! Svårt att välja men nr.1 är bara så läcker!! Ha det kanonbra och hälsa till Smålandsstenar nästa gång!!

17 Irrhönan:

Tvåan gör mig förvirrad - då gillar jag ettan bäst. Klart budskap. Inget att missförstå! :-)

18 Mikaela:

Fastnade för den första bilden ;)

19 Sofie:

Förstod direkt att första skylten var från Fårön (bor bara några hunda meter därifrån)! Kul att du visar den. Oj, snacka om skyltning i New York och vilken vacker skylt från Lanzarote! Kram, Sofie

20 lottam:

Snygga foto alla tre - men "vägen västerut" blir min favorit, den har många följt.

Tack för kommentaren hos mig.

Ha en bra söndag!

21 Cissi:

Fina skyltar. Mittenskyltarna gillar jag mest.

22 Jennifer på Fashioncut:

Fy vad sugen man blev på choklad, tur att jag har några tryfflar kvar hemma :)

Vägen väster ut var ju bra :)

23 SysterLilli:

Oj, så bra du har lyckats med temat! :) Så fina bilder alla tre, men "Vägen väster ut" blir nog favoriten iaf.

Ha det bra!

24 Nilla:

Mittenbilden var jättefin! Tuff!

Översta gillar jag också. Du är duktig! :-)

25 SysterLilli:

Jag måste vara blind eller så är det något annat fel på mig. Jag hittar inte din undersökning... Ledsen, men jag hade iaf ambitionen att vara med undersökning. :)

26 Marie S (Kimberley):

Vägen väster ut ser ju trevlig ut....

Ha en bra söndag !

27 Pialotta:

Så mycket skyltar i den mittersta.. gillar, men den tredje blir min favvo:-)

28 Tjohalias blogg om inredning:

Vilka ovanliga och roliga skyltar!

Kram Sandra

29 Alina:

Hejhej:) bara kollar om det funkar att kommentera:)

30 Helena:

Hejsan!

Jag har länkat till di på våran hemsida, under uppbyggnad, skicka en kommentar på min blogg om det inte är okej!

31 Jennifer på Fashioncut:

Sv: Tänkte jag skulle lägga upp någon bild på tryfflarna men måste vänta på att kamerabatteriet ska laddas först :(

32 Erik:

Fina skyltar som drar åt olika håll. Västerutskylten är mysig och trean ser snygg ut, klart speciell. Men det blir ändå den skyltrika bilden från New York som får min röst. Bilden är så rik på detaljer, det tar en stund att titta klart på den. Bra sugen på att besöka den staden ;-)

33 Znogge:

Bilden med alla chokladskyltar är min absoluta favorit! Rörigt vacker men ändå sammanhållen :-)

34 Erica:

Tack för kommentaren i min blogg :)

Gillar dina bilder också, speciellt den första (den var ju från Piteå ;)) Och så tycker jag så mycket om sommarbilder. Älskar när det är alldeles grönt och lummigt.

Ha en bra kväll!

35 Anna:

Härliga skyltar allihop, men den som leder till vägen väster ut är ju för charmig :-)



Hoppas du haft en härlig söndag min vän! Du kanske är och tränar för fullt nu?! Visst brukar du träna på söndagkvällar?



MÅNGA KRAMAR

36 Åsa gillar rosa:

Fina bilder alla tre. Fast vägen västerut lockar vinner chokladen mitt hjärta! Ha en bra vecka!

mvh åsa

37 Eva-Lena:

Härliga skyltar alla tre, vägen västerut är riktigt kul meeeen choklad är ju liksom min grej :)

Ha en fin vecka!

/E-L

38 Haydee:

Det var många skyltar i andra bilden! :) Men min favorit är den första!



Ha en trevlig söndagskväll!



39 Monkan:

Fina skyltbilder, den första ser ut att peka åt rätt håll :-)



Bild nr två är min favorit, häftigt med alla skyltarna och speglingen från andra byggnader.

40 Moas:

Här var kontrasternas skyltar.. en enkel gammal helsvensk skylt.. överflöd av reklamskyltar och så en vacker handgjord skylt.. ja vad väljer jag den sista såklart.. =)

41 || p e r l a n:

Hej tjejen!

Tack snälla du för din goa kommentar hos mig. Det värmer gott! :)

Riktigt coola skyltar.. vägen väster ut var ju underbar, men choklad vinner ju alltid i längden hos mig! haha

kram kram

42 carina:

Choklad skyltarna vinner

43 Helena-hem ljuva hem:

Hallå där! Coolt med en vägskylt från "pite"! (Jag kände igen skylten på en gång)!

Och jättekul att du ska få läsa reportaget om oss "lajv" i tidningen. (-:

Ha en jättebra vecka! KRAM Helena.

44 Jennifer på Fashioncut:

Sv: För mig var det ingen fara eftersom de behöver ätas upp nu innan det är dags att åka till Danmark :)

Men att äta av mannens tryfflar kanske inte är lika bra?

Snart dags att sova, ska bara plocka ut kläder för imorgon och sen blir det nanna :)

45 Zippo:

Det var roliga skyltar.

Favoriten blir den första.



/Zippo

46 Veronica:

Härliga bilder allihop men Vägen västerut är min absoluta favorit. Kul bild :)

Ha det bra!

47 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Så många fina skyltar du visar! Skyltar är nog en sak som finns på fler kort än man tror, det har säkert kommit med massa skyltar på kort utan att man ens tänkt på det. Hoppas du haft en mysig helg! Kramar

48 Baronessan:

Sista skylten var läcker - en sån vill jag ha hemma. Fast då ska det ju stå något annat på den så klart.

49 Jah Hollis:

Fina skyltar, men jag blir alltid lika häpen när jag ser en sådan särskrivning som Vägen väster ut på en skylt. Vägen västerut måste det väl ändå heta, precis som tv-serien (Rawhide) där vi fick lära känna Clint Eastwood.

50 Isabels värld:

Härliga bilder med stor variation =) Ha det så bra! Kram Pernilla

51 Anna:

Attans då att armen är paj... Jag hoppas den blir bra snart så att du kan boxas och träna annat igen.



Jodå, vi har höstlov här uppe i norr också och jag tänkte att min stora tjej ska få ha lov även nu när jag är mammaledig. Ska ni hitta på något särskilt när ni är lediga?



Jag har inte hittat något jobb här i nya hemstaden, men däremot har mitt varsel på 50% som jag hade på mitt nuvarande jobb dragits tillbaka. Jag får alltså jobba heltid om jag vill när jag börjar om efter jullovet. Passande nog ligger jobbet mitt emellan gamla och nya hemstaden så det blir inte någon stor skillnad i pendlingsväg. Däremot gruvar jag mig för att börja om att jobba och tycker att det känns så jobbigt att behöva pendla igen. Men men, det löser sig förhoppningsvis framöver. I dessa tider får man väl vara glad att man har ett jobb att gå till.



Just nu sover lillsessan, men jag måste snart väcka henne då vi ska gå och hämta hem storasyster från kyrkans barntimme.



Hoppas du har en bra måndag! STORA KRAMAR

52 Hem och Lycka:

Ja, tänk vad skyltar är olika.. I NYC blir man ju översållad.. ;-) kram

53 Rebecka:

Gillar bilden vägen väster ut =)

Kram Rebecka

54 Trebarnsmamman:

Hihi "vägen västerut" får mig att tänka på när man åker A1 ut ur London och det står "The North" på skyltarna :)

55 Åsa:

Times square förstås! :D (Även om vägen västerut inte ligger långt efter...)

56 Hasse:

Morrn



Tycker om "Vägen väster ut"



Ha de bra

Hasse

57 Lindha:

Jag gillade både vägen västerut och alla skyltar i New York så jag kan faktiskt inte välja vilken jag tycker bäst om. Fina bilder allihop..

58 annette:

Vägen västerut är min favorit hälsar annette som just gjort skylttemat;)



Kramen!

Kommentera här: