Pepparkaksdammsugare

Jag fortsätter att tipsa om väldigt goda & enkla bakverk. En liten film dök upp på facebook när jag scrollade ner i flödet. Jag såg filmen, men tänkte inte mer på det. Nu, några veckor senare, pluppade idén upp i huvudet igen men då hittade jag inte filmen igen. Så jag gjorde utifrån vad jag kom ihåg. 
 
 
 
 
Pepparkaksdammsugare
pepparkaksdeg
marsipanlock
mörk choklad
 
Jag rullade några långa rullar av pepparkaksdeg när jag bakade häromdagen. Sedan skar jag till ett färdigt marsipanlock så att kanterna blev raka. Jag la en pepparkaksdegrulle på marsipanen & rullade marsipan runt om. Skar den sedan i lagom stora bitar & doppade ändarna i smält mörk choklad. Jag gjorde dem som minidammsugare. De blev jättefina & riktigt goda! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: