Mysigt med adventsbelysning

Nu är det advent i alla våra fönster! Jag älskar när stjärnor & ljusstakar förgyller mörkret i fönstren. Lite ny belysning har det blivit i år. Här är några bilder på hur det ser ut hemma hos oss (lite lummiga bilder, men det är mörkt i alla rum - älskar't!)
 
 
 
Nytt för i år är dessa två STRÅLA LED. En 4-stjärnig i bronsfärg som fungerar både som batteridriven & med sladd. En vit stjärna som bara går på batteri. Fina mysbelysningar. Jag skulle gärna ha en till 4-stjärnig i brons, så vi får se om jag kommer iväg till IKEA snart. 
 
 



GLÄNSA granen är fortfarande min storfavorit, som Ikea tyvärr har slutat tillverka. Den får samsas med några minibockar från Cult Design i vitt & koppar.






Stor julbock i koppar med lampa i & så en randig mellanvariant i vitt & koppar. De står fint bredvid tv:n i samma rum som minibockarna i fönstret.


 
Jag gillar adventsstjärnor som står på en bänk, byrå eller sideboard. 
 

 
Stor röd- & vit randig julbocklampa på Cult Design pryder sideboardet i vardagsrummet ihop med årets adventsljusstake & en röd stjärna.
 

Kommentarer:

1 Embla Sofia - Fotograf och blivande mamma:

Mysigt ni har :)

2 Anonym:

Såå fint❤️ Kram Jeanette

3 Jörgen Pettersson:

Hej
Vet Ni var man kan köpa glödlampor till (granen Glänsa)IKEA
Med vänlig hälsning
Jörgen

Svar: Hej! Tyvärr tror jag inte man kan det... Jag var i kontakt med Ikea för något år sedan & de hade inga kvar & skulle inte återuppta denna i produktion. Jag hade en supersnäll bloggläsare som skickade några till mig. Tyvärr har jag noga extra kvar. Hoppas att du hittar några lampor!! God Jul! Mvh Viktoria
Dahlarna

Kommentera här: