Svarta altangolv

Jag fick en önskan om att skriva om olika kulörer på altangolv. När jag letar runt efter detta, verkar bilder & texter om detta näst intill obefintligt... Själv tycker jag att svarta altangolv är riktigt snygga. Undrar bara om det inte blir väldigt varmt att gå på dem när solen ligger på?! Ett hus i min omgivning har alldeles nyligen målat sitt altangolv svart & har kvar den yttersta brädan i träfärg, som en inramning. Dessutom har de bytt ut sitt trästaket till ett i stål. Allt är riktigt riktigt snyggt!!
 
Här är några bilder på svarta altangolv.
 
 
 
Bilden kommer från Henkes Målartips.
 
 
 
Bilden kommer från lotenlind.blogg.se.
 
 
 
Bilden kommer från My Luxury.
 
 
 
Bilden kommer från Leonell.blogg.se. Hon har använd träolja som är bruten till svart.
 
   

Kommentarer:

1 Helen:

Åh vad läckert. När golvet ändå blir mörkt och fult med tiden så kan man ju lika bra måla det :)
Riktigt fina biler och en massa tips!

2 Proforma - Irene:

Så jättesnyggt med svarta golv! Vi har varken oljat eller laserat vårt altangolv sedan vi gjorde det för åtta år sedan och det har fått en jättefin grå ton nu. Men på sina ställen är en del brädor svarta så med tiden kan jag tänka mig att lasera det, fast det kanske blir mer åt det mörkgråa hållet då.
Hoppas du har en fin sommar, Viktoria, vädret till trots! Det kunde varit bättre... :)
Kram

Ps. Bilden från Äppelbacken kommer ursprungligen från bloggen Lotenlind! Det är Lottas altan! Ds.

Svar: Hoppas att du också har en fin sommar Irene! Tack för infon om bilden. Äppelbacken hade ingen hänvisning på sin bild, så jag tog för givet att det var hennes egen... Ska gå in & kolla efter bilden hos Lotta istället & länka till rätt ställe. Tack snälla för infon! Kram!
Dahlarna

3 Anna:

Svart är verkligen urläckert!
Vi valde att för 12 år sedan, då vi gjorde vår altan, att lägga i lite ljusgrönt o vitt för att behålla lite av ursprungsfärgen o för att inte bränna ömtåliga barnfötter.
Idag skulle jag välja en ljusgrå ton ist i oljan;-) Ljust & fräscht!

4 kristina:

Hej
Laila Bagge skrev om sitt/deras svarta altangolv
blir väldigt varmt när solen ligger på
de köpte tofflor ssom gästerna kan använda för att slippa bränna sina fötter
Jag kanske är lite fånig men jag vill kunna gå barfota på altane, så vi valed att måla med vatten och järnvittriol för att få fram en grå nyans

Svar: Tack Kristina, det var det jag också trodde. Snyggt med svart, men alldeles för varmt.
Dahlarna

Kommentera här: