Nya Höganäs Keramik

Höganäs Keramik har inlett en fantastiskt samarbete med designgruppen Front, som har resulterat i en serie som kallas Nya Höganäs Keramik. Jag har idag en hel servis i vossblå Höganäs. Denna färg & modell har dock utgått i sortimentet. Vi fick det i bröllopspresent för elva år sedan, så en ny frukostservis kanske kan vara OK nu?! Jag blev ialla riktigt förtjust i denna nya moderna serie. Front har haft det klassiska Höganäskruset som utgångspunkt när de har designat denna nya serie. Mjuka runda tidlösa former, men ändå moderna. Tänk att få förgylla de annars ganska ocharmiga & småstressade vardagsfrukostarna med keramik ur denna nya serie. Det blir dock svårt att välja vilken färg som är finast. Men eftersom vi har haft vossblå, så önskar jag nog en blank vit servis nu. Men den röda är ju också underbart fin. Det röda äpplet var varit inspirationskälla till denna färg.



 







Samtliga delar finns i glasyrerna nedan:





Alla bilder är lånade från Höganäs Keramiks Blogg med tillstånd av Jannice Wistrand. Fotografer är Pia Ulin & Jannice Wistrand. Färgklickarna-bilden kommer från Höganäs Keramik.


 

Kommentarer:

1 Anneli:

Älskar Höganäs! Har himmelsblå (som också försvinner) och har börjat komplettera med svart. Snygga och tidlösa.

2 simplicity:

Tack för att du skrev om oss. Jag har nu länkat detta inlägg på HK bloggen.



ha en bra dag.

kram Jannice

3 Yohanna:

Underbart! Du får komma ner hit och handla på Outleten!! :) Finns mängder av porslin :)

4 Åsas form[aliteter]:

Nja, jag vet inte. Jag känner mig inte helt övertygad än. Men kanske när jag väl ser dem i verkligheten. Tekannan däremot är väldigt söt. Den skulle jag kunna tänka mig!

Kram Åsa

5 [room] by sofie:

Grattis! Du har roliga nyheter att hämta hos mig!!!



http://roombysofie.blogspot.com/2010/10/vinnaren-ar.html



Kram Sofie

6 Linda P:

Den grafitgrå skulle jag vilja kika närmare på :) kram

7 fia:

Å titta dom har den i rosa , den fastnade jag för .

Även den vita och grå.

Kul att se att dom kommer med nå nytt.

8 Åpent hus:

hei

hittade din blogg via Sophies. Den er fin!

her kommer jag igjen :)



Hilsen

Åpent hus, Norge

9 Bokmalen:

Har oxå höganäskoppar å tallrikar. På muggarna har vi olika färger, mest för att jag inte kunde bestämma mig. Tallrikar har vi i högblankt vitt å vi är inte less alls. Gillar dom skarpt. Men dessa nya ser ju riktigt fina ut... ;)

Kramen, Maria

10 Junitjej:

Wow, vilken fin serie!! Vill verkligen ha!

11 Cecilia:

Megafin sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

Kommentera här: