Fototriss - Fullt!

Då var den svenska Melodifestivalen över. Jag tycker att Annas låt var bra, men det fanns flera andra bra låtar också. För första gången kunde jag inte riktigt välja ut EN favorit, visste bara vilka fyra bidrag jag absolut inte ville skulle gå vidare. Anna Bergendahl var inte ett sådant bidrag ;-)! Barnen blev dock otroligt besvikna när inte Eric Saade gick vidare. De har gått & sjungit på Manboy varenda dag sista veckorna...

Vi skulle egentligen ha träffat kära vänner & delat kvällens mello-upplevelse med dem. Men vi hade tyvärr sjukdom i båda våra familjer. Tack underbara någon för att Skype finns! På så vis kunde vi prata live med varandra ändå, så det kändes nästa som att vi upplevde kvällen ihop :-)!

Så till söndagens Fototriss! Dagens tema är fullt! Det kan man verkligen tolka fullt på en mängd olika sätt. Första tanken var att fylla upp olika skålar & glas med olika saker. Men det kändes som att det skulle bli en typisk fullt-bild. Så jag tar istället bilder jag fotade häromdagen - överblommade hundkex som det är FULLT av frost på! Dessutom finns det fullt av just dessa blommor, både i mitt hem & på många av mina foton. Älskar hundkex som motiv!













Hoppas att ni får en solig & härlig söndag! KRAM!


Kommentarer:

1 foto CHIP Birgitta:

Hur mycket snö orkar de spröda blomställningarna bära kan man undra - så fullt med snö!

Sista bilden blir min favorit men hade första bilden haft lite mer svärta och en aning mer intensitet så hade jag valt den pgra kompositionen :)

2 Pialotta:

Underbart vackra snöbilder du visar.. fullt upp så att säga med snö ännu hos er. Vi har nästan barmark nu, vilket är hur skönt som helst:)



Jag höll på Anna hela vägen.. Erik är verkligen ungdomarnas låt.. härligt sväng i den och lätt att komma ihåg. Ha de fint/Pialotta

3 Pillargontanten:

Härliga bilder!

4 Eva-Lenas Photo:

Fina snöbilder, men som jag hoppas att vi slipper se på tag snart :) Snön är jag rejält trött på nu!



Anna var min storfavorit hela vägen, så du må tro att jag blev glad när hon vann :)



Ha en fin söndag/E-L

5 Åse - Interiörguiden:

Hoppas att ni kryar på er snart. Vinnarlåten växer faktiskt hela tiden, hade ingen favorit innan, men jag gillar den mer och mer. Vilka fantastiskt fina foton du har tagit, speciellt de två sista var verkligen jätte vackra!



Kram Åse

6 cat:

En fint frostig triss där jag tycker att mittenbilden står ut lite extra :)

7 JohannaDesign:

Härliga vintriga bilder. Trevlig söndag. Kram Johanna

8 Johanna - Fotoblogg!:

Härliga & snygga bilder på all frosten! Gillar mittenbilden mest. :)

9 Gammelsmurfen i Nyehusen:

Gillar din tolkning av temat!!

10 Misswhatsit:

Vackert och fullt med frost!

11 anki:

här är det sol och blå himmel :-)



vackra snöbilder, fullt är det verkligen..



ha en skön dag

12 Åsas formaliteter:

Läckra bilder!



Jag hade också svårt att bestämma favorit i festivalen, men Anna var en av de tre som jag tyckte var bäst.



Jo, att byta till wordpress är lite klurigt, i alla fall om man vill ha det precis som man vill. Annars finns det massor av färdiga teman att välja på, och då behöver man inte programmera särskilt mycket alls. Nu när jag satt mig in i hur det funkar gillar jag det faktiskt jättemycket!



Ett stort problem nu är att mina permalänkar har gjorts om, så alla länkar till mina inlägg leder nu till en not-found sida. Trist eftersom många kommer via google på de gamla länkarna. =(



Annars är det väldigt skönt att slippa Blogger och att ha full frihet att göra vad jag vill.



Ha en härlig söndag! Kram!

13 jenny:

precis som du så tyckte jag det var många bra låtar i år. Annas var bra men jag vet inte om jag tyckte den var bäst. Som vanligt jättevackra bilder.

14 Jah Hollis:

Vackert, men det verkar vara slut med sådant här nere i Skåne nu. Nu är det i det närmaste helt och hållet barmark i Malmö.

15 Lena/isis:

Men vilka vackra bilder.Blir sugen på att gå ut och fota. Lena/isis

16 The one and only Nettan:

Vilka otroligt vackra bilder.

17 Pennelina:

Jag är också svag för dessa spretiga kreationer - året runt! Härlig triss :-)



Kram från Pennelina!

18 Lena:

Jätte fina bilder, alla är lika fina... ;)

19 House of Jammi - blogg och webshop:

Haha, känner igen det där med Manboy, här sjungs det också för fullt. En given vinnar på Hits for Kidz. Hundkex gör sig verkligen bra på foto, speciellt när de är så fina som dina.

20 Hedwig:

Ja det var ju lite oväntat fullt av frost rätt så nyligen. Visst är det vackert, men svårt att fota. Dina bilder är jättebra.

21 Caroline:

Fina snöbilder alla tre, men snart får det vara slut på snön, vill ha vår ju!

22 Purple Area:

Så fina bilder, ser ut som stora snöflingor.

Kommentera här: