Mera Peugeot! :-)

Min lilla Peugeot pepparkvarn har fått en kompis. Och ytterligare en är på väg... Snälla svärföräldrarna hade köpt en saltkvarn modell större (18 cm) & en likadan stor pepparkvarn är på väg - den var dock tvungen att beställas. Första tanken var att bara ha två små - en salt & en peppar. Men nu kommer det att bli kanonsnyggt med en pepparkvarn med svartpeppar & en med vitpeppar. Jag som hade svårt att hitta dessa överhuvudtaget & snart är jag en stolt ägarinna av tre! Ja, mannen är ju delägare i dem också... ;-) Den lilla pepparkvarnen (12 cm) är den jag fick av min syster på vår bröllopsdag!




Jag skulle vilja ha en liten vit eller transparent rund bricka att ha dessa kryddkvarnar på. Det blir ofta lite "smulor" liggandes på bordet efter att man har använt dem. Någon som har ett bra tips på var jag kan hitta en sådan? Den ska vara snygg, men diskret - då det är kryddkvarnarna som är mitt fokus.

Kommentarer:

1 Nazli:

omg, vilken snygg blogg. WOW!!

2 InneoUte-Malin:

Talesättet - den som väntar på något gott stämmer inte på dig. Din önskan slog in väldigt fort - tre gånger. :-) Jättefina!

3 jenny:

Vad snygga dom var!! Såg att lagerhaus hade en liten mindre vit bricka när jag var är för ett tag sen. Annars får du köpa en bit plexiglas och skära till.

Tack för omtanken:-) Mår faktiskt rätt bra ändå trots lite småkrämpor....men med tanke på vad jag får så:-)

Kram/jenny

4 Camilla(s nya hem):

Det är ju så snyggt med genomskinliga salt- och pepparkvarnar! Jag har också såna, fats annat märke. :)

5 Mari:

Superläckra! Kul att mannen får vara delägare oxå.



Inte en aning om vad såna brickor finns men en fyrkantig eller rund glastallrik kanske är lättare att leta fram. Lycka till!!



Kram och ha det så gott!!!

6 Carina - inspirera:

De är verkligen supersnygga!

Sommarkramen.

Kommentera här: