NYÅRSAFTON 2008-2009!

Nu är snart 2009 års första dag till ända! Hela familjen har varit iväg & åkt skridskor i solskenet. Dessutom har jag hunnit titta på Ivanhoe - som bara är SÅ nyårsdagen!

Vi hade en otroligt trevlig nyårsafton med goda vänner. Vi har firat ihop i flera år & turas om att vara hos varandra. Den som vi är hos fixar varmrätt & allt runt omkring. Den som kommer, fixar förrätt & efterrätt! Eftersom båda familjerna har ganska små barn, får man duka & göra mat så att det passar dem med. Välkomstdrink & förrätt finns dock alltid i en barnvariant & i en vuxenvariat! Likaså att skåla i på tolvslaget... Såklart...

Årets dukning fick utgå ifrån porslinet som är Höganäs vossblå. Det fick blandas med silver. Marimekkoblommorna på servetterna har exakt samma färg som porslinet. Blev överlycklig när jag hittade dem! På bordet ligger blåa & silvriga stjärnor i olika storlekar utströdda. Kan tala om att den vita linneduken inte enbart var vit efter middagen... ;-)







Drinken för barnen bestod av ett glas med ett lindat kolasnöre runt. I glaset var det fanta & tre skedar vaniljglass. Glassen gjorde att det bubblade & fräste lite om "drinken". Otroligt uppskattat av barnen, som drack sin spännande drink med sugerör!





Vi vuxna fick en drink med vit & blå dekorerad kant av socker samt en carambole.



Förrätterna var otroligt goda & uppskattade! Barnen fick varsin plätt-tårta & vi vuxna fick gravad lax & skagenröra på kavring. Mums!







Prinsesskrukorna fick agera snacksskålar! Det passade ju utmärkt med silvertemat.



Från vår balkong ser man ut över hela Norrköping. Jisses var fyrverkerier det var vid tolvslaget!! Vi stod helt stumma av förundran med våra champagneglas! Det är ju dock ingen högklassig bild, men man ser lite av fyrverkerierna iallafall. Mäktigt var det & detta är enbart en liten liten del av hela horisonten vi såg med stora fyrverkerier. Tyvärr är det en flaggstång & ett träd lite i vägen på fotot - ett upplyst Rådhuset ser ni i mitten!




Kommentarer:

1 Tina på Peppar och Vanilj:

Vilka häftiga drinkar ni fixat till barnen! Dem ska jag komma ihåg! Kanon :D



Festlig dukning ni hade också, jag älskar verkligen Marimekkoservetterna!



K R A M // t i n a

2 Proforma:

Det ser ut som ni hade en trevlig kväll! När jag var liten brukade jag ofta lägga glass i läsk! Jag tyckte det var jättegott så jag förstår att barnen uppskattade det!

God fortsättning på dig!

Kram

3 mallaco:

Såå fint du gjort! Vad kul att barnen fick så roligt också.

Man minns själv hur tråkigt jag tyckte att det var med nyårsmiddag för det var ofta så vuxet alltihop.

Fantadrinkar och pannkaksförrätt det hade ju vilken unge som helst uppskattat!!!=)

Kalasfint!!!



God fortsättning på det nya året!!!



Kram kram

4 Magdalena:

Hej!

Det var ju en jättefin bild på fyrverkerierna. Jag sov då, så det kan ju vara kul att få se hur de såg ut...

5 Helena-hem ljuva hem:

Hej och Gott nytt år på dig med! Vad fint ni hade dukat och vad rolig idé att satsa lite extra även på barnens drinkar och förrätt! Våra barn struntade ganska förståeligt i förrätten (pilgrimsmusslor) och gick direkt på varmrätten. I övrigt låter det som att vi firar nyår ungefär som er med goda vännerna, vartannat år hos oss och vartannat år hos dem. Ha en forsatt bra och skön kväll! Kraam!

6 Piffa och puffa:

Vilken fin dukning. Jag tycker verkligen om Marimekko så den tiltalar mig. Maten ser fantastiskt god ut!

Kramar Anette

7 Junitjej:

Vilken snygg dukning!

8 Helen:

Vad fint du hade dukat!

Trevligt ni ordnat till barnen; där vi var fick barnen vare sig välkomstdrink eller förrät och korv och bröd till "huvudrätt", lite trist tyckte väl vi.

9 Anna:

Vilken oerhört vacker dukning du gjort! Jättesnyggt!



KRAMISAR

10 Lidingömamman:

Jättefin dukning. Visst är det kul när man får fixa lite extra med dukningen. Jag letade själv silvriga stjärnor för min dukning men hittade inga. Prinsesskrukorna är ju kanon och så himlans användbara. Våra gästers barn fick säga vilken deras favoritmat var och de fick BLODPUDDING till nyår. De älskar tydligen blodpudding.



Lidingömamman

11 Malin Inspiration & design:

Åh så tjusigt du har gjort det!!! :) Bra ide med kolasnören kring glaset. :)





Jag ska med bjussa på lite dukningsinspiration. :) Det blir nog i morron. :)



Hoppas allt är bra med tjejen!? KRAMISAAAAAAAR!

Kommentera här: