Fototriss - frost

Huset är alldeles tyst & jag sitter här mitt i natten & är tydligen en datanörd... ;-) Eller Bloggnörd iallafall... För vilka "normala" människor sitter egentligen en lördagsnatt ensam vid datorn? Ja, jag till exempel & många fler Fototrissare med mig... :-) Fototrissen har verkligen gjort mig fast! Det är så KUL!

TACK Helena för att du har startat upp Fototrissen & för att du fortsätter!
TACK alla härliga kommentarsskrivare, för att ni förgyller mina söndagar (& resten av veckan med såklart!!!)
TACK för alla superfina & inspirerande foton som alla ni i Fototrissen bidrar med. Man lär sig en hel del om foton genom att titta på andras! Klicka HÄR för att komma till veckans tema - FROST!








Titta gärna in på min andra blogg - Dahlarnas Fotoblogg, där jag visade en annan frostbild häromdagen! Hoppas att ni får en fortsatt härlig helg! KRAM!

Kommentarer:

1 princexswe:

Härligt frostigt. Även du hittade ett frostigt nypon. Men jag röstar på bild nummer ett, gillar det frostiga lövet. Eva

2 Marie:

Oj! Sista bilden ser nästan ut som något slags ledsaksbygge!!! Fast med is (eller glas) då.

3 Hasse:

Morrn

Du är inte ensam.....



Nyponet gillar jag mest.

Bilden med snökristallerna hade varit kul att se

litte "närmare".

4 milla:

Jättehärliga bilder. Första bilden blev min klara favvo =)

5 Jo:

Fina bilder! :) Jag ser att även du har letat dig in i stålmannens kristallvärld! :) Mina "stavar" hittade jag på en brygga på "din" sida av landet vid nyår :)

Ha det gott i Peking! :)

6 N som i Norrland:

Jamen det här är ju "riktig" frost dvs stoora kristaller. Sånt får sällan vi... Grymma bilder för övrigt.

7 Solvarma Irene:

Hej!



Mittenbilden med det röda bäret är riktigt läcker.



Skön söndag önskar jag dej



Irene

8 Synne:

Hej på dig.

Måste säga att jag njuter av dina vackra bilder.

Sista är nog min favorit. Kristallklar frosis....

Härligt.

Ha det gott.

Synne.

9 ONE SMALL DREAM:

Wow! Du har tagit jättefina bilder och visar oss den här veckan. Gillar speciellt mycket den första bilden då man ser alla härliga kristaller på det gröna.

10 mumari:

Jättefina bilder! Nypon verkar bli poppis ;) Jag gillar första bilden bäst!

11 Irrhönan:

Vilket fint ljus i den sista bilden! Den får min röst.

12 Famos/Menageriet:

Vilka härliga bilder!

Nyponet lyser verkligen upp med sin röda färg, så det blir min favorit.

Ha en skön söndag!

13 Syster Eva:

Dahlarna ... jag blir lika mållös och har lust att slänga min egene kamera genom fönstret då jag ser dina bilder! Du är ett proffs på att fotografera!

Kan inte välja bild!



Ha en trevlig söndag och glöm inte Heja på Svenska Handbollslandslaget!

/Eva

14 Kurator Pia:

Hallå där Dahlarna!! Finfina foton!! Favvo för mig blir den krispiga sista bilden!! Hel-läcker! Må bäst!

15 Lissen:

Underbara frostbilder Dahlarna!!!

Njuter av att se.

Ha en bra dag!

16 Bildtagen/Ivana:

Mycket fina bilder, svårt att välja en favorit. Bladet är spännande, nyponet är en färgklick.

17 Megera:

Wow....så nära du kommit....snyggt...den sista gillar jag bäst.

18 eva b:

Svårt att välja, tvåan är min favorit...

19 lilalili:

Underbara bilder! Jag tycker om den sista bilden mest! Det är inte ofta man ser så stora kristaller hos oss.

Ha en skön söndag!

Kramis

20 Gunvor:

Mycket vackra frostbilder!

21 Eva-Lena:

Nyponet, sticker ut med sin färg & form, blir därav min favorit. Ha en fin söndag/E-L

22 Lillmonster:

Supersnygga. Första bilden med lövet blir min favorit. Ser så skört ut.



Kram

23 Carro5344:

Min favorit blir nyponet. Vackert och kallt

Ha en bra dag

24 Livet i byn:

Vilka fina frostiga bilder, här uppe i norr börjar vi vara less på det kalla vädret och önskar mildare å det snaraste.



~Livet i byn

25 helena:

Så vackra allihop. Men den sista var bäst.

Ha det gott.

26 jeanette:

Den sista bilden va himla så häftig....

Mvh//jeanette

27 Pialotta:

Jo men visst gör man.. alltså lär sig.. Har man en lekförmåga att vinkla.. och testa lite allt möjligt.. inte bara de där rakt framifrån fotona så är man på gång:-)

Dina foton är super idag oxså.. det lilla nyponet så vackert:-) Ha de/Pialotta

28 SysterLilliLilli:

Superfina foton alla tre. Härliga!

Den första bilden blir favoriten hos mig. :)

29 Ingalill:

Oj den sista bilder är ju superläcker :)

30 Fröken Mita:

Fina bilder men den sista får min röst. Trevlig söndag

31 Ulrica:

Vilka vackra foton. Det frostiga nyponet (det är väl ett nypon) är riktigt vackert. Och jag håller med det är så roligt med Fototrissen och alla andra fotoutmaningar.

32 Anonym:

Otroligt vackra bilder och nyponet blir min favorit!

33 Nilla:

Det är verkligen så vackert med frost! Det är så det ska se ut så här års :-)

34 Caroline:

Vilka underbara frostbilder, de stora kristallerna på sista bilden var för häftiga!



/Caroline

35 Jah Hollis:

Läckra frostbilder alla tre. Väldigt snygg triss, tycker jag.

36 Anna:

Jättevackra frostiga bilder! Du borde göra tavlor av dina fina bilder vännen!



Jag hoppas ni haft en härlig helg med din syster! Våra planer fick tyvärr ställas in eftersom Ebba hade feber i går :-( Så typiskt, men inte mycket att göra åt. KRAMISAR

37 Cecilia:

Jättefina bilder. Favoriten blir den med nyponet.

38 Photomix:

Fina frostbilder!

Jag gillar frost på nypon så det får bli min favorit, även om jag gillade alla tre

39 Photos by Storm:

Jag blir mer och mer fascinerad av hur vacker frosten är. Dina bilder är verkligen fina och ettan vinner för min del/Lis

40 Pernilla:

Mitten bilden tyckte jag var helt underbar...

Hoppas du haft en bra helg..

41 annette:

Förstår inte varför jag aldrig ser sådana underbara frostbilder, så FINA!!!

Avstod frosten idag, ville komma ifatt lite på 365;)



Kramen //annette

42 Kerstin:

Jättefina bilder. Den i mitten blir min favorit. Vackert!

Ha en fin kväll.

43 Baronessan:

Verkligen vackert. Särskilt de sista "glasbitarna"

44 Monkan:

Tack för alla fina bilder som DU bjuder på, och jag håller med, man får verkligen en kick och inspiration av alla fina bilder. Och du har jättefina bilder som vanligt, det är lite svårt att välja en favorit, frosten i sig är ju så vacker. Bilden med röda bäret var verkligen fin och effektfull men jag tror att den sista, närbilden, blir min favorit.



Aha och en ny blogg minsann, en Blogger, då kanske det kommer en liten jämförelse sen mellan den och blogg.se? Jag är väldigt nöjd med Blogger men man vet ju inte vad man går miste om när man bara har testat en sort. Bilden med frost på gungställningen var läcker.

45 Petra C:

Hej! Visst får man inspiration av alla bilder man ser. Då kommer man på att man ska prova att ta bilder på sånt man kanske inte skulle tänkt på annars. Gillar din tredje bild allra mest.

Hoppas du får en härlig vecka med många 365-utmaningar.

46 Mari:

Super fint! Får kolla upp det där med fototriss lite mer och se om jag kan göra ett frest.



Kram och ha en bra dag!!

47 Marie:

Jätte fina bilder alla tre men den sista är ju bara för vacker helt klart. Så enkelt men så vackert det kan bli.



Mvh Marie

48 trivago:

Vilka häftiga kristaller det har bildats på den sista bilden! Den och nyponet blir favoriter!!

49 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Riktigt fina frostbilder du har tagit!! Hoppas att du har haft en mysig helg! Här har det snöat i natt och det snöar än, så nu är det vitt här. Jag som längtar till våren. Men lite mysigt är det med snön också, det blir ju mycket ljusare ute då. Hopaps du får en bra start på den nya veckan! Kramar!

50 Lena:

Vilka frostiga vackra foton...snart så har jag fått lite objektiv till min nya kamera :D Då ska här bli mera fotat!

51 Karins fotoblogg:

Det är kul att se alla varianter av frost här på fototrissen! Det känns som att jag inte kan få nog av frost! :) Sista bilden blir min favorit!

52 Annies Fotoblogg:

Härligt krispiga och frostiga bilder. Alla är helt underbara, favoriten blir nog den sista. Gillar närbilder på frost :P:)

Kommentera här: