Fototriss - Så här ser det ut där jag är idag, del 4

Söndag & förhoppningsvis blir det en solig sådan! Söndag & det är synonymt med Fototriss! Söndag & jag hoppas att ni alla får en riktigt skön dag! Nu är det bara en vecka kvar av mitt sommarlov! Börjar undra vad jag har gjort egentligen... Dessa 7 veckor har sprungit iväg känns det som. Jag vill ha MER lov!

Vi har fortfarande en massa smultron kvar på vår tomt! De smakar ljuvligt! De planterade smultronplantorna har stora fina smultron & på de vilda smultronplantorna är bären mindre, men ack så goda! Så här kommer mitt bidrag till hur det ser ut hos mig idag! Har tillbringat det mesta av dagen utomhus i trädgården (det är ju lördag för mig fortfarande,  eftersom jag inte gått & lagt mig än ;-)!). Har för första gången på två år lyckats göra lite trädgårdsarbete. Har ännu ont i min arm, men testade lite lätt. Så underbart att kunna göra något vettigt igen!!! Men lite mer ont har jag igen nu på kvällen... Jag VILL ju så GÄRNA göra så mycket saker som man behöver en högerarm till... Smaska smultron kan jag iallafall,  för det gjorde jag & sönerna efter att jag hade fotat dessa bilder :-)!






De två första fotona är tagna med min vanliga kamera, en Nikon Coolpix P80. Sista bilden är tagen med min mobiltelefon, en Sony Ericsson W995.


Det är alltid lika kul att kolla in alla andras tolkningar & foton på Fototrisstemat! Klicka HÄR för att se veckans olika bidrag. Lika kul & intressant är det att spana in alla som är med i Fotoutmaningen 365 foton 2009. Jag är med i den på min Fotoblogg. Välkommen med ett besök där!

Kommentarer:

1 Hasse A:

Morrn.



Fina bilder, något förvånad över det fina resultatet med mobil-telefon.



Ha de bra

Hasse A

2 Erika:

Vilka mysiga bilder..

3 foto CHIP:

Ser frestande ut - fint fraställt - första bilden faller jag för :)

4 eva b:

Vilka underbara sommarbilder! Tänker inte välja, vill ha alla!

5 Sofia [gaspedal.blogg.se]:

vilka härliga bilder!

6 Joakim.:

älskar jordgubbar :)

7 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Mums va gott! Vilka läckra bilder! Kramar

8 Anette:

Visst har sommaren gått fort, fast det tycker man väl alltid......Men nu är det dags att tänka på skolstarten igen och inhandla diverse saker till barnen. Gympakläder mm. Sen är det höst, vare sig man vill eller inte.

Jobbigt att inte kunna jobba i trädgården. Hoppas det snart blir bra igen.

Smultronbilderna är härliga! /Anette

9 Bosse:

Härliga bilder! Imponerande fotoresurser du har i mobilen.

:-)

10 Barbro S:

Mmm,goda motiv. Fina bilder. Åt också söta smultron igår samt en och annan större jordgubbe.

11 Anna:

Vilka härliga bilder! Smultronen ser väldigt smarriga ut. Rackarns armbåge, jag hoppas du inte har ont i dag. Ha en skön söndag! KRAMISAR

12 Bitten:

Härliga smultronbilder. Mums.

13 Pia:

Åh så gott det ser ut!!

14 Eva-Lena:

Mmm.... så läckert!



Ha en fin söndag/E-L

15 marie roxbro:

Efter en massa datorkrångel så är man med igen :-))...underbara bilder...man nästan kan ta på dom...ha det gott

16 Nukke:

Bra smultronställe du har !

17 Amanda:

Vad härligt med sommarbilder, för smultron är sommar. I sommar har det varit mycket smultron och andra bär. Bra kamera i mobilen, jag har tagit bilder med min men aldrig laddat över dem till datorn. Det ska jag göra. /Amanda

18 Tinkerbell:

Åh, detta är verkligen nostalgi för mig!

Härligt!!!

19 Anonym:

gilalr första bilden:)

20 Monkan:

Läckra trissbilder, i dubbel bemärkelse :-) Favorit i din triss är den sista, där strået går rakt igenom som ett spjut. Så fint med bara de tre delarna och färgerna, smultron, strå och berg. Jag ska försöka dokumentera min dag idag så kanske jag också lägger in en triss senare idag eller ikväll (i min andra blogg).



Mina Happy gula träskor har jag köpt på Amica Heminredning på Hornsgatan 68 i Stockholm. Ja heminredning, så i vinter kan jag ju ställa dem i bokhyllan :-)



Jag har försökt söka lite men hittar bara en som verkar ha märket, A Nordin (Ann-Louise Nordin), och det var http://www.kempesdesign.se/default.aspx, men jag kan inte se att de har Happy-modellen. Kanske tillverkaren kan ge tips, http://www.anordin-design.se/sv/.



Calou verkar vara ett annat märke, och det hittade jag i ett par webshoppar, http://www.houseofhedda.com/ och http://www.redheofsweden.se/

21 Anonym:

Hejsan vill du ha mer besökare?

Bli medlem här

http://www.viraltrafik.se/?JonnaJulia

för att då måste folk besöka din blogg för att registrera sig du kommer besöka 5bloggar på regesteringen ddå får ju dom bloggarna besökare!

Och sen när du är registrerad så besökare ju massor av andra din blogg för tvåan vill också ha besökare så där står ju du!

man får minst 40-90 mer besökare per dag! :D

du måste ju också sprida koden här och där! :)

Kram!!♥

22 Karin/Rosa maränger:

Hinner inte läsa ditt inlägg nu men ville svara på dina frågor hos mig, så får jag läsa här sen.



Jag gillade också Jenny S. Har läst Väninnan och O.s.a innan, de hänger liksom ihop men funkar fristående också. Gillade dem supermycket!! Dem måste du läsa.



Sen läste jag Åse för ett bra tag sen men den tyckte jag inte var lika bra.



Nu ska jag låna på Storlek 37, och nån mer som hon skrivit. Läser allt möjligt men ibland är det skönt att ha sån här helt lättläst och skönt =)

23 Therése:

Så läskande goda bilder ;-)

Vilken bra mobilkamera du måste ha, dom bilderna är ju minst lika fina som dom med kameran!

Du får ha en härlig söndag!

Kram Therése

24 Kadermo:

Underbara smultronbilder. Känner nästan doften.

25 lilalili:

Härliga, somriga bilder som verkligen ser goda ut.

Ha en skön vecka!

26 Famos/Menageriet:

Vilka läckra bilder!

Alla 3 är lika fina men jag väljer den sista iaf.

Ha det gott!

27 MMS:

Vilka vackra bilder på smultronen. Tänk att det blir så fina bilder med mobilen. Gillar makrobilder!

28 annette:

Läckert att ha smultron i sin egen trädgård, låter så trist med Din högerarm som inte vill bli bra, men Du får ha en bra sista semestervecka nu, sju veckor är lååååååååångt!



Kram //annette

29 Majsan:

Härliga bilder.

30 veronica-ifokus:

Oj här var det kommentarer =) Verkligen en god triss du bjussar på, snyggt fotat.

31 christina:

Jätte härliga bilder. Blir så sugen på smultron!



/christina

32 Jah Hollis:

De ser riktigt fina ut. Jag kan tänka mig att ni högg in på dom med glädje.

33 InneoUte-Malin:

Vilka härliga bilder! :-) Kul tema! Våra smultron är också flitiga och verkar aldrig ge upp. Så goda!

34 Ninni/fotografia:

Mmmm vad gott! Smultron har jag aldrig sett här i Brasilien. Den första bilden är min favorit, gillar vinkeln och skärpan!

Må så gott!

35 Carina - inspirera:

Vilka underbart somriga bilder!

Kramen.

36 Charlotta:

Smultron på strå, lyckliga söner som får det minnet med sig i livet :)

37 Blogg by Maliin Stoor:

Underbara bilder!!



Må gott



Maliin

38 Anneli:

Mmmmmmm - vad gott med smultron!

39 Thorgun:

Härligt med smultron, måste nog gå ut och plocka några idag.

Kommentera här: