Fototriss - sött!

Denna veckas Fototriss passar mig alldeles utmärkt, eftersom jag är en riktig sockerråtta! Temat för denna omgång är SÖTT. Titta in här för att se fler bidrag! Mina bidrag består av en Blixten McQueen-tårta, som jag gjorde till ena sonens 4-årskalas. Nygräddade bullar är det bästa jag vet! M&M Peanuts är mitt absoluta favoritgodis!










En liten bonusbild från Manhattan & deras M&M Store vid Times Square! Som ni förstår så var detta himmelriket för mig!!! Ytterligare ett tips till dig - Designtjejen - som är så lyckligt lottad att du snart ska besöka denna underbara stad!!!


Hoppas att ni har sett tävlingen som pågår på min blogg nu - där ni kan vinna superfina kläder från House of Lola. De har kläder till unika, superfräna kids mellan 4-11 år samt kläder till vuxen tjej. Klicka här så kommer du direkt till tävlingen.


Kommentarer:

1 Marie:

Vilka fina bilder. Bullarna får min vote! Den där butiken med M&M har jag verkligen missat. Måste tipsa min kompis om som åker till NY om ett par dagar. Wow!!

2 annette:

Här var det sött så det förslår, eftersom jag är barnsligt förtjust i bullar så blir det min favorit.



Trist väder i Peking idag!



Kramen //annette

3 Anette:

Ojoj, vilken fantastisk tårta! Gjorde du den själv? Härliga söta bilder de andra också. /Anette

4 akson:

Vilken fantastisk tårta! Först trodde jag att det var en golvmatta eller liknande. Men blev sedan grymt impad av dina bakkonster!

Bilden jag gillar bäst är dock bilden på de goda mumsiga bullarna. Skicka gärna över några till mig om det skulle råka bli några över!

5 Veronica-I FOKUS:

OjOj....Oj... Jag vill oxå till M&M Store även om det var en bonus bild så rööööstar jag på den.

M&M tok!!!!

=)tjing

6 Malin Inspiration & design:

dahlarna; Ja visst är dom fina? :) Jag längtar så tills jag får sätta tänderna i projektet! :D Du är gullig du, som tänker på mig. Det har varit endel "tråkigheter" på sistone, egentligen har det väl varit det under en himla lång tid, bara det att det känns värre i bland. Men jag kämpar på! :) Vad har man att välja på?! ;) Det är inte lätt i det som kallas livet alla gånger men så är det väl för alla? Mer eller mindre.



Hoppas att din helg har varit mysig! Bamsingskramen till omtänksamma du! :)





Och du! DU borde ju för tusan jobba på ett kondis. Eller öppna ett eget. Du gör gaaaalet fina tårtor!!!

7 Malin Inspiration & design:

Bullarna såg inte pjåkiga ut! :D Mmmmm.....

8 annette:

Ja, idag är det lika bra att inse att det blir en godisdag, tycker Du börjar bra med det Du skall ha till kaffet;)

Skall kolla i Åby nästa gäng!

Vi får mysa inne idag!



Kramen //annette

9 m i @:

vad mycket sötsaker...wow men bullar det är min favorit, förutom choklad då :-)

10 Johanna:

Biltårtan var jättefräck! Superduktigt att göra den själv.

Och vilken härlig godisbutik. Svårt att välja kan jag tro!

11 Della / Var Dag ett Äventyr:

Bonusbildens butik vid Times Aquare har jag missat. Den skulle jag vilja gå in i.

Vilken tårta du har bakat! Wow!

12 lilalili:

underbara sötsaksbilder ;) och min favorit här blir tårtan! Så fantastiskt duktig du är!

Kramis

13 Nilla:

Dina tårtor är jättefina!

(Jag vill till New York!!!)

14 Pippi:

Åh, vilka musiga bilder. Den översta blev min personliga favvo.



Ha en skön söndag

15 Irrhönan:

Bullarna vann.... Åh, så sugen jag blev.

16 Trebarnsmamman:

Wow den tårtan skulle min 3 1/2-åring velat ha!!!! Men bullarna var nog den finaste bilden...och M&M store går ju inte av för hackor!

17 Syster Eva:

mmmmmmmmmmm m-kulor mina favisar oxå!

Snygga foto!



ha det!

18 Moas:

Åh.. bullarna blev min solklara favorit.. =).. gott och mumsigt.. ha en skön dag.. Monica

19 Malin Inspiration & design:

Dahlarna; Tack så mycket! Vad kul att du tycker det! Tänkte först att den kanske såg liote "fjuttigt" ut. :) Men samtidigt vill jag inte ha något för stort där heller iom att det är framför elementet.





Egentligen var det menat att jag skulle ha en anna pryl där brevid soffan (en liten hemlis;) men nu får kubisarna stå där så länge. :) Kubhyllorna finns även hos BOLAGRET, kika inom webshopen. Det finns i 3 -pack och i två olika 3-pack. Där är dom visserligen dyrare men iaf på nätet. :S Jag rekommenderar dom varmt. Man kan använda dom inom så många områden. :)



Du har rätt i att det känns som att man "lär känna" varandra trots att man aldrig har träffats. Det är så kul tycker jag. :) Tack än en gång för omtanken snälla du! Nu ska jag lyfta på häcken, är som fastklistrad i soffan i dag. ;)





KRAM KRAAAM!!

20 Znogge:

Coklad är aldrig fel...

21 Mia:

Jag älskar ju M&Ms! Den där affären är nästan så jag tänker mig att paradiset ser ut.



Kan tycka det är rätt härligt om man hamnar under ett skyfall om man sen får gå hem, ta en varm dusch och mysa.



Hoppas helgen varit bra!

Kram Mia

22 Photos by Storm:

Vilket bakproffs du är. Tårtan var fantastisk. Och jag skulle gärna göra ett besök i M&M-butiken/Lis

23 Cissi:

Vilka söta bilder!

24 sickan:

Tårtan var skitsnygg och M- kulorna är ett av mina favorit godisar!



Ha en bra dag!

25 Kurator Pia:

Härliga foton!! Sonens tårta ser ju hur god ut som helst!! Men å andra sidan är M&M gott också! Fast nybakade bullar och ett glas mjölk det är ju som livet självt!!

Ha en härlig söndag!!

26 Mikaela:

Vilka bilder!

Tårtan ser ju så läcker ut, och kanelbullarna hade ju inte heller varit fel... och M&M har ju sin charm ;)

27 Avsändare Margareta:

Superfina söta foton alla tre, fast mest imponerad blir jag av bonusbilden (mängden).



/avsändare Margareta

28 Erik:

Ingen tvekan mellan de tre bilderna. Den läckra biltårtan får min röst. Läcker och säkert smaskig. När man gör egna tårtor känns det så mycket mer än om man får en köpt... Bonusbilden hade jag gärna röstat på, vilken läcker affär! Klart hygieniskt också och så där läckert high tech. Måste besökas vid kommande besök, även om jag inte äter godis längre ;-)

29 Linda P:

Snacka om att man blir sötsugen när man ser dina fina bilder! Och då harjag redan tryckt i mig en halv killevipp. Fast säg inget till nån ,) KRAM

30 Monkan:

Vilket bra urval och fina bilder. BULLARNA är min favorit!!! :-) Bonusbilden, oj oj oj.

31 mallaco:

Åh, vilka härliga bilder! Bullarna såg fantastiskt smarriga ut!!!

Hade jag haft nån ork kvar efter den här mönsterpassningen av tapet, skulle jag slängt ihop en bulldeg..men ack och ve jag är helt galet slut. =)

Jag är glad att jag fick ihop en pannkakssmet till lunch=)



Ha en mysig söndag!

32 Anki:

Åh, vilka söta bilder! Jag gillar tårtan. :)

33 Fia&emelie:

Nu blev jag sugen =)

34 Hanna:

Vill du bli veckans blogg? Jag väljer ut en vinnare runt klockan nio ikväll. Lycka till :)

35 Hanna:

36 Bosse:

Bonusbilden, yeah!

37 j:

vilken fin blogg du har:=) allt bra med dig?

38 Karin:

Jättefina söta bilder. Bullarna vill jag ha! Nu måste jag gå och baka tror jag :)

39 MissStorm:

Vilken häftig tårta! Men den skulle jag aldrig ha hjärta att sätta tårtspaden i. Fast 4-åringar kanske inte resonerar exakt på samma sätt som mig... Kan tänka mig att den gick åt! :)



Kram

MissStorm

40 Designtjejen:

Åhhh vad fina!! Åhh.. vad du är gullig som länkar till mig!! Jag ska absolut gå in dit!!!!! Jag var inne i MM store i Las Vegas för några år sedan och herre mi.. helt underbar!! Hahha.. Jag har sagt till min kompis om dina andra tips!! kanon! Här ska det verkligen besökas!! Längtar så... 1,5 vecka kvar.. yiiiipppiii!!!!

Massa kramar

41 Anna j.:

Naw! dina bilder är ju söta :D

Fototriss... är det en fototävling kanske? x)

42 Mandy:

söt blogg :)

43 tovan:

Hej!

Vilken fantastisk tårta! Jag älskar M&M. Menar du att den butiken finns på riktigt?! Wow, vilket paradis!

44 Mia:

Åh, bullarna vinner lätt här. :) Fina bilder alla 3 och tack för titten på bonusbilden.

45 Jah Hollis:

M&M i all ära, men de slår inte ut en färsk kanelbulle!

46 Jonas:

Blixten McQueen-tårtan är min favorit! ;)

47 Ane:

Wow, vilka fina bilder, men favoriterna blir dom färgstarka m&m:ensen

48 Rebecka:

Vilka bilder!!

Jag är ju så imponerad av dina tårtverk!Vad duktigt du är!

Kram Rebecka

49 Proforma:

Här går inte att välja annat än din tårta! Den är ju helt fantastisk!

Sen hade det inte varit fel om någon hade lyft in mig i bonusbilden,mmmums!

50 Proforma:

Glömde... ledig vecka, din gottegris :) Så skönt! Ha det gott!



Men du... jag är också hemma veckan som kommer :)))

51 Maria:

OMG vad mycket godis.... dregel

52 SysterLilli:

Så mycket sött! Vilken rolig tårta och M&M är inte dumt, men de hembakade kanelbullarna blir min favorit.

53 Veronica:

Härligt söta bilder :) Eftersom jag är absolut galen i kanelbullar så måste jag förstås välja den bilden som min favorit :)

54 Carolina:

Gosh, vilken fin tårta. Vad duktig du är :)

55 Anna:

Grymt har du gjort den tårtan själv? Är grymt imponerad den är ju grym =)

56 Pysen73:

Vilken häftig tårta!! Och den där butiken skulle jag inte ha något emot att besöka näe... :o)

Hmm... Sicilien med barn, då rekommenderar jag orter som den som jag själv bor på, Giardini-Naxos... Eller om ni vill till andra änden av ön, Cefalu... visserligen ganska turistigt, men för barnfamiljer ganska lugnt och tryggt och med långgrunda stränder. Dessutom ligger båda orterna ganska bra till för utflykter. Det är bara att fråga på om du vill veta mer!

Helena

57 Sofie:

Vilken läskande triss du bjuder på! Blev genast godissugen, hihi. Härliga bilder också. Vilken affär förresten! Att bara komma på idén :) Kram, Sofie

58 Ninni:

Vet inte om min förra kommentar bara försvann??? Är väldigt imponerad av din tårta! Så duktig du är! Men inget går upp mot nybakta bullar så de blir min favorit...

59 jeanette:

Bullarna en klar favorit...

60 MO:

Men herregud, sådana smarriga bilder...på en Måndag o allt...Jag är ju oxå en godisråtta utan dess like, så det är ju rena himmelriket för mig....mm. Jättefin tårta oxå...



Jo jag köpte de där tre små träden på fabriksbutiken, men tyvärr vet jag inte vad det är för märke på dem, kramar

61 Anna:

Hej kära du!

Först och främst måste jag börja med att säga att du hittat så mycket fint på IKEA och att rött är en jättemysig accentfärg i ert vardagsrum! :-)



Hur blev det med förkylningen? Jag hoppas den vände och försvann nu när du ska ha höstlov och allt.

I dag har jag skjutsat min stora tjej till farmor och farfar. Där ska hon få sova över i två nätter och bli bortskämd. I morgon skulle de visst åka in till Umeå och gå på café och barnens hus... Det är mysigt att hon får känna sig lite stor och hitta på lite extra kul nu när det är lov.



Själv är jag så sugen på IKEA just nu, men jag vet inte om jag ska våga mig på att åka dit själv med min busiga ettåring... Kanske lite väl våghalsigt?! Jag vet visserligen på ett ungefär vad jag ska ha och jag skulle nog nöja mig med ett varv, men det kan ändå bli lite väl spännande om hon inte alls är på humör.



Vad hittar ni på annars i veckan då? Jag hoppas du hinner njuta massor av ledigheten! KRAM PÅ DIG

62 Lillmonster:

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Dina tårtor är liksom bara WOW....

63 Junitjej:

Så sugen jag blev på kanelbullar!

Kommentera här: