Fototriss - ovanifrån!

En månad kvar till julafton! När vi var på stan igår, hade de julpyntat på cafét där vi fikade. Det hängde girlanger & kulor i de stora fönstren & i taket hängde en stor grön krans med en tomte hängande ner på en stege! Kändes som att det var minst en vecka för tidigt...

Dagens Fototriss har temat ovanifrån. Mitt bidrag kommer från den fantastiska ön Korsika! Vi gjorde en dagstur med bil utmed kusten & in i landet. Stupen & naturen var helt enormt vackra! Här kommer tre bilder tagna ovanifrån ner mot vattnet!









Hoppas att ni alla får en skön & härlig söndag!


Kommentarer:

1 Therése:

Underbara bilder! Inga tvivel om att man vill åka dit efter att ha sett dom!



Ha en bra Söndag!

2 m a j a h q v i s t:

sv: dina med! häftigt ställe.. & HA, jag hann 1 plats före dig =D

3 Solvarma Irene:

Hej!



Vilka hissnande sköna bilder du bjuder på.



Ha det gott!



Irene

4 Kurator Pia:

Oh lalala...fick nästan lite svindel där!! Den första bilden blir min favorit inatt!!

5 Jilina:

Vilken jättehärlig blogg du har!

Vill du ha chansen att bli utnämnd till Veckans bloggare ? Kika gärna in på denna länk då http://isaba.blogg.se/2008/november/vill-du-bli-veckans-bloggare-1.html

6 Synne:

Vilka sugande bilder. Klarar inte av att välja favorit. Jag fastnade ialla tre.

Ha det gott.

kramen Synne.

7 Bengt:

Underbara miljöer.

8 Syster Eva:

Huva mig ... jag har svindel!!! Men dina bilder är väldigt fina att titta på här när jag sitter tryggt i min skrivbordsstol! Bra skärpa!



HA det gott!

9 maria_6909:

Tre underbart vackra bilder! Kan omöjligt välja en favorit så det blir oavgjort idag! =) /maria_6909

10 Megera:

Vilka bilder....det kittlar i magen bara jag ser dom. Kan inte välja en favorit för de är lika fina alla tre.

11 Anette:

Vackra bilder och omöjligt att välja en! Men nu är det väl dags för julpynt, det är ju före jul det är kul, sen kan det tas ner till nyår! Tycker jag alltså ;-) /Anette

12 Helena:

God Morgon! Ohh vilka härliga bilder! Jag längtar till att får åka utomlands igen! Favoriten blir nog den sista, härligt med trädet i förgrunden och härliga färger! Ha en bra dag!

13 annette:

Här kan man verkligen tala om ovanifrån, så häftiga och enormt vackra bilder, har lite svårt för sådana höjder:)

Den sista blir min favorit!



Hoppas vi får lite snö idag så det blir någon mening med kyla och vinter, annars får det gärna bli väder som på Dina Bilder.



Kramen //annette

14 JohannaDesign:

Fina bilder...kram Johanna

15 Fröken Mita:

Vilka bilder man sitter säkert i sin stol och får magon av höjden,må gott

16 paula:

Helläckra bilder man får ju svindel av att titta på dom..

17 Petra:

vilka härliga bilder.

kram

18 Nilla:

Häftigt och snyggt!

19 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Vilka underbara bilder! Riktigt vackra! Hoppas att du haft en mysig helg! Stora kramar!

20 Irrhönan:

Vilka häftiga klippor och vilken utsikt det måste ha varit "live"...

21 jeanette:

Vackra bilder från Korsika, har själv en hel del liknande bilder därifrån inlimmade i album. Bild nr 3 gillade jag bäst.

22 Eva-Lena:

Wow, häftiga bilder, där kan vi prata ovanifrån :)Gillar bild 1 bland dessa tre fina triss bidrag!/E-L

23 Malin Inspiration & design:

dahlarna; Tack! Kul att höra. Tyckte med att det blev bra med vita pryls. :) Ser inte så rörigt ut. Jag blir hispig om det är för rörigt omkring mig. :S Ditt drömkök låter fint. Det är så kul att drömma sig i väg, det gör man ofta! :) Kramisar!!



Vilka vackra bilder!!

24 Jea:

Bild 2 blev min favorit :)

25 Peter Mattsson:

Hoppeti!



Wow ... bilderna tar andan ur mig. Verkligen bra tolkning på veckans tema OVANIFRÅN.

26 ela:

Oj då, snacka om bilder ovanifrån. Man blir nästan höjdrädd när man titta på bilderna. Mycket fina och imponerande. Skulle inte skälv ha vågar gå så nära för att ta bilder. / ela

27 Junitjej [Vinn smink!]:

Vilka fantastiska bilder!

28 Ann:

Härliga bilder med en sagolik utsikt. Svårt att välja så jag tar alla tre.

29 Amonazon:

Då jag lider av höjdskräck så är jag glad att andra vågar ta så fina bilder som jag kan njuta av. Alla är vackra men 1'an får min röst.

30 annette:

Hallå igen!

Förstärkt lite med ljus och kontraster i höstbilderna från Härjedalen men bara i Picasa;)



Kramen //annette

31 trivago:

Hej!

Vackert! Där gäller det att hålla tungan rätt i mun!

Jag har ingen personlig efarenhet av Peking, men om du går till den här sidan: http://www.trivago.se/peking-50772 hittar du tips på hotell, sevärdheter och websidor som handlar om Peking. Många av hotellen och sevärdheterna har också foton och recensioner från andra resenärer som redan varit där. Om ni inte redan har bokat hotell kan ni eventuellt spara en slant genom prisjämföraren som finns och som visar vilken av alla de större bokningssajterna som har det bästa priset på det hotell man vill boka.

32 Ellas Inspiration:

Wow bilka bilder!



Där pratar vi verkligen ovanifrån!



Lät som du har en bra dag hos mig... Själv har jag kört sonen till bowlingkalas så nu skall jag och dottern försöka röja upp lite.



Kram Karin

33 Carro5344:

Vackra bilder som är lite läskiga.

Tack för kommentaren hos mig.

Ha en bra dag!

34 Camilla:

Vilka UNDERBARA bilder! Samtidigt som jag är glad över snön blir jag ju jättesugen på sommar... :) Var det inte läskigt? Jag är höjdrädd och det ser jättehögt (men härligt) ut!

35 Ragnvi:

Oh, shit oh shit oh shit! Jag är höjdrädd!

Men underbart fina bilder!!

36 Lissen:

Härliga hisnande bilder hos dej!

Ha det så gott!

37 Ane:

Wowww... vilka underbara bilder, alla 3 superb. Favorit om man måste välja en blir då nummer 1.

38 Proforma:

Fantastiska bilder, vilken höjd! Ingen tvekan om att de är tagna ovanifrån, inte! Jag kan inte välja någon favorit, de är lika fina alla tre!

39 Anna Hammar:

Helcoola bilder.. ser ut att vare ett härligt resmål att åka till.. kan inte välja någon favorit idag...

40 Jenny:

fin blogg:) allt bra?

41 sickan:

Gud vad fina bilderna var! Nästan omöjligt att välja favorit.



Men om jag ska nämna nån mer än den andra så blir det den sista som sticker ut liiite mer!



ha en bra dag!

42 SysterLilli:

Hoppeti! Här får man nästan svindel! ;)

Superfina bilder alla tre, den första blir min favorit.

Ha det bra!

43 Znogge:

Ruggigt vackert!

44 Lindha:

Oj vilka bilder! Man riktigt känner hur högt upp man är.

45 Louise:

oj vilka vackra bilder! :D

o dina tårtor verkar kanon fina:D

46 Sarahs Bildbloggeria:

Så svårt du gör det... Alla är ju så läckra. Men måste jag välja så blir det nr 3 ;O)

47 Anna:

Oj, jäklar vad det kittlar i magen bara av att titta på bilderna. Riktigt fina. Men den sista blir nog min favorit...

48 Bengavoice:

Jisses, man får svindel av att titta på dina ovanifrån-bilder. Snacka om dramatisk natur...

49 Jenny:

taack så mycket !:) och detsamma!

50 klara:

Härliga bilder. Man får ju svindel bara att titta på dem!

51 Veronica-ifokus:

Ooooooo jag blir nästan höjdrädd.

Men bilderna var väldigt vackra!!!

=)

52 Pethra på Inredningsbloggen:

Jättevacker,t verkligen. Det är hisnande, och det pirrar i magen när jag tittar på dem. Jättefina bilder!

53 Valley Girl:

Hjälp! Tack för din komm., du har rätt, vilka hisnande bilder du har här! Gillar trean bäst. :)

54 Mallaco:

Vilka fina bilder!!!

Sambon och jag funderar på Korsika i sommar, något du rekommenderar då med andra ord kanske???=)



55 Cissi:

Jättefina bilder!

56 Jah Hollis:

Svindlande höjder skulle man kunna säga för att travestera Emily Brontë. Fina bilder av ett fint landskap.

57 Alina:

fina bilder!!

58 Baronessan:

Huga vilken svindel! Alla bilder är fina men trean blir min favorit.

59 Helena:

Tack! Ja de grekiska dragen gör sig väl.. långa svarta ögonfransar och tjock men dock blont(!) hår..

Ha en trevlig kväll!

60 solgudinna:

Jösses så många kommentarer du har fått.

Bilderna kunde lika gärna vara tagna här nere på kullaberg. välkommen hit så får du se.

61 Zippo:

Blev nästan lite jobbigt att titta på höjdrädd som jag är.

Men innan jag blundade så hann jag nog se att bild nummer ett var den som jag tog ut som favorit.



/Zippo

62 Guldlock:

Mer ovanifrån kan det knappast bli. Det känns i magen när man tittar på dom. Alla bilderna är vackra men den första blir min favorit.

63 Eva:

Men så många kommentarer du fått, kul!

Känns som man försvinner bland alla andra men tänkte ändå lägga en kommentar.

Jäklar, va snyggt...och högt!

Hur skall man kunna välja?

64 Monkan:

Åh jisses vilka stup! Hoppas du hade livlina på dig! Den första blir min favorit.

65 akson:

Har var det verkligen ovanifrån! Nästan så att man får svindel på några bilder.

66 Carina:

Svindlande höjder du visar.

Korsika är nog en spännande ö att utforska.

67 lottam:

kanon fina bilder - här är favoriter alla tre.

Ha de gott!

68 Ninni:

Wow, vilka bilder! Såå vackert! Men högt för en fegis som jag...

Må så gott!

69 Veronica:

Absolut underbara bilder! Den sista blir min favorit.

70 Angelica:

Du har blivit utmanad! Titta in på min blogg :-)

kram!

71 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Detta vill du kanske läsa: http://inredning.webblogg.se/2008/november/bloggtips-dahlarna.html =) Ha en bra dag! Kram kram!

72 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Vilka underbara bilder du har tagit förresten! Jag va så ivrig med att berätta så jag glömde säga det. KRAM

73 Livet i byn:

Gulp!! Jag är höjdrädd! Men bilderna var fina.



~Livet i byn

74 Josefine:

åh, härliga bilder!

75 Camilla:

Hej, Håller just nu en liten tävling för att du ska kunna bli veckans blogg. Där du kan vinna att bli länkad på min blogg och möjligtvis få fler läsare som läser din blogg. Mer står på min blogg besök gärna den och var med och tävla genom att endast lämna en liten kommentar :) Hoppas du är med, Kram.

76 Designtjejen:

Tänkte bara titta in och säga hej :-) Hoppas att du har en bra måndag. Massa kramisar från mig

77 K:

Well....jag har varit där och dessa vägar för att nå dit är inget för den åksjuke fick jag erfara...

78 N som i Norrland:

Åhhh det ser varmt ut, annat än vad det är här.

79 Catrin:

Oftast när man tar bilder på något som man själv tycker är helt fantastiskt, är det svårt att få andra att förstå med hjälp av bara bilderna... Men här har du verkligen lyckats! Känns som om man är på plats!! ;)

80 Marie:

Vilka härliga ovanifrån-bilder. Jag skulle gärna vilja åka dit och hissna lite...

Kommentera här: