Fototriss - skräp & sopor!

Söndag igen! Ojoj så fort helgerna går! Dagens tema för fototriss är skräp & sopor. Ingen ämne som känns som ett fotoämne för mig direkt - men vad gör man inte för fotoutmaningar! Nåvars - hittade tre foton i mitt arkiv som jag tolkar som skräp & sopor. Vad tycker ni?



Häckavfall från i våras, som senare kördes till återvinningen.

En soptunna från Busfabriken i Norrköping.

En tom kabelrulle ligger & skräpar i en ån i närheten av vårt hem.

Hoppas att ni alla får en solig härlig söndag! Här är himlen blå & solen värmer redan gott genom fönstret!


Kommentarer:

1 Anette:

Skräpiga bilder tycker jag ler. Den sista är riktigt vacker. Skräptunna på busfabriken är ju rolig, kanske lättare att slänga på rätt ställe då! /Anette

2 Fröken Mita:

Du har både bra och dåligt skräp, Bra skräp är när det samlar sig i påsar, det dåliga är det som ligger i naturen. Men sopbehållaren får bli min bild. Trevlig Söndag

3 N som i Norrland:

Soptunnan är ju jätterolig, så borde alla se ut!

4 lilalili:

Soptunnan från Busfabriken blir min favorit!...Jag känner mig så pedagogisk när jag ser den ;)

Kramis

5 Sickan:

Fina bilder! Soptunnan blir min favorit!



Ha en bra dag!

6 Livet i byn:

Jo men nog tycker jag du prickat rätt i kategorin sopor ;0)



~Livet i byn

7 Marie:

Konstigt att en del skräp kan bli vackert i naturen. Som den väderbitna kabelrullen.

8 Irrhönan:

En sån där soptunna borde kunna ge folk en tankeställare... Kul bild!

9 annette:

Härliga bilder på temat, är inte min favorit att fota direkt, men Din sista bild blev favorit, Kabelrullen ser ut att ha det skönt i vattnet.

Underbart med sol idag i Peking, skall ut nu på en långprommis, tror inte det blåser så mycket i skogen!



Ha det så bra idag och vecan som kommer!



Kram //annette

10 akson:

Den sista var en vacker naturbild trots att kabelrullen ligger där. Undras hur det kommer sig att man hittar så många kabelrullar runt om i naturen?

11 Isabels värld:

Kul skräp du visar =) Sitter också och klurar på hur jag ska illustrera denna fototriss. Lite knepigare än vanligt.



Pengar är på väg till dig förresten. Gjorde just överföringen. Ha en underbar söndag!! Kram Pernilla

12 Kurator Pia:

Soptunnan är ju läcker, alltså!! Den inbjuder ju och borde verka uppmuntrande till att slänga sopor!! Kanonbra!!Fina bilder!! Må gott!

13 Ingalill_S:

Sopptunnan är bara för söt! den blir en klar favorit.

14 Carina:

Grisen var hiskligt ful..men så kul :D

15 Anna:

Jag tycker att du lyckats tolka temat galant! :-)



Först vill jag tacka för produkterna jag beställt som kom i torsdags! Det gick verkligen snabbt det! Jag känner mig supernöjd och det ska bli så kul att få dekorera diverse julbak och tårtor.



Jag håller med om att helgerna går snabbare än snabbast. Först har man fredagsmys och sen är det helt plötsligt söndag eftermiddag. I går fick vi en hel del snö och temperaturen ligger på minus, så än får vi ha den kvar. Tjejerna har åkt bob och pulka och lillsessan älskar att tulta runt i snön. Förra vintern låg hon ju bara i vagnen och sov, men annat lär det bli i år...



Hoppas att ni har en bra söndag! STOR KRAM

16 Veronica:

Verkligt fina bilder trots dagens tema. Jag gillar verkligen soptunnan från Busfabriken. En sån skulle man ha :)

17 Pialotta:

Du tog orden på rätt sätt och satte helt enkelt ut dina sopor:-) Härligt foto.

Ha en sin söndag..

18 carina:

Kanske lättare att slänga på rätt ställe med en kul soptunna, vad vet ja

19 veronica-ifokus:

Hihihihi...............

Ettan är ju jättesöt!!!!!

=)

20 Erik:

Ja, kabeltrumman syns, men undrar hur mycket skräp som ligger på botten av vattendraget? Finns mycket som göms i våra vatten. Strömmen i Stockholm brukar rensas av grodmän någon gång då och då. De brukar hitta en massa skräp. Soptunnan var klart festlig. Tänk vilken glädje att få "mata" grisen med skräp. Den skräpgrisen blir min favorit.

21 Gunvor:

Superbra tolkning på skräptemat!

22 lottam:

sista bilden favoriten.

Ha en fortsatt fin eftermiddag!

23 Pysen73:

Ibland kan det visst vara roligt att slänga skräp, i alla fall om man blir mött av en sån där glad gris :o) Å-bilden är vacker, en kabelrulle är ju åtminstone inte det fulaste skräpet man kan hitta.

24 SysterLilli:

Hihi, vilken rolig skräptunna! :)

Häckavfall och kabelrulle går ju att återvinna, sådant skräp är bra! :)

25 maria_6909:

Fina bilder! Soptunnan från sop- förlåt... busfabriken var fräck men min favorit blir nog ändå den sista! /maria_6909

26 Lissen:

Här har också varit soligt men lite kallt! Sista bilden blir favoriten! Här i stan kan också kabelrullar hittas lite varstans i naturen!

Ha en härlig söndag!!!!!

27 Emma:

Fina bilder även om dom är om skräp och sopor;) Ha en bra kväll, kramar emmsan

28 Minigrisen:

Som vanligt vackra bilder hos dig! Soptunnan från Busfabriken var riktigt tuff:) Ha det gott!

29 paula:

oj vilken cool skräptunna men favoriten blir änd¨å bäcken med kabeltrumman..

30 Cissi:

Vilka fina skärpbilder. Soptunnan gillar jag mest.

31 Anonym:

Hoppas du haft en trevlig helg! :)

32 Malin:

Hahaha..vilken söt soptunna! Klockren tolkning! Kram

33 jenny:

Till mig har vintern kommit i helgen. Rätt mycket snö som landat.

Vilken söt nassesoptunna:-)

Kram/jenny

34 Babbidesign - [Design & Foto]:

Hej! Om intresse finns för ny design till din blogg, kika in hos mig, möjlighet till personlig design finns också. Välkommen!

35 Synne:

Godmorgon på dig.

Visst är det ett knepigt tema. Men du fick till det bra.

Bilden på häckavfallet är en ganska trevlig bild. Det är ju vår. Dit längtar vi väll alla.

Så bilden på soptunnan. Häftig skräptunna. Hade en Shellmack här som hade en delfin. Någon stal den.....

Så bilden på kabelrullen i ån, väldigt vacker.

Men jag gillar skräptunnan bäst.

Ha det gott.

Synne.

36 helen_3131:

Soptunnan på busfabriken är rätt gullig, men den sista bilden gillar jag bäst. =) / helen_3131

37 Nettan:

Häftig soptunna, den var fin.

Men sista bilden tycker jag bäst om, om man bortser från kabelrullen.

Ha det så bra. // Nettan

38 Anna:

Sån söt soptunna =)

39 Jah Hollis:

Trots allt är det nog bilden med kabelrullen som fastnar. men visst är det synd att den skulle hamna ute i naturen.

Kommentera här: