Nyårslista - utmaning

Sista dagen på år 2008! Dessutom blir detta inlägg nr 400!!! Passar ju bra på nyårsafton & allt! :-)

Camilla med bloggen Camillas nya hem har en nyårsutmaning på sin blogg, som hon gärna ser att fler svarar på. Här kommer min:

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Massor av saker såklart. Bland annat var vi på Lanzarote & besökte Piteå!  

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag ville gärna ha ett - men visste att jag inte skulle lyckas hålla det... Så därför lovade jag inget! Smart va!!! ;-)

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, några kollegor.

4. Dog någon som stod dig riktigt nära?
Tack å lov inte!

5. Vilka länder besökte du?
Lanzarote (är ju inget land i sig, men ni förstår vad jag menar...) & Norge. Det kändes som att Piteå var ett eget land, eftersom att det var så lång bilresa dit... ;-)

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
JA, en frisk arm & att få börja träna Boxercise igen!

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Vet inte om jag kommer att komma ihåg ett speciellt datum precis, snarare några händelser som jag hoppas kommer att finnas kvar som varma minnen länge framöver.

8. Vad var din största framgång 2008?
Framgång? Vet inte om jag har någon sådan! Kanske att jag faktiskt startade min blogg i februari 2008! Den har berikat mig mycket på många olika sätt!

9. Största misstaget?
Inget större vad jag vet! Hoppas inte det heller - i så fall är jag lyckligt (eller olyckligt..) omedveten om det!  

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har ju en nedrans tennisarmbåge som vägrar ge med sig. Har testat allt för att den ska bli bra känns det som. Fick det i augusti 2007! Jag HATAR att inte kunna använda min högerarm som jag vill!

11. Bästa köpet?
Min kamera - definitivt!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Semestrar

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina barn! Mina nära & kära! Mina semestrar! Min kamera!
Min blogg! Alla ni som skriver så snälla kommentarer & förgyller min vardag!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Apologize
med Timbaland feat One Republic - superbra låt!
I´m Yours med Jason Mraz - underbar sommarlåt!
With every bit of me med Kevin - även om den kom precis i slutet av året har man ju följt Kevins segertåg genom Idol...
Curly Sue med Takida - bara så härlig röst!

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare, tror jag!  

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat!

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit onyttigt... ;-)

18. Hur ska du tillbringa julen?
Tillbringade julen i Trysil (Norge) med min familj, mina föräldrar & min minsta syster med familj. Vi hade en underbart vit, solig & skön jul!

19. Blev du kär under 2008?
Jag är ju redan kär & den kärleken består... Och växer! <3

20. Favorittidning?
Oj, en inredningstidning är det helt klart. Men vilken... Allt i hemmet eller Family Living är favoriterna just nu.

21. Favoritprogram på TV?
Inredningsprogram

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hata är ett starkt ord... Jag hatar absolut ingen i min närhet eller i min omgivning, men kan hata personer jag läser om som gör fruktansvärda saker. Typ våld mot barn...

23. Bästa boken du läste i år?
Oj, jag har påbörjat flera böcker... Är dock så trött när jag skrivit min dagbok, att jag oftast somnar direkt. Hinner glömma bort vad boken handlar om innan jag orkar & hinner fortsätta läsa igen... Skulle verkligen vilja läsa mer!

24. Största musikaliska upptäckten?
Svårt... Upptäckt & upptäckt. För vem? Om det är bara för mig måste det vara när systersonen (1½ år) dansar till "Ja må hon leva" (som min syster sjunger) på min födelsedag. Fick detta via ett mms! Helt underbart! Kommer spara det förevigt i min mobil!

25. Något du önskade dig och fick?
Mycket! :-)

26. Något du önskade dig men inte fick?
En frisk högerarm

27. Årets bästa film?
Mamma Mia!

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Jag var faktiskt ledig, trots att det var en onsdag! Fick bricka & paket på sängen! Fick en Kina-resa av min man!!!! :-) Var hos sjukgymnasten & fick akupunktur för första gången. Hämtade barnen tidigt & fikade ordentligt! Beställde mat från favoritrestaurangen på kvällen! Mums!

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

En frisk högerarm! (Ursäkta att jag tjatar om denna himla arm - men den påverkar mig konstant på alla möjliga envisa & tråkiga sätt!)

30. Vad fick dig att må bra?
Min familj! Mina nära & kära! Min blogg ;-)! Choklad! :-) Och en hel del annat med...


Jag håller med Camilla... Vore superskoj om fler också gjorde denna nyårsutmaning! Lämna gärna en kommentar här, så att jag & andra lätt hittar till din utmaning!

Hoppas att ni alla får en riktigt trevlig, mysig, rolig, minnesvärd & bra nyårsafton!




Kommentarer:

1 Designtjejen:

Gott nytt år!!!

Kram

2 jenny:

Gott nytt år!!

Kram/jenny

3 Helen:

Got Nytt År!

Kram, Helen

4 Anna:

Hej vännen! Du har hunnit vara betydligt mer aktiv än jag varit på bloggen de senaste dagarna... Kul att få se dina finfina fynd! Klänningen är jättesnygg och rådjuret så fint!



Jag hoppas att ni får en underbar nyårsafton! Gott nytt år! KRAMISAR

5 Frida:

Vad roligt att läsa den här listan. En kamera är aldrig ett dåligt köp! :-) Och sen kan man gotta sig i nummer två - nya objektiv :-)



Ha en riktigt fin avslutning på 08 och en fin start på 2009!

6 Mirka:

Roligt att läsa lite om ditt 2008!



Gott nytt år!



Kramar

7 Livet i byn:

Jag önskar dig ett gott slut på detta gamla året och ett riktigt Gott Nytt År!!



~Livet i byn

8 Mia:

En Kina-resa! Wow! Jag förstår att du älskar din man. Nej skämt åsido, berätta! Fyllde ju jämnt eller? När åker ni? Oh jag hoppas du tar bloggen med dig.



Håller helt med dig om Takida. Underbar röst! Den knarrar sådär härligt.



Jag hoppas du hade en härlig nyårsafton, själv är jag krasslig men det betyder ju att 2009 bara kan bli bättre.

Kram Mia

9 Ellas Inspiration:

Jag önskar dig en riktigt god fortsättning på det nya året!!



Kram Karin

10 Malin:

Hej!



Jag hakade också på Camillas utmaning och såg det som en uppsummering av året som gott. Visst upptäcker man att det hänt en del när man tänker tillbaka?



God fortsättning på det ny året!



Kram Malin

Kommentera här: