Fototriss - naturligt runda former!

Jag & barnen har varit hos mina föräldrar på landet lördag-söndag! Jättemysigt! Vi har bakat pepparkakor, gjort ischoklad, druckit glögg, byggt en snögubbe & en snöborg, haft snöbollskrig, fotograferat, ätit massor av god mat, myst & tittat på faddergalan. Nu är vi hemma igen efter en halkig hemresa!

Dagens Fototriss har temat naturligt runda former. Hittade massor av fina & färgglada foton med runda former i mitt fotoarkiv. Men jag har i de flesta tidigare fototrissar använt arkivbilder - så idag kände jag att jag hade både tid & möjlighet att gå ut i naturen & fota. Tyvärr behagade inte solen titta fram, utan himlen var genomgrå. Åhhh vad jag längtar efter blå himmel & sol.... Så här kommer  alldeles dagsfärska foton. Första fotot är på ett vasstrå uppifrån. Det andra är på ett nypon, som dock inte är klotrunt - men jag var tvungen att få med lite färg i dagens fototriss! Nyponet har dock runda former! Tredje fotot visar ett träd, där en gren en gång har suttit fast.








Nu ska jag sätta fram alla tomtar! Vill hinna njuta lite av julpynt & mys innan julafton! Mannen är faktiskt & köper en kungsgran nu. Den ska tas in & kläs i veckan som kommer. Vi ska även hinna med ett besök hos tomten i Kolmårdsskogen i veckan! Undrar om tomten tar emot önskelistor från mammor & pappor också????



Kommentarer:

1 Marie:

Vilka fina bilder, vasstrået är riktigt roligt rund och lite oväntat. Kul. Vilken mysig helg ni har haft!

2 Proforma:

Nyponet blir min favorit! Så passande med den röda färgen nu inför jul. Vasstrået är också fint!

Vad mycket ni hunnit med i helgen! Fast jag har också fått en del gjort så det känns skönt!

Ha en skön kväll!

3 Amonazon:

Roligt med triss, och kul med nytagna foton.

Nyponet var en färgklick.

/Mona

4 Gunvor:

Men vilka underbara bilder du hade! Jättefina och dagsfärska bilder. Härligt!

5 Fia:

Du har jättefina bilder på dagens tema! Min favorit blir den första bilden, för det var så perfekt perspektiv.

6 annette:

Ja, det var nästan identiska bilder på trädet, men hos Dej fastande jag för den första bilden, så jättevacker!

Så trist att vi inte verkar få behålla vintern, var så fint ute i Simonstorp igår.



Ha det så gott i veckan!



Kramen //annette

7 Photos by Storm:

Så bra bilder på temat. Och så härligt med lite snö. Avundsjuk är jag/Lis

8 Lissen:

Det låter som du/ni har haft en riktigt skön och harmonisk helg! Julpyssel och mys!!!

Din första bild var oväntat rund,L! Läcker bild

Ha en skön adventskväll!

9 marie roxbro:

Min favorit är bild nr 2/marierox61

10 veronica-ifokus:

Super bra bilder på temat!Tycker om sista bilden lite extra.

=)

11 Helen:

Låter som ni haft en toppenhelg!

12 Pialotta:

Så vackert när man ser den här snön på så många foton nu.. tyvärr finns inte en endaste snöflinga här där jag bor i Skåne.. Fota blir lite kuligare med snömotiv:-) Den ensamma lilla nyponet gör jag till en tiopoängare.. kanonfint foto:-)

ha de fint i snön o duuuuuuuuuuuuu att göra snöänglar är kul:-)

13 petralin:

Finfina bilder! Gillar verkligen vasstrået!

14 Avsändare Margareta:

Döläckra foton och som du skriver att det är naturligt runda former och inte klotrunt som var temat. Du har lyckats med "uppdraget" och jag tycker faktiskt att det är trevligare med dagsfärska bilder - har själv inte haft det ofta.



/Avsändare Margareta G

15 Avsändare Margareta:

En kommentar utöver trissen - jag hoppas också att tomten lyssnar på våra önskelistor, i alla fall vi mammors. Jag har försökt att lägga ut krokar - kanske mer kastat ut dem vid ett flertal tillfällen, få se om det hjälpt.



/Avsändare Margareta G

16 Zippo:

Superfin serie.

Nummer två blir min favorit denna vecka.

Ha de.



/Zippo

17 Eva-Lena:

Tack för kommentaren, det känns fint att vara tillbaka hos er igen :) Jag gillar vassröret, men hade du inte skrivit vad det var, så hade jag nog inte kunnat lista ut det ;)Ha en fin vecka/E-L

18 isabels värld:

Första bilden är min favvis. Jättefina bilder allihop!! Låter som du haft en mysig luciahelg! kram Pernilla

19 imsy:

Den där första bilden är bara så tjusig!!!

20 lilalili:

Din första bild blir min storfavorit här hos dig idag

Kramis

21 maria_6909:

Beundransvärt bara att komma på tanken att ta ett foto uppifrån på ett vasstrå! Den bilden får bli min favorit idag!

Låter som om ni har haft en riktigt mysig helg! Är säker på att tomten tar emot även era önskelistor, vad vore det annars för en tomte? =) /maria_6909

22 kyrksyster:

Den första är underfundig och man får titta en gång till! Härlig!

23 Veronica:

Nyponet blir min absoluta favorit. Superfin :)

24 Veronica:

Jag vill ge dig och din blogg en award. Din blogg känns både proffsig och personlig. Jag gillar den verkligen och ser alltid fram emot dina uppdateringar. Fortsätt i samma stil :)

25 Anna:

Vad mysigt ni verkar ha haft i helgen och vilka fantastiska bilder du tagit!



Jag är säker att mammor och pappor också får lämna sin önskelista ;-) Ha en bra början på veckan!

Kram Anna

26 Kurator Pia:

Hej du! Tack för din kommentar idag!! Ditt vasstrå är nog bland de läckraste jag sett idag!! Ha en underskön vecka!

27 Jeanette:

Tack för din kommentar hos mig!

Bilden på vasstrået är verkligen speciell. Det är dock nyponet som får min röst idag. Så himla vackert! Ser nästan glaserat ut. Jeanette

28 Ninni:

Nyponet är min favoritbild av de tre. Rund och röd! Vi landade i Sverige i torsdags så både Lucia, jul och nyår firar vi här hemma. Skönt även om det är ovant med mörker och kyla...

Må så gott!

29 Nilla:

Alltid roligt med dagsfärska bilder! Ha det bra.

30 Carro:

Härliga bilder! gillar nyponet, en sådan underbar bild :) kram

31 Helena-hem ljuva hem:

Jättefina bilder!!

Och tack för din kommentar hos mig. Vi har haft en jättefin lucia (De firade på dagis idag-ett supersött luciatåg utomhus i det vackra och ovanligt vintriga vintervädret). Jag börjar på mitt nya jobb den 7 jan! Det känns jättebra. Först lite julledigt och sen nytt år med nytt jobb-perfekt!

Ha det bra. Kramisar!

32 Susanne:

Nyponet tycker jag är finast - kanske för att det har mest färg. Men nyponsoppa är ju dessutom gott! :)

33 Caroline:

Vilka fina bilder, vasstrået var tjusigast!



/Caroline

34 Jah Hollis:

Riktigt fina runda former du har fångat i naturen. Den översta bilden gillar jag bäst, det är lite annorlunda perspektiv i den.

Kommentera här: