Fototriss - detaljer!

Veckans Fototriss-tema är  tre detaljer. Det ska helst vara tre olika detaljer av samma sak. Jag har valt att visa tre detaljbilder på min nya blus som jag köpte i Piteå. Jag hade den på mig igår när jag var på möhippa! Hade otroligt trevligt, men oj så trött jag är idag. Det är en vän från högstadiet, som ska gifta sig nästa helg. Det är hennes andra äktenskap & de ska bara ha familjen med på vigseln & middagen. Vi tjejer som hängde ihop på högstadiet (1984-87) hänger fortfarande ihop! Eftersom vi inte är "purunga" längre fick det bli en myseftermiddag & kväll med bubbelbad, tjejsnack, middag ute & sedan lite dans på det! Vi hänger med fortfarande... Både vad gäller discodansen & klädstilen... Dock var vi nog bland de nyktraste på Harrys... Men långt ifrån äldst...


Gå gärna in & titta på fler bidrag i veckans fototriss. Klicka här.







En bild på hela blusen hittar du här.


Kommentarer:

1 Nollan:

Fina bilder på fin blus. Kan nästan känna strukturen i tyget :)

Ha en bra dag!

2 Ann:

så vackra detaljer, den översta bilden tycker jag mest om

3 Nilla:

Jättesöt blus! Jag har kollat in någon liknande på MQ nyligen. Kul med möhippa! Jag var på en nyligen med bl a chokladprovning.

4 Bildtagen/Ivana:

Vacker klänning med fina detaljer. En tjusig tolkning av temat. Har också först funderat på att fota en kjol, men ändrade mig sen.

5 Helena/Bildbloggerian:

Kul tolkning av temat och en fin blus såklart! =)

6 annette:

Du den blusen skulle jag inte ha något emot att äga själv!

Den översta detaljen gillar jag mest!



Kram //annette

7 AnnaKK:

En lite annorlunda och trevlig tolkning av temat! Och snygg, dessutom! :-)

8 Lillmonster:

Blusen ser superfin ut. Fina kort också. :)

9 lilalili:

jättefina bilder och kanonfin blus!

Kramis L

10 Malin:

Fin blus med många vackra detaljer! Jag har också detaljer från textilier idag!

11 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Vilka fina detaljbilder!! Ha en härlig dag! KRAMAR!!

12 Åsas formaliteter:

Tack! Det är verkligen kul att jag äntligen hittat vad jag vill göra. Och utbildningen verkar jättebra! Den går inte i Örebro utan på Linköpings Universitet, campus Norrköping (=jag pendlar).

Charmiga bilder!

Kram

13 Ninni:

Vackra detaljer! Blusen ser jättefin ut! Bilden med knappen gillar jag mest.

Kram Ninni

14 Bollebygdsbo:

Trevligt att hitta så många vardagliga saker på veckans bilder.

Tycker om bild 1 med broderi och knappen.

15 Proforma:

Fina bilder på en fin blus. Gillar den översta detaljen bäst. Ha en trevlig kväll!

Kram

16 Monkan:

Fin blus och fina detaljer. Jag tycker bäst om den första bilden.



En fördel med möhippor kontra svensexor är ju att det faktiskt är "tillåtet" att göra det till en riktig mysdag/kväll, fast med nåt litet snäll-elakt inslag eller en utmaning :-)



Ja mina detaljer var från en kaffebryggare (nu finns den i sin helhet i bloggen).

17 paula:

jätte fin blus.

18 morsdeka:

Mycket fin blus. Du har verkligen fångat detaljerna snyggt. KRAMEN!

19 Sarahs Bildbloggeria:

Fina alla tre, men sista blir min favorit!

20 Rajson:

Gullig blus och fint fotat är det också.

Gillar färgtoningen!

21 trivago:

Den var fin!

22 Erik:

Fina detaljbilder. Verkar vara en snygg blus. De tonade svart/vita fotona lägger vikten på själva broderistygnen, läckert. I syväg, utom sy fast lösa knappar, så är det just lite broderi jag pysslat med själv. Fast nu var det en del år sedan sist, kanske skulle jag göra ett nytt motiv på ryggen av någon skjorta...

23 Härligheter enligt Erika:

Så snyggt...skapar en vill ha känsla på direkten!!!

Erika

24 Lis:

Vad gammaldags den ser ut! :)

Kommentera här: