TÄVLING - VINN kapselmaskinen TASSIMO!

Vintern närmar sig med stormsteg. I morse när vi vaknade, låg det en vitt täcke överallt utomhus. Snön ligger fortfarande kvar till viss del, trots att solen har lyst hela dagen. När det är kallt & burrigt ute, är varma drycker extra gott & mysigt. Tillsammans med Tassimo.se har jag nu en tävling här på bloggen, med den underbara vinsten - en TASSIMO samt ett startkit av T DISCS (TASSIMO dryckeskapslar). 


TASSIMO
är en ny kapselmaskin för varma drycker från Gevalia och Bosch - som gör allt från en klassisk Gevalia bryggkaffe till cappuccino och varm choklad med smak av Marabou. Det behövs inte någon baristakunskap - att göra en Latte Macchiato är lika enkelt som att räkna till tre. Med TASSIMO får du helt enkelt ett litet kafé i ditt kök och kan njuta av precis det du är sugen på i hemmets lugna vrå.


 


Så här enkelt är det att tävla:

Svara på frågorna: 
1. Vad skulle du helst bjuda dina kaffeälskande vänner och familj på när de kommer på besök?
2. Vad skulle du helst bjuda på om jag, Dahlarna, dök upp på oväntat besök? Skriv gärna en motivering.
Skriv sedan dina svar i en kommentar till detta inlägg alternativt maila dem till [email protected]

Vill du sprida tävlingen får du gärna använda bilden ovan på din blogg, på facebook eller i ett mail till vänner.

Alla kan såklart vara med & tävla. Man behöver alltså inte ha en blogg för att prova lyckan att vinna denna fina Tassimo! Var dock noga med att fylla i namn & er mailadress, så att ni kan kontaktas om ni vinner :-)! Tävlingen pågår till söndagen den 31 oktober kl. 20.00.

VARMT LYCKA TILL!

 

Kommentarer:

1 Lisa:

Mina kaffeälskande vänner skulle få chokladmousse med mango och italienska mandelskorpor, och en kopp java förstås, efter maten.

Om du skulle komma på oväntat besök skulle jag sno ihop en kladdkaka, upspicad med vad som finns hemma, varför inte lite krossade polkagrisar.

Välkommen!

2 Lena Ringstad:

När min älskade familj kommer på besök kommer jag bjuda på bulle och kakor,varför inte en klassisk Östra:Ryds-bondkaka. Pappas och min favorit.Tll detta klassiskt gevaliakaffe.



Viktoria, när du kommer till mig ska jag först och främst bjuda på mysig fikamiljö med fina koppar,snygga servetter och massor av tända ljus.Sen måste vi ha kaffe,du får välja smak,och kanske en ljummen äppelpaj och vaniljglass. Välkommen!

3 Helena:

Tur att det kom två besök eftersom det finns så många smaker att prova.

Släkt och vänner skulle få prova på kaffe med daimsmak, och du och jag skulle ta och prova om Tassimos Latte håller måttet:)

4 Helene:

Mina kaffeälskande vänner skulle jag bjuda på cupcakes som Matilda gör och de skulle få välja vilket kaffe, te eller choklad de vill ha till.

Om du Viktoria skulle dyka upp skulle jag bjuda dig på digestive och min hemgjorda plommonmarmelad med vanilj och stjärnanis. Självklart får du också välja vad du vill dricka. Har alltid olika te, kaffe och choklad hemma och plommonmarmelad förstås.

Du kanske kan vänta med det oväntade besöket tills vi flyttat till huset.

Då är du hjärtligt välkommen!



Länkar till tävlingen i in högerspalt.

5 Erna o Bert Åberg:

Till våra flickor (från USA o Göteborg)som kommer hem till Jul med sina respektive män,så skall dom få mycket god mat och därefter nybryggt kaffe eller varm choklad och mycke mer.Oj om jag hade haft en TASSIMO.

Och du Viktoria skulle jag nog bjuda på en bit god mat och gott Vin.Sen skulle du nog få en kopp med varm choklad och en lussebulle,om årstiden passar.Och naturligtvis har vi många ljus tända här o där,och brasan tänd i öppenspisen.

6 Annika - familjebloggen med massor av tävlingar!:

Jag är med, utan tvekan! Satt o kikade på tv tidigare ikväll och såg reklam för denna! Gissa om jag vill ha den!? =)



Om mina vänner o min familj kom på besök skulle jag bjuda på Mellanrost med nygräddade och varma wienerbröd - det vet jag att dom gillar ;)

Men om du skulle komma besök... jadu. För det första skulle jag se till att det fanns olika sorters dryck att välja på. Tassimo vore ju ypperligt nu! ;) Sen skulle det vankas både wienerbröd och cupcakes dekorerade med kaffebönor - det tror jag nog att du gillar ;)



Länkat: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlingsblogg/2010/october/dahlarna-31-oktober.html



Kram Annika

[email protected]

7 Tanya:

Allt besök välkomnas hos mig med en underbar kopp kaffe och mina hemgjorda chokladpraliner =) Är det något som gifter sig bättre än kaffe och en bit riktigt god choklad?



Välkommna på en kopp fika!

8 Ninnie på Ninni med e:

1. Om mina kära vänner och familj kom på besök skulle jag bjuda på nygräddade kardemumma bullar! Det är allas favorit och min med för den delen! Kaffe till kaffedrickarna så klart men de flesta föredrar nog den hemmagjorda jordgubbssaften!

2. Om du dök upp på oväntat besök så skulle jag ju inte precis ha några nygräddade bullar att bjuda på eftersom det var ett oväntat besök! Det skulle istället bjudas på apelsin och kokosflarn med apelsinkräm som smakar bäst när man precis tagit ur dom ur frysen! Sen skulle jag ju givetvis testa min nya kaffemaskin du säkert skulle ha med dig! =) Kan det bli bättre?



Kram Ninnie

9 Helen:

Hej.

Om min familj kom skulle de få välja själva vilken sort och smak på kaffet. Det känns så lyxigt att få välja. Till det skulle vi ha daimtårta!

Om du skulle komma skulle vi absolut ha många små runda goda chokladtruffel beskvier. Sedan skulle nog väder och humör få avgöra om det blev kaffe, varm choklad eller något annat. Kramiz

10 Mia:

Jag skulle bjuda vännerna på Kärleksmums, med kaffesmak på glasyren;)

Min dotter bakar gudomliga Brownies. Dem skulle jag bjuda dig på:)

11 lolla:

hejsan

wow vilken kanon tävling....

1. mina vänner skulle jag bjuda på varm choklad toppad med vispad grädde och marshmallows från tassimo maskinen....som jag vunnit :))

till det skulle det bli nybakade Rombobullar med glasyr på.

2.kommer du på besök( skulle vara mycket trevligt) skulle du naturligtvis få välja dryck från tassimo själv och till det skulle du få...mmmm...dumle cupcakes med frosting på....och kanel biscotti

hoppas på tur

kram lolla

12 Veronica:

När min familj och mina vänner kommer bjuder jag på riktigt hett, svart kaffe och till det en morotsrulltårta enligt farmors recept.

Kommer Dahlarna lyxar vi till det med en pannacotta med blåbär och vit choklad och en ljuv cappuccino med kanel på skummet! (Helst skulle jag bjuda på en islatte med hasselnötssmak och mörka kaffeisbitar, men det får bli om du kommer i sommar!)

13 Kajsa:

Mina kaffeälskande vänner och familj bjuder jag på gott svart kaffe. Det räcker så.



När du är på besök får det bli en latte macchiato i finaste muggar med bullar till det. När kommer du?

14 Annette:

Åh det är en vinst jag verkligen hoppas på. Har kollat på en sån här på nätet och önskat mig.



Om mina kaffeälskande vänner kommer på besök, får de gott, hett kaffe. Till det glass. Jag älskar kontrasten kallt och varmt. Och de flesta gillar glass.



Men om du kom, skulle du få chokladgodis med marsipan i, för jag har för mig att du gillar det :-) Självklart kan du få glass också :-) Och så kaffe från min nyvunna maskin :-)



Kram Annette

15 Susanne [Snusans inredningsblogg]:

Med en sådan blir det ju lättare att tillgodose allas behov. Har både latteälskare, chocoholics, mjölkallergiker och klassiker som bara dricker svart i släkten. Till det blir det godaste smörgåstårtan som alltid går hem.



När du kommer får du prova min mintlatte. Till det blir det After-Eight-kladdkaka. Hoppas du gillar mint! Kommer du idag så finns det dessutom nybakad saffranskaka.



Kram!

16 EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA:

Jag är helt värdelös på att laga mat så jag skulle nog bjuda dig på en kopp varm choklad och smarriga smörgåsar.



Till mina kaffeälskande vänner och släktingar skulle jag "slänga" ihop en Latte Macchiato och bjuda på köpta men goda kakor :-)



Jag har länkat här



http://molnboanna.blogg.se/2010/october/tassimo-3110.html

17 Jenny:

Mina kaffeälskade vänner skulle få egen gjort kladdkaka med grädde eller kanelbullar till kaffet .

18 Fröken M:

När familjen kommer på besök bjuder jag på en kopp ljuvligt kaffe och nybakta bullar !



Kommer du på besök blir det samma som ovan + nybakta mocca rutor med extra mycke kaffe glasyr - givetvis gjort på kaffe från maskinen !

Välkommen :)

19 Josefine:

Med mina vänner och familj fungerar alltid en latte, mycket omtyckt i min familj och det skulle vara kul att prova om Tassimos latte blir lika god, än den jag gör här hemma. Kanske blir den ännu godare? Till mina vänner som inte tycker om kaffe vore marabou chokladdrycken ett perfekt alternativ.



Om jag vann den här maskinen och du kom på besök skulle jag låta dig välja vilken du ville ha, men om du lät mig bestämma skulle jag nog ge dig en kopp vanligt kaffe med en hembakad kanelbulle till den. Inget slår det. :)

20 Lotta från Småland:

1: Mina vänner bjuder jag på kärleksmums, eftersom jag gillar dem så mycket! När jag flyttade hit till Stockaryd fick jag dock veta att det kallas "mösatörve" här. En väldigt småländsk liknelse då kakan påminner om torven från mossen utanför samhället... En rykande het kopp kaffe eller en mugg te om det önskas blir det också.



2: När du kommer på besök förmodar jag att du är hungrig efter den långa resan. Då sätter jag fram lite hembakat bröd gjort på skållat rågmjöl. Till det blir det ost, grönsaker och hemmagjord plommonmarmelad. Och naturligtvis kaffe!

21 Madde:

1. Min pappa + hans sambo är de enda som är kvar i Sverige, och de skulle jag nog bjuda på vanligt mellanrost. Det vet jag att de gillar.

2. Dig skulle jag bjuda på Gevalia Latte Macchiato den ser smaskigt god ut. Och med nya gäster måste man ju imponera lite=)

22 Jennie:

Hej! :)



Om mina vänner kommer på besök hade jag nog försökt se till allas önskemål. Försökt bjuda på något jag vet alla tycker om. Jag skulle ha ett bord uppdukat med smått och gott så man själv får plocka åt sig sina favoriter. Chokladbollar, munkar, glass i stora lass, drömmar, bullar ja allt som kan tänkas. Jag vill göra alla till lags :) Just därför är denna kapselmaskin verkligen något jag skulle vilja vinna. Då kan jag se till allas behov :) En svart kopp kaffe till morfar, en latte till syrran, en kopp choklad till minstingen och en cappuccino till mig :)



Hade du kommit på besök hos mig hade jag bakat goda hallon cupcakes med marängsmörkräm på. Just därför att de är förförande goda :) Jag hade sjävklart också bjudit dig på den dryck du allra helst hade önskat dig också :)



Jag har gjort ett inlägg på min blogg och länken har du här; http://uniqueangel.blogg.se/2010/october/utkast-okt-24-2010.html



Hoppas verkligen jag har turen på min sida nu. Det skulle betyda allt!



Många kramar!

23 Carina - inspirera:

Jag vill gärna vara med och tävla!



1. När mina vänner kommer på besök är det naturligtvis en härligt stark espresso i söta små koppar med kanelskorpor som står på menyn.



2. När du kommer blir det en rykande färsk cappuccino med nybakad äppelpaj med solrosfrön och ljummen vaniljsås! När tittar du in ;)



Jag hoppas på tur och länkar http://inspirera.bloggsida.se/tavling/tavla-vinn-10



Kramen.

24 ingrid:

Hej! Åh jag är gärna med och tävlar!

1. När min familj kommer på besök så skulle jag bjuda dem på en underbar latte macchiato för de dricker alltid vanligt kaffe, och min lillebror och lillasyster skulle få varsin härlig kopp med varm choklad med smak av Marabou. Till detta skulle jag servera en nybakad äppelkaka på farmors vis med vaniljsås.

2. När du kommer på besök skulle jag bjuda på en kopp klassiskt kaffe och till detta halvljummna kladdkaksmuffins med en klick grädde och riven choklad på. Anledningen till att jag väljer just detta är att till finbesök vill man ju ha lite festligare fika, och kladdkaksmuffins med grädde och riven choklad är alltid en hit! Och det bästa att dricka till det är vanligt hederligt kaffe, för då blir det inte för sött eller för gräddigt, utan bara ljuvligt!



Nu hoppas jag verkligen att jag har den ofantliga turen att vinna, för jag älskar att bjuda vänner och familj på mysiga fikastunder! Jag har även länkat på bloggen:



http://p0llys.blogg.se/2010/october/jag-tavlar-om-en-tassimostartkit-av-t-discs.html



Håller tummarna så de blir blåa! :) Kramar, Ingrid

25 Jessica:

Hejsan!



När mina vänner kommer hit är ju standad nybakta scones och kaffe:))

Skulle du komma skulle du oxå få det, för din skulle jag nog även baka kladdkaka, men det äts på egen risk!!!



Har länkat i min blogg till din tävling

http://www.jezzie1986.com/2010/10/kaffe-maskin.html



Ha en trevlig helg!

26 Jeanette:

Om min familj kommer på besök skulle jag bjuda på småkakor. Men om du kom på besök skulle jag bjuda på cheesecake, när man får så fint besök vill man ju anstränga sig lite extra.

27 Erika:

haha.

1 Jag skulle såklart bjuda på KAFFE!

2 Jag skulle bjuda på kaffe från min nya tassimo som jag vann i din tävling. Måste ju visa hur underbart nöjd jag är med den!

28 care69:

Jag är med!

1. Förutom det självklara, kaffe så blir det nog en kladdkaka med lite grädde och mandarinklyftor.

2. Självklart kaffe och förmodligen blir det Saltängsbullar för det måste du ju som Norrköpingsbo (eller hur?) gilla. Jag gör det iallafall! ;-)



Har länkat:

http://care69.blogspot.com/2010/10/31-okt-vinn-kapselmaskinen-tassimo.html

29 fröken kök:

nu i snart halloween tider skulle jag bjudit dig på en läskigt god halloween tårta och till det ljuvlig vanilj chai late.



om vänner kommer blir det halloween cupcakes som det bjuds på. de har tjatat om att jag ska göra såna. så får väl det ha ha

30 Susanne:

När min familj och vänner kommer så bjuder jag dem på en vanlig kopp kaffe och en nybakt cheesecake.



Om jag fick ett ovantat besök av dig då skulle jag för det första bli väldigt förvånad, men glad. Och då skulle jag göra en god latte (om du gillar det) och sen skulle jag bjuda på mina nybakta scones men min hemgjorda marmelad till. Sen skulle jag naturligtvis bjuda på ett gott leende samt en trevlig pratstund. Välkommen!!!

Kram

Susanne

31 evamar:

Oj, vad alla verkar vara bra på att baka. Man kan ju få prestationsångest bara genom att läsa kommentarerna.



Ska jag vara helt sanningsenlig får släkt och vänner oftast nöja sig med en slät kopp kaffe eller te om de inte förvarnar, såklart. Det har gått så långt att flera har med sig "eget" fikabröd när de kommer. Vet jag att de kommer blir det troligen köpeskakor. Alltså behöver jag imponera med kaffe... blink blink



Om du kommer på oväntat besök går vi på café. Om du inte har med dig kapselmaskinen till mig, såklart... ännu fler blink



PS. Jag länkar:



http://evamar.blogg.se/2010/october/kaffemaskin-31-okt.html extremt många blink

32 Terese Rhodin:

Om jag hade en sådan maskin och mina vänner kom på besök skulle jag bjuda på...KAFFE! Eftersom jag (till makens stora sorg) inte kan brygga drickbart kaffe i en vanlig maskin trots att jag försökt i många år bjuder jag ALLTID våra gäster på dricka, oavsett om de vill ha det eller inte. Men om det är så enkelt som att räkna 1-2-3 att göra gott kaffe med denna maskinen kommer jag att göra succé för räkna, det kan jag!!!



Om du hade dykt upp hemma hos mig hade jag först och främst undrat om du var riktigt klok. 2 vilda barn under 3 år. Hur tänkte du där? Men om du envisats med att få komma in hade jag placerat dig i hemmets hjärta vårat kök och tagit fram den lilla asken med lyxpraliner i alla möjliga smaker, något vi alltid har hemma eftersom 1 pralin är godare och nyttigare än en hel kaka "fulchoklad". Men kaffemaskinen hade du fått ta med dig om du hade velat dricka kaffe till pralinerna, annars hade det blivit dricka ;oP

Ha en underbar vecka!

Mvh Terese

33 Sandra - mamma till Molly:

Hejsan, jag är gärna med och tävlar!



1. Jag bjuder gärna mina nära och kära på hembakat. Allt från pajer till småkakor och tårtor.



2. Om du skulle komma på ett oväntat besök skulle jag först och främst bjuda dig på något att dricka ur min Tassimomaskin ;) Sedan skulle jag nog slänga ihop en kanongod och kletig mjölkfri kladdkaka som jag själv verkligen älskar och hoppas på att du också gör det! :)



Har tipsat här: http://surrovich.blogg.se/tipsochtavlingar/2010/october/tassimo-maskin-3110-1.html



/Sandra

34 emelie:

1. Mina vänner och min familj älskar kaffe så skulle verkligen sitta fint att få hem den här och att dom får välja preecis vilken smak dom vill ha. Vet att den här kapselmaskinen verkligen skulle passa hemma hos oss, skulle verkligen bli använd!

2. Om du kom på oväntat besök så kanske det är för att ge mig kapselmaskinen? Då skulle jag såklart premiäranvända den och låta dig välja vilken smak du vill, och sen kanske man kan slänga ihop något smarrigt man hittar i skafferiet så du kommer hem med en mätt och gla mage!

35 bitte:

Vännerna och familjen skulle jag bjuda på vad var en av dom vill ha. Hade gärna ställt mig vid min maskin och fixat och donat.



Du skulle åxå få valfri dryck och till det mummsar vi på mina egenbakade bullar och min stora favorit Mums Mums=)

36 Therese:

1. Jag såg att Gevalia hade Marabouchoklad till Tassimon, den skulle jag kunna bjuda min bror på eftersom han är den enda som inte dricker kaffe i vår familj. Vad gäller de andra så hade de ju ett ganska brett urval, de skulle kunna få blunda och sticka ner handen bara :)



2. Svårt, men något riktigt lyxigt förstås! Tillsammans med en stor skål frukt och en riktigt kladdig kladdkaka!

37 M.Ö:

Gästen får väl själv välja hurdan kaffe just han/hon vill ha,till kaffet bjuder jag helst på nygräddade våfflor med glass,grädde och sylt,det vet jag att alla min nära o kära,stora som små älskar.

Om du kom på besök skulle jag nog bjuda dej på det samma,kanske du inte har smakat på våfflor gjorda på sockerdricka ?

För mej gäller att behandla alla lika,fattiga som rika.det gäller även på fikat.

38 Marianne Eriksson:

Klart jag är tävlingssugen! När jag får besök av familj och vänner får de naturligtvis välja fritt vad de vill dricka, Det är ju enkelt när jag har TASSIMO. Jag skulle bjuda på min läckra cheescake, som jag vet att alla uppskattar.

När du kommer hit, vilket jag hoppas att gör snart, får du givetvis också välja vad du vill dricka, och jag lovar att baka en jordgubbstårta speciellt för din skull.

39 Camilla:

Min vänner får vaniljglass med en kaffe/mocca sås. Perfekt till en kopp hett kaffe (siste skeden vaniljglass bara råkar plumsa ner i koppen)



När du kommer på besök bjuder jag på att testköra vårt nybbyggda hemmaspa.

Vi badar och kopplar av med en kopp kaffe i handen, eller espresso menar jag, nej macci... äsch vi provar allt

40 Carita:

Mina vänner brukar få välja mellan en kopp kaffe, te eller vad dem nu önskar. Samma sak med familjen. Jag gillar att baka och brukar gärna testa nya saker då jag ska bjuda vänner och familj. Just nu är jag väldigt into att baka cupcakes. Så hade nog gjort nån god chokladcupcake med frosting, kanske dumle..



Om du kom på oväntat besök bjuder jag på kaffe och så får du sitta med i köket medan jag slänger ihop någon kaka, kanske kladdkaka :) Det går fortt!

41 Mattias:

Hej! Jag är självklart med och skriver också om tävlingen så att fler hittar hit, här: http://villduvinna.blogg.se/2010/october/31-okt-vinn-kapselmaskinen-tassimo.html



1. Mina vänner skulle jag bjuda på, en kopp Gevalia brygg eller två! Det är kaffe då det är som bäst, och passar utmärkt för såväl vardag som fest!



2. Om du dök upp gäller samma som jag ovan sa,

fast då skulle jag nog finporslinet fram ta :)



Hoppas på tur!

42 Elly:

Hej!



Jag skulle bjuda dem på afrikansk kanelpaj tillsammans med lite stekta äppelbitar/kokos.

Och till det en god gräddig vaniljglass.



De får själva välja kaffe eller thesorter.



Dig skulle jag vilja bjuda på min härliga speciella rawfoodkaka som jag kan äta hur mycket som helst av.



Där grunden är mandelmassa, sedan krämigt god vegogrädde, blandade bär och så hyvlar jag över lite smakrik mörk choklad.



Vi dricker gärna en härlig chai latte till det eller varför inte lite kaffe med baileys eller apelsin.



43 Amandalyn:

Om mina vänner eller familj dök upp skulle jag bjuda på chokladtårta som är gjord på mycket kärlek och gott kaffe till såklart.



Om du kom på besök skulle jag bjuda på en kakbuffe där du kan välja vilka kakor som faller dig i smaken och hur mycket kaffe du velat ha.



Mvh Amandalyn

44 lovisa:

snygg design!

45 ANNAA:

fin blogg :)



ta en titt på min blogg vet ja! skriver om allt och inget :) PUSS

46 Mikael:

Om mina älskade kaffe älskade vänner som inte gillar den vanliga kaffen skulle jag genast koka upp Tassimos varma Marabou mjölkchoklad. Och Dem sem gilla kaffe skulle jag ge den goda och inte lika starka kaffen "Latte machiato" Eller om dem bad en helt vanliga "Espresso".



Om du plötsligt kom på oväntat besök skulle jag nog också kocka upp en "Latte machiato" för jag tror många fler skulle gilla den 3 färgade kaffen som inte e lika stark och besk som vanligt kaffe och skulle tro du skulle gilla den sorten.



MVH : Mikael Rajaee

47 Malin:

1. Jag skulle helt klart bjudit mina vänner på cappuccino för det vet jag att dom älskar. Tar alltid det när vi är ute och fikar.



2. Jag hade bjudit dig på en kaffelatte sen hade vi tagit fram en chokladbit till det. (choklad finns ofast hemma)

48 alexandra mamma till tove:

1. jag skulle bjuda mina vänner på Gevalia Cappuccino och chessecakemuffins. för att jag vet att de gillar dem.

2. skulle du komma på besök hos mig så skulle jag ställa mig och baka en fin vit chokladkladdkaka. och till dricka skulle du få Mastro Lorenzo Cappuccino



jag har länkat här : http://axdal.se/troll/2010/10/25/31-oktober-tassimo-hos-dahlarna/

49 Miri:

Oavsett vem som kommer, så bjuder jag på samma sak; En riktigt varm kram och faktiskt aldrig någon mat! Nej, här bjuds på kärlek och frukt och skratt, kanske vi hittar på något tokigt eller klappar en katt. Hemma hos mig vet man aldrig riktigt vad som ska hända, men för det goda kaffet är vi i alla fall riktigt kända!

50 Cina:

Hmmmm, det skulle nog bli det samma för vem som än kom. Ett glatt välkommen och så (tyvärr ... ) en uppvärmd Findus kanelbulle från frysen. Fast jag skulle älska ifall den som kom kom med ett gäng alldeles nybakade, rykande färska bullar ...

51 Camilla:

Om mina Vänner, familj eller du kom på besök, så hade jag nog bjudit på samma sak. Björnbärspaj!! Har plockat en himlans massa sånna som numera finns i frysen. O jag hade naturligtvis bjudit även på kaffe. Med eller utan vinst från dig ;-)

Men om jag nu skulle vinna din tävling så hade jag bjudit på kaffe i alla dess smaker.

För jag hade säkert haft alla smakerna hemma. Har lite svårt att bestämma mig, sp d e lika bra o shoppa hem alla sorter. :-)

52 Pia:

1.Hejsan, jag bjuder mina vänner på cappucino när dom kommer eller Gevalias bryggkaffe om någon önskar detta. Till detta serveras nog en liten hembakad kaka eller bulle från frysen. Är det brist på det hembakta så blir Lindts Excellence Intense Mint som jag för det mesta har hemma. Det finns alltid något....

2.Kommer du hem på ett oväntat besök så är det bara att välja fritt ur kaffesortimentet (under förutsättning att jag har en Tassimomaskin)och självklart så bjuds det också på hembakat eller choklad.

Välkommen.



/ Pia

[email protected]

53 Daniela * Neliz:

1. Jag skulle nog bjuda på de vanliga, en kopp tråkig bryggkaffe (Ja tråkigt är bara förnamnet jämfört med denna goingen du lottar ut) samt hembakade scones eller bullar. Skulle det vara ett besök under kvällen så skulle det nog bli en värmande irish coffee istället och päronhalvor med after eight.



2. Dig skulle jag bjuda på min specialité, ett hemligt sopp/gryt recept som tar 3h att tillaga. Skulle vilja bjuda på den då jag fått en hel del fina ord för den och det är inte alla som har turen att få smaka ;)



Givetvis gör jag ett inlägg för att sprida ordet vidare också :) Direktlänk: http://neliz.se/?p=2865



Tack för denna chansen!

54 carina olsson:

Jag skulle bjuda på kaffe med hembakat bröd

55 Malin:

1. Jag skulle bjuda mina vänner på något gott valfritt från min TASSIMO och sen mina hembakta drömmar.



2. Ni skulle få detsamma för något godare kan man inte bjuda på. Ni skulle kanske få en liten likör också :)

56 mariat:

1.

Min familj är sveriges mest kaffedrickande familj, så de skulle få varsin variant av kaffedryck från den nya maskinen. Brorsan skulle få latte macchiato, syrran cappucino, mamma vanlig gevalia kaffe, maken cafe´ crema, svägerskan te, och barnen skulle få varm milka choklad.



2.

Cappucinon ute på stan blir aldrig nånsin så fin,

som den som jag ska bjuda Dahlarna på om jag vinner en sprillans ny Tassimo maskin.

Sen tror jag nog att till detta skulle det smaka,

med en nybakad smarrig kola-kladdkaka.

57 Simon:

1. Jag skulle bjuda på Gevalia Latte Macchiato ifrån Tassimo med en god krämig morotskaka!



2. Dig hade jag bjudit på Cappuccino med en amerikansk Angel food cake.

58 Vanja:

1. Barnen skulle jag bjuda på varm marabou choklad dryck!

2. Dig skulle jag bjuda på Gevalia Latte Macchiato och så skulle vi dricka det framför Greys Anatomy. Perfekt! :)



Ha en bra kväll!

Kram

59 Totto Brander:

Jag vill bjuda på mina kanelbullar med äpple i, och ett riktigt gott kaffe (Tassimo kaffe).



Dig skulle jag bjuda på riktigt god kyckling med krämig kall sås och klyftpotatis efter som jag inte kan toppa kanelbullarna på nå sätt. Och sen är det bara för dig att välja vilket kaffe du gillar bäst för jag har nu en ny fin Tassimo!

60 Gisela:

Jag skulle bjuda på min uppskattade morotskaka, för den älskar mina vänner och familj.



Och dig skulle jag bjuda på ett par jätte goda kakor:)



fin blogg, gillar att läsa och hitta inspiration.

61 Majsan:

1. När mina utflugna barn kommer till helgen och vill träffa oss och farmor så bjuder jag klassisk allhelgonamiddag med julbordskänsla. Det obligatoriska kaffet efteråt blir en enkel match med Tassimo. Kaffedrickarna får Gevalia mellanrost,Tedrickaren får Twinings forrest fruit, vi som är den sk lattegenarationen får mastro Lorenzo crema. Lilleman får Marabous chokladdryck. Till detta serverar jag hembakad chokladkokoskaka,



2. Med dig skulle jag vilja provsmaka Blossa 2010 f med. Sedan skulle du givetvis också få kaffe, varför inte Cartre Noir trio.

62 Hanna - Whiterainbow:

Vilken perfekt tävling för en "kaffemoster" som mig!

Jag dricker kaffe i tid och otid :)



1. Om min familj skulle komma bjuder jag på en svart kopp kaffe, och har vi tid avnjuter vi en cappuchino.

2. Skulle du komma skulle vi dricka min favorit, Latte och så skulle jag bjuda på en Oooey Gooey Brownie till. (http://kalasgott.blogg.se/2010/march/ooooey-gooey-brownies.html)



Jag bjuder även på en länk till tävlingen i min blogg! http://whiterainbow.blogg.se/2010/october/tavla-hos-dahlarna.html



HA en bra dag!!

63 ebba:

1. jag skulle bjuda dom på varmchoklad med kladdkaka;)

2.kaffe och mammas goda blåbärspaj

64 ebba:

glömde att skriva att jag länkat till din blogg

65 Anna Vid:

Hejsan!

Jag är gärna med och tävlar.

Om mina kaffe älskande vänner skulle komma så skulle jag bjuda på en rykande cappuccino och varm choklad till dem minsta. :)



Om du skulle komma på besök så skulle jag bjuda på valfri kaffe dryck och sen skulle jag sno ihop mitt favorit recept, en lat kladdkaka.

Skulle servera den med grädde och hemma gjord chokladsås uppepå, samt några jordgubbar att äta till.

Välkommen till oss!



Har länkat: http://gulligamelinasmamma.blogg.se/2010/october/31-okt-vinn-kapselmaskinen-tassimo.html



Mvh// Anna Vid

66 Sandra:

Jag deltar gärna!

1. Jag skulle bjuda på rykande varmt svart kaffe och en nybakade brownies.



2. Det skulle bli detsamma, men jag skulle också baka mina special-kex som jag själv har hittat på, hehe.

67 Annelie:

Jag skulle bjuda på kaffe/choklad och hembakta bullar både om det var du eller någon jag kände som kom för jag tycker ofta att det enkla är det bästa.

68 Emma:

Jag skulle bjuda mina vänner och även dig på kaffe eller varm choklad med marshmallows i, mina gigantiska, nybakade chokladmuffins med chokladbitar i och varsin mysig filt. Antagligen tänder vi lite ljus med så blir det extra hög mysstämning. :)

69 cecilia:

Jag skulle ha bjudit dem på varm choklad med grädde!



Om du kom skulle jag väl gjort mina kladdkakemuffins, älskade av alla och du skulle väl få välja själv vad för kaffe du vill ha som jag då gör i min TASSIMO! ;D

70 Pysseliten:

Jag vill med vara med :) Missa ju att köpa en i ULLARED så testar lyckan här .

1 jag skulle bjuda på saffrans bullar och något från det nya tassimo startkitet till familjen



2 om du kom skulle det bli kaffe GLÖGG & KEXCHOLKAD



Har länkat till dig http://pysseliten.blogg.se/?tmp=30090023

71 Carola L:

Jag tror svaret skulle vara detsamma.

Varm choklad från min TASSIMO om jag nu vinner en och nygräddade kanelbullar!

72 Annelie Thunberg:

Jag skulle bjuda mina vänner på en god cappucino med kanel på toppen och en härligt god nöt och kola paj,hembakt va klart.

Om du skulle komma så blir det oxå en cappucino men med en goood chokladsockerkaka till...:) MUUMS!!!

73 Bodil:

En kopp Gevalia naturligtvis och en god äppelpaj.

Får jag oväntat besök så blir det givetvis en kopp Gevalia och pepparkakor som jag bakat själv.

74 Anna:

Kaffet skulle de ju såklart få välja själva:) Riktigt kanon att kunna erbjuda den lyxen. Till kaffet skulle det bli en cheesecake.

Om du kom så blir det naturligtvis samma sak med kaffet där, your choice. till detta skulle det bli en hederlig knäckemacka eftersom jag normalt inte har fikabröd hemma:)

75 Monica:

När mina kaffeälskande vänner kommer och hälsar på är det naturligtvis en Tiramisu jag serverar då.

Smaksatt med en skvätt Kaluha ...till det passar en Espresso bra...

Om däremot du kommer på oväntat besök blir det full aktivitet i mitt kök. En Pavlova med kokosgrädde och exotisk frukt står då på min meny och till det en stor kopp Gevalia Ebony.

76 Erica:

När mina kaffevänner dyker upp så bjuds det på cappuchino och kladdkaka med en baileys smaksatt grädde.

skulle du komma på besök så skulle de erbjudas en latte med bullar, cupcakes och kakor då jag älskar att baka och alltid har något av varje i frysen.

77 Proforma - Irene:

Mina vänner skulle få nybakade kanelbullar, finns inget godare till gott kaffe och det vet jag att dom uppskattar.

Till dig skulle jag nog göra mig till lite och baka den godaste kladdkakan jag vet, receptet kan du också få om du vill baka själv. Till det... naturligtvis en klick grädde och rykande gott kaffe, sorten får du välja själv! Sedan sätter vi oss framför den öppna spisen och pratar inredning! ;)

Hoppas... hoppas!

Kram

78 Pernilla:

1. Jag skulle bjuda gästerna på en varm kopp Gevalia Latte Macchiato för den ser så god ut..

2. När du kom på besök skulle jag bjuda dig på en Gevalia Cappuccino för det inbillar jag mig att riktiga kaffeälskare dricker. Till det skulle jag bjuda på nåt sött. Helst en smulpaj med vaniljvisp för det är ju så gott. Är det kort om tid får det bli en härlig bit mörk choklad till.

3. Om det kommer fler Dahlarna på besök skulle det självklart serveras även Marabou Choklad med.

79 Malo:

När min familj och vänner kommer på besök vankas det kladdkaka med maraboumjölkchoklad i smeten tillsammans med vispgrädde. Alltid lika gött!

Skulle du komma på besök så skulle jag bjuda på riktigt stora smarriga amerikanska muffins. Kanske med blåbär eller choklad. :-)

80 Kashaya:

1. Vad skulle du helst bjuda dina kaffeälskande vänner och familj på när de kommer på besök?



Skulle bjuda på smarrigt kaffe från min fina TASSIMO som jag håller tummarna stenhårt för att jag ska vinna.=) Till det skulle jag bjuda på cheesecake som är lite av en klassiker hos oss.



2. Vad skulle du helst bjuda på om jag, Dahlarna, dök upp på oväntat besök? Skriv gärna en motivering.



Skulle bjuda på samma som ovan.

81 Petra:

Hej!



Självklart vill en kaffetant som jag ha en Tassimo!



1. Jag bjuder dem på min hemgjorda hallonpannacotta - så enkel så det är fånigt och så god att man alltid vill ha en bit till. Och eftersom det är italientema får de förstås en espresso till det!



2. Vad skulle du helst bjuda på om jag, Dahlarna, dök upp på oväntat besök?



Du får samma sak som mina kaffeälskande vänner, för du är förmodligen kaffeälskande när du kommer och vän när du går. Som bonus får du förstås receptet på pannacottan! :-)



Jag har länkat på bloggen - http://petravai.blogg.se/?tmp=30225644

82 Katrin:



Inför plötsliga besöket,

står den redo snyggt i köket,

Tassimo fixar kaffet, lugn!

Bjuder på scones, direkt ur ugn.



Dahlarna bjuds på kakorna sju,

drömmar, skorpor och pinnar itu.

Espresso till dessa är given succé,

i kantstötta koppar, men vad gör väl det?

83 Mikaela:

Tänk vad skönt det varit att slippa det eviga "tjatet" att kaffet är för starkt eller för svagt.. att kunna blanda och bjuda alla i familjen på det som de gillar; Cote D'Or, Mastro Lorenzo Crema Intenso eller Latte Macchiato. Underbart hade det varit!



Till dig Dahlarna hade jag lite närmare jul bjudit på saffranscheesecake med en kopp Mastro Lorenzo Crema Intenso till mmm



Nu är det bara till att hålla tummarna alltså ;)

84 jeanette:

min familj älskar mina hemlagade bullar med vaniljkräm, kaffet är som vanligt valfritt i mitt hus, där jag serverar efter önskemål, och med en tassimo så är valmöjligheterna oändliga. Till dig däremot hade jag i sann kaffeälskaranda offrat en hel helg att baka dina alla önskemål samt kaffe efter val =) ... bara för att få denna önskemaskin til mitt kök

85 Åsa:

Bästa fikat till familjen och mina vänner är självklart stora varma hembakta bullar!

Om DU skulle komma på besök skulle jag självklart bjuda på äkta småländsk ostkaka med grädda och sylt! Med det vill jag säga....

Varmt välkommen att hälsa på mig i de småländska skogarna, och glöm inte att ta med dig tassimo ;)

Ha det gott!!!

86 maud:

Hej! Måste ju ta chansen att vara med och vinna;)

Min familj bjuder jag på dajmrulletårta ( en rulle med fyllning av vispad grädde, oboy och hackad dajm), det är sönernas favorit och så gott till vanligt kaffe lr möjligtvis caffe latte;)

När du kommer på oväntät men trevligt besök så skulle jag bjuda dig på en punschtårta och alldeles vanligt gott kaffe! Välkommen=)

Kramar!

87 Ulrika Brobeck:

1. Mina kaffeälskande vänner skulle jag, efter att vunnit denna fantastiska maskin, bjuda på en buffé av olika sorter och smaker av vad den har att erbjuda! Ser framför mig så många nöjda och glada gäster!

2. Du Viktoria skulle inte få kaffe... Det får du ju ändå hemma. Du får ett glas gott rött vin eller flera!!! Välkommen till 4B !!!

88 Karin Svensson:

Hejsan!!

Vilken skojig tävling!

1 - Jag skulle bjuda på kaffe och goda chokladklubbor att doppa i kaffet till.

2 - Om ni kommer på besök hos mig i Motala skulle jag bjuda på ovanstående och en mumsig kladdkaka med grädde, men kanske det bästa av allt, jag skulle bjuda på vår underbara utsikt över Vättern!

89 Nettan:

1. Mina kaffeälskande vänner vet mycket väl om att jag inte är den bästa i köket så dom har faktiskt oftast med sig eget fikabröd för att slippa utsätta sig för mina sk "bakverk", hahaha :)



2 Hade du kommit så hade jag slängt ihop en smulpaj med blåbär plockade i dom djupaste dalaskogarna och en skopa vaniljglass till det. Det är det enda jag brukar lyckas med och det är ju så vansinnigt gott med egenplockade blåbär:)

90 DAHLARNA:

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!!!

TACK alla som har deltagit! Jag återkommer inom kort med en vinnare. Så håll utkik här på bloggen! :-)

91 Anna-Maria Ståhl:

Mina vänner och du förstås skulle jag bjuda på mina härliga nyttiga hälsochokladbullar utan varken socker eller smör men passar perfekt till kaffe! Alla skulle självklart få välja och vraka mellan smakerna på kaffet! Det är det bästa ju; att kunna välja efter humör och vad man längtar efter just nu...

Kommentera här: