Fototriss - Guld!

Sista dagen på sportlovet. Hur kommer det sig att man aldrig hinner med allt det där som man önskar göra på ett lov eller semester? I & för sig har det ju varit OS detta lov, så en hel del tid har ju gått åt till att heja på Sverige från tv-soffan. Suktar fortfarande efter en riktig OS-mössa...

Dagens Fototriss har temat GULD! Ett kanontema med tanke på alla våra enormt duktiga OS-aktiva! Mina guld-foton är alldeles nyfotade. Det första är på en Willow Tree figur med guld hjärta! Den fick jag av min mentorsklass för tre år sedan, när de tog studenten. Gillar den verkligen! Andra fotot är en OS-GULD medalj från sommar-OS i Beijing 2008. Ja, inte en riktig kanske - men en souvenir vi köpte till barnen när vi var i Kina i april förra året. Tredje bilden är mina vigselringar. Gifte mig i juni 1999. Hade jag valt ringar idag, så hade jag definitivt valt vitguld. Men nu var det dessa vi valde då & de kommer att hänga med livet ut :-)!


 









Än en gång ett stort grattis till Sara som vann den kanonfina soffan i min 2-årstävling! Och än en gång ett stort hjärtligt TACK för alla snälla kommentarer & e-mail jag fått som stöd, i & med de anonyma & tråkiga kommentarerna som skrivits på min blogg!
KRAM till er alla från Viktoria

 

 

Kommentarer:

1 skogsfrun på dal:

Stilig triss på temat!

2 Bokmalen:

Härlig triss med guld som betyder nåt!! ;)

Kramen, Maria

3 Erik "Semlan":

Fin triss. Gillar träfiguren med guldhjärtat mest. Fint hantverk med vacker tanke. Som Björn Skifs vackra låt. Måste fråga, hur kommer det sig att du har foto på en riktig OS-medalj? (Fast den är kanske inte riktig?) Ha en skön söndag!

4 Rantamor:

Vackert fototriss, verkligen.

Gillar alla foton, men hjärtat var fint.

Hade också ringar med i min triss. =)



Ha en bra söndag

5 Jah Hollis:

Det var guldglans med historier bakom det.

6 Monika:

Jättefin träfigur! Gillar verkligen guldhjärtat som figuren liksom ramar in med sina händer. :-) Hoppas att du sluppit fler trista kommentarer.

7 Ditt och Datt (Menageriet):

Fina bilder och fina minnen!

Äkta vara är ju inte alltid bäst, så därför väljer jag figuren med guldhjärtat.

Ha en fin söndag!

8 Erik "Semlan":

Sorry att jag missade lite i texten om souvenirmedaljen. Jag for upp och ner mellan text och foton... Ja att få uppskattning av skolbarnen är härligt! :-)

9 Lissen:

Tycker också att uppskattningen av skolbarnen måste vara guld värt. Även kärleken (era vigselringar).



Trist med anonyma tråkiga kommentarer.

Hoppas dom har slutat nu!

Ha en skön söndag!//Lissen



Grattis på 2 årsdagen, trumvirvel...........

10 anki:

underbara bilder :-) bra tolkat....



ja otrevliga och anonyma kommentarer är inte kul att få.. hoppas du slipper dom i fortsättningen



du har toppen fin blogg och härliga bilder :)

11 House of Jammi - blogg och webshop:

Den lilla figuren är urgullig!

12 mimmi:

En väldig vacker och stilren triss:) jätte fina bilder :)

13 Anna:

Vi har en hel arbetsvecka kvar innan vi får njuta av sportlovet, men vi har börjat uppladdningen i dag genom att äntligen komma oss i väg till slalombacken. Emmys premiär gick riktigt bra och jag trodde faktiskt inte att det skulle gå så pass bra. Jag är dock glad över att det var maken som tog på sig att ledsaga henne nerför barnbacken i dag.



En av mina elever hade en OS-mössa på sig i fredags som hans farmor så snällt virkat åt honom. Åh vad avis jag blev! Jag suktar också nämnligen... Hoppas ni får en bra start efter lovet! KRAMISAR I MASSOR

14 fru Sätterlund:

Vi har precis påbörjat vårat sportlov. Som tur är så jobbar jag inte så mycket den här veckan, så jag hinner mysa lite med barnen :)



Häftigt med en guldmedalj från OS även om den inte är äkta :)



Ha det gott,

Kram Therese

Kommentera här: