Melodifestivalen genrepet - så gick det!

Vi har haft en fantastisk kväll! Vi hade fått biljetter på tredje raden, men det visade sig att rad 1 & 2 var bara halva rader på ena sidan, så vi satt på FÖRSTA rad mitt framför scen! Bra stämning & mycket folk. Kul att se alla artister live. Det är verkligen stor skillnad att se dem live! Alla låtar var mycket bättre. Det stod på biljetten att det skulle börja 19.00. Då trodde ju vi att showen skulle börja... Men då för det förband - som i & för sig var otroligt duktiga - men för en 5 åring är det ganska sent ändå en fredagskväll. Under förbandet - trots superhögt ljud - somnade vår lille kille på sin stol. Dagen till ära hade han älgen Hälge med sig. Den får barnen låna hem från dagis en helg var & skriva dagbok om vad Hälge gör. Minstingen hade turen att få med honom hem denna helg. Så Hälge var naturligtvis med & satt på bästa plats i hela Himmelstalundshallen! Precis innan Andra Chansen skull dra igång gick studiomanansvarig igenom vad som skulle hända. Då uppmärksammade han vår sovande son & berättade för allihop i Himmelstalundshallen om en sovande pojke med en älg på första raden! Det blev mycket skratt & många leende blickar till vår familj... Bild på storbildsskärmarna. Då vaknade han... ;-) Detta kommer sonen nog att få höra många gånger framöver... ;-) Sedan var sonen vaken resten av showen! Båda barnen tyckte att det var superduperbra! JAG MED! Alla foton är tagna utan blixt. Ingen höjdarkvalité på fotona tyvärr. Men många foton blev det ändå... Här kommer en bråkdel av det jag fotade...

Himmelstalundshallen

Anna Moreau & Christer Björkman snackar lite innan. Anna fick Christer att sjunga en liten snutt... Sovande sonen & Hälge älg!

Scotts var först ut!


Sarah Dawn-Finer var tyvärr riktigt sjuk & låg kvar på hotellrummet. Hennes stand in idag heter Britta Bergström & även hon hade en kanonröst. Nu håller jag tummarna för att Sarah blir frisk! Denna låt måste jag säga är min absoluta favorit! Grym låt!


Lili & Sussie


Kamerafolket jobbade stenhårt  & man blir ju grymt imponerad av deras kondis & precision. Alla som höll i en kamera tuggade tuggummi!


Martin & Alexander i BWO!


Amy Diamond. Den klart gladaste artisten på scen idag! Levererade otroligt proffsigt & man såg verkligen hur det sken om henne!


Johan Becker i Star Pilots. Deras bidrag var definitivt ett av de bästa!


Avslutningen på Star Pilots låt.


Rigo &The Topaz Sound feat. Red Fox


Caroline af Ugglas. Ingen vidare scenshow, men låten är himla fräck!


Mr Bard, Amy & Caroline i Greenroom.  Fredrik Kempe, Britta Bergström, Amy Diamond, Bobby Ljunggren, Alexander Bard & Oscar Holter (de tre sistnämnda är låtskrivare till Amys låt).


Duellen mellan Scotts & Sarah Dawn Finer.

OK - summa summarum... Petra Mede har jag haft lite svårt för under dessa delfinaler. Känns som att hon har varit lite för överdriven & enbart gått efter manus. Måste säga att jag såg en helt annan Petra idag. Rolig, bjöd på sig själv, läste i manus - men inte lika tillgjort som tidigare. Kanske börjar hon bli varm i kläderna nu... Läcker klänning hade hon också.

Ska jag rösta fram två artister med mitt hjärta, så är den ena definitivt Sarah Dawn Finers låt. Den är klar etta!! Snälla snälla låten gillar jag för att den är så annorlunda. Amy Diamond strålade mest idag & gav allt & var sååå proffsig trots sin ringa ålder. BWO såg ut att ha tråkigt & gjorde faktiskt ingen vidare show. Detsamma gäller Scotts. De drog knappt på smilbanden & de kändes som de drog av en låt på ren rutin. Rigo... feat. Red Fox gjorde ett mycket bra framträdande, men jag gillar inte riktigt den låten. Lili & Sussie kan tyvärr inte bli några vinnare imorgon - det fanns andra som var klart bättre idag. Star Pilots hade en otroligt bra scenshow, strålade ikapp med ljuset & måste erkänna att de nog kniper min andra finalistplats. Om inte Amy tar den... Men då jag inte är någon som någonsin får rätt i dessa sammanhang & det är svenska folket som röstar - så kan ju vad som helst hända... Det ska iallafall bli oerhört kul att se morgondagens Andra Chansen på TV.

Kommentarer:

1 Johanna:

Åh vad skoj att se melodifestivalen live. :D Kommer nog göra som du och hålla tummarna för Sarah Dawn Finer i morgon. :)



Ha det bra!

//Johanna

2 Nilla:

Vad roligt! Det blir verkligen spännande i kväll och i finalen. Ha det så bra.

3 Nilla:

förresten det var ju jättefina bilder du har tagit!

4 Snusans Inredningsblogg:

Vilken kul idé med älgen Hälge. Han var verkligen ute på ett riktigt äventyr. :)



Måste vara superkul att se allt på plats!



Kram!



5 Helen:

Sara är nog min huvudfavorit!

6 isabels värld:

Åh det låter som en toppenkväll! Ska kika i kväll. Tänk att lillkillen somnade =) Så söt!! Kram Pernilla

7 fru Sätterlund:

Vilka bilder! Riktigt bra jobbat! Jag håller nog också på Sarah. Piloterna är bra och jag gillar som du, Ugglas också. Det blir spännande ikväll :)

Kram

8 Proforma:

Vad roligt att se live! Tänk att lillkillen somnade :)

Ja, vi får väl se hur det går ikväll, Sarahs låt är jättefin!

Kram

9 Junitjej:

Vilka bra platser ni fick!! Vilken tur att älgen Hälge fick vara med om det här!

10 Änglahår:

Kul med genrepet och fina bilder du lagt upp! Har också varit på Melodifestivalen för några år sedan och det var riktigt bra! Kul och se allt som händer "bakom".



Favoriterna blir nog Sarah & Star Pilots...



/Änglahår

11 K:

Visst är det trevligt att se det live! Vi gjorde det i Skellefteå.

Helkul!

ha de gott!

kram!

12 Junitjej:

Ja, det ska bli jättekul att gifta sig!! Jag ser verkligen framemot vår bröllopsdag. Den vita kanten med hjärtan är ett tygband, som jag har satt på.

13 Mari:

Är så ointresserad av melodifestivalen lustigt nog så jag hade nog tagit mej en tupplur oxå.

Ser mysigt ut.....inga världsliga problem där inte.



Kram och ha en härlig lördagskväll!!

14 Mrs. b:

Vilka roliga bilder & vad kul med sovande sonen! :-)

Ja nu har vi ju facit på resultatet... själv hoppades jag faktiskt på BWO och tycker det är tråkigt att dom inte kom vidare.

15 HUSnrNIO:

Vad kul att se och läsa om era upplevelser.

16 Pialotta:

Så du var där, måste varit en upplevelse:-) Klart är att de två låtarna.. ja tre med den internationella juryns val såg jag som vinnare denna fredag.. Carolinas låt tror jag kan spela en viss roll i det stora hela och inget förundrar man sig över.. Gillar låten och hela hennes scenshow.. från TV-rutans vinkel i alla fall.. Ha de fint natti natti

17 Karin/Rosa maränger:

Kul att se. Vi säger varje år - att nästa år ska vi åka och se på plats i Göteborg men det har ändå inte blivit av =(

18 Åsas formaliteter:

Åh, vad spännande att gå på genrep! Jag har tänkt göra det flera år, men kommer aldrig till skott att skaffa biljetter. Vilka fina artistbilder!

Kram, Åsa

19 MissStorm:

Så roligt att se det på riktigt! Vi såg en delfinal live för två år sedan, men då satt vi ungefär så långt ifrån scenen som det bara gick. Men det är ju verkligen ett stort spektakel och så kul! Mina favoriter i lördags var Lili & Sussie och Star pilots. Fast jag röstade inte så jag får väl skylla mig själv för att de inte gick vidare... :)



Kram

MissStorm

20 J o h a n n a - Inredning och pyssel:

Så roligt ni verkar ha haft det! Kul att sonen nämndes! Ha en bra dag! Kramar

Kommentera här: