Fototriss - trekantigt!

Söndag igen! Vart tar veckorna vägen??? Söndag = fototriss! Kuligt att ha något klurigt att se fram emot på söndagarna. Idag engagerade jag barnen att hitta trekantiga saker inne. Ojoj vilken aktivitet det blev på dem efter frukost! Att jag inte har tänkt på att fråga dem om motiv tidigare!?! Det fullkomligt sprutade ut förslag ur munnen på dem. Mycket kretsade såklart kring leksaker. Men de tre första alternativen är faktiskt de jag visar här! Så idag är det enbart barnens förtjänst (sönerna 5 & 7 år!). Osten från frukost, galge & mjölktetra (som följer med på utflykter till mitt kaffe) är söndagens motiv!


Mannen är hemma & går väldigt stelt... Han är nöjd med sin första halvmara, men tyvärr var ju vädret inte det bästa. Fötterna var blöta redan innan start & publiken var väl inte speciellt stor. Folkfesten han hade sett fram emot, uteblev pga av vädret. De flesta löpare hade fullt upp att ta skydd från regnet, istället för att mingla runt innan loppet & ha trevligt. Dock är mannen en erfarenhet rikare & nöjd med sin Stockholmstripp! Det är ju det viktigaste! :-)


Hoppas att ni har sett tävlingen som pågår på min blogg nu - där ni kan vinna ett superfint silversmycke med namn på från Cathis Design. Klicka här så kommer du direkt till tävlingen.


Kommentarer:

1 annette:

Ja, barnen borde man nog fråga oftare om motiv, för deras fantasi är så oförstörd på något sätt, den lilla mjölktetran blev min favorit!



Kramen //annette

2 paula:

Wow vilka härliga saker dom hittade... Väljer alla bilder...

3 Härligheter enligt Erika:

Åh, vilka smarta saker!!! Utropade Ahhh! när jag såg galjen! Min man springer halvmara idag... hoppas han får lite bättre väder än din man.

Ha det gott!

Erika

4 Eva-Lena:

Härlig triss, gillar osten och tomaterna i dess trekantiga form & färg! Ha en härlig söndag!

/E-L

5 Nilla:

Jättefina bilder och fiffiga!

6 Anette:

Bra med barn! Dom ser mycket som man inte ser själv! /Anette

7 Isabels värld:

Härlig tolkning! Jag har en utmaning till dig hos mig =) Ha en trevlig söndag! Kram Pernilla

8 Rajson:

Borde ha letat mer,finns mertrekantigt än vad man tror.(Min ost var fyrkatig i morse!)Så vackert du har fått till osten!

9 LottaM:

Va kul att låta barnen deltaga i trissen. Alla tre är lika bra. Kuliga foton det blev, ha en fin dag.

Givetvis kikar jag in på tävlingen oxå.

10 jenny:

vilka kreativa söner du har:-) Roliga tolkningar. Kram/jenny

11 Mia:

Kul tolkning! Klockrena trekanter ;o)

// Mia

12 trivago:

Vilka roliga bilder! Man har trekanter runt omkring si överallt utan att tänka på det :o)

13 morsdeka:

Mycket fyndiga bidrag till temat idag. Snygga är de åxå. KRAMEN!



PS. ska försöka komma ihåg tävlingen ikväll. Mycket vackert smycke. Håller på att fixa till mat och tårta till vårt lilla kalas om en stund. DS.

14 Della:

Skickligt av barnen att hitta och snyggt fotat av dig.

15 Ninni:

Det gäller att tänka i andra banor ibland:-) Osten ser ju väldigt god ut...dags för frukost för mig:-)

16 Pumita:

Det var fyndiga lösningar! Min ost i morse var en halvmåne så det var inget alternativ.

17 Cissi:

Fina bilder och ostbilden gillar jag mest.

18 Mari:

Då går mannen och jag likadant, skulle behöva rullator nu. En Ipren och en alvedon sen är jag lite piggare i den träningsvärkande kroppen.

Fototriss har jag aldrig varit med i, har ingen fantasi till det tror jag iaf.



Här regnar det och är allmänt trist!



Ha en bra söndag!!



Kram

19 Trebarnsmamman:

Superfina trekanter allihopa...gillade osten och uppläggningen av osten bäst :)

20 Photos by Storm:

Jag tänkte direkt på mjölktetra när jag såg dagens tema. Och det hade du en hemma/ Lis

21 Monkan:

Vad lyxigt att få sån hjälp att hitta motiv :-) Och vilket resultat sen, jättfyndigt. Snyggt arrangemang med osten o tomaterna :-) Småtomater är lekvänliga... jag gjorde en tomatpyramid på tema rött i Fredagsfärger för ett tag sen. Ah, att jag inte tänkt på det, den hade ju funkat på trekantigt också!



Jag tänkte också "mjölktetra” men sen ”fast de är ju fyrkantiga". Minisar hade jag inte en tanke på.



Jo vädret igår var trist som sagt, så illa att jag t.om tog bussen till träningspasset, och höll mig inne i det torra medans din stackars man och alla andra var ute och sprang i blötan.



Hmmm, september... Har resultatet i fototävlingen kommit?! Jag hoppas ju på din smultron o blåbär på strån :-)

22 Annies Fotoblogg:

Fina bilder. Gillar mjölktetran, sånna är så söta på nåt sätt :P

23 Pialotta:

Ja du fick till det du oxså.. gillar klädhängaren din mest:-) Mjölkteatra som den var ett tag sedan vi såg här nere i Skåne..

Ha de..

24 Proforma:

Får väl bli Tetran som favorit eftersom mannen jobbat på Tetra Pak i många år, säkrast så :)

25 Ragnvi:

Godmorgon! Hos barnen kan man hitta svar på det mesta! Ingen sinande källa där inte!

Fyndigt!

Så fint det blivit i ditt allrum!

26 Famos/Menageriet:

Vilket smart sätt att engagera barnen i letandet!

Vad duktiga dom var på att hitta grejor. Hälsa dom från mig och säg att dom var jätteduktiga.

Ha det gott!

27 lilalili:

verkligen fyndigt! jag gillar bilden på galgen..så enkelt egentligen ;)

kramis lilalili

28 Synne:

Hej.

Mjölktetran gillade jag bäst. Påminner mig om mysiga fikastunder hemma i stan.

Kram Synne.

29 Kattis:

Hej! Ja dessa smycken är de finaste jag sett! Ett dopsmycke med namnet Signe skulle passa min dotter såååå bra. Supersnyggt bord för 75kr förresten! Avis!



Ha de bäst!

30 Kattis:

Hej! Ja dessa smycken är de finaste jag sett! Ett dopsmycke med namnet Signe skulle passa min dotter såååå bra. Supersnyggt bord för 75kr förresten! Avis!



Ha de bäst!

31 Petra C:

Vilka bra trekanter du hade hittat! Gillar den med osten bäst tror jag.

Kommentera här: