Choklad...........

Jag hade tänkt att avstå från socker några veckor. Är en riktig sockerråtta & måste komma bort från det ett tag!! Och vad är det enda man tänker på då... jo, SOCKER!!! Längtar framför allt efter choklaaaad!

För att försöka stilla mitt chokladbegär, började jag surfa runt på olika chokladsajter...
Vet inte om jag blev mindre sugen på choklad direkt ;-) Snarare precis tvärtom...
Var visst ingen bra idé... ;-)

Tänkte iallafall dela med mig lite av chokladnjutningen...

"Jag har aldrig behövt tänka på figuren för jag har aldrig haft någon. Vad ni ser framför er är resultatet av ett helt livs chokladätande."    Katherine Hepburn, "Time Magazine", 17 nov 1980

"Tänka fritt är stort, men tänka choklad är än större."  Okänd

"Andra saker är bara mat. Men choklad är choklad."  Patrick Skene Catling

"Nio av tio gillar choklad. Och den tionde ljuger alltid."   John G. Tullius

Citaten är hämtade från www.chokladsajten.com

Vill man besöka typ världens godaste café ska man ta sig till Michel Cluizels Chokladbar på Manhattan. Deras varma choklad är värd resan över Atlanten... :-) Den ligger i en indisk inredningsaffär! Snacka om kontraster!

ABC Carpet & Home
888 Broadway, (19th Street), 1st Floor
New York, NY 10003
 Foto är privat.


Min favorit är just nu Marabou Premium Dark Raspberry. Så god!


Andra favoriter är bland annat M&M Peanut, Toblerone och Marabou Premium Dark Hazelnut.
  

Hittade en choklad, när jag chokladsurfade, som skulle kunna bli favoriternas favorit - M&M Dark Peanut! Har dock aldrig smakat den. Hoppas att hitta den på utlandsresan som ska göras i början av mars ........
Varför finns inte M&M att få tag på i Sverige??? Iallafall inte i hemstaden! :-(

image46 

Här är några tips på sajter med CHOKLAD:
Michel Cluizel, M&M, M&M World, Chokladfabriken, Chokladsajten, Chokladshopen, Planet M&M
samt Kraft Foods Choklad

Kommentarer:

1 Emelie:

Efter att ha läst det här så måste jag nästan springa till affären för att stilla chokladsuget.
Tur att ICA har stängt ;)
Kram!

2 Linda Ericsson:

Hejsan!
Hittade din bloggsida. Hur hinner du med allt surfande på nätet? Jag tycker det är jätte kul att läsa och hitta nya sidor men jag har ju aldrig tid. Hur är det med armen? Blir det någon IB efter påsk tror du? Förstår din frustration. Skulle höra ifall du kör några hempartyn?
Vi ses och hörs stor kram från Linda E

Kommentera här: