Fototriss - djur!

Denna vecka är det 10-jubileum på Fototriss. Det innebär att man får välja ett av de tidigare nio teman som har varit. Eftersom jag hittade till Fototriss först vecka två, så missade jag första gången. Så valet blev givet - jag väljer Fototriss DJUR. Övriga bidrag i veckans Fototriss hittar du här.


Eftersom Kolmården mer eller mindre är "vårt andra hem", så blev valet av djurmotiv givet - några av Kolmårdens fina djur. Här får kamelen, noshörningen & tigern visa upp sig lite. 








Kommentarer:

1 Härligheter enligt Erika:

Kamelen är totalt underbar!!! Andra hem låter spännande, hur menar du?

Ha det gott!

Erika

2 Nilla:

Tigrar är så vackra djur! Fint.

Din kamelbild var cool.

3 Bildtagen/Ivana:

Kamelen är grym. Min favorit.

4 Pialotta:

Äventyr på riktigt.. den där första bilden gillar jag skarpt.. så härlig:-)

5 annette:

Så underbara bilder! Den första blev min favorit!

Sammanträffande, Du kommer också härifrån denna vackra stad:)



Kramen //annette

6 Trebarnsmamman:

Haha, vi har visst valt exakt samma tema :) Kamelen är min favorit!!!!

7 AnnaKK:

Önskar att jag också hade en djurpark i närheten!!! :-) Gillar kamelbilden - fast tigerbilden är rätt KUL... Är det månne en huggorm i högerkanten, som kissen går en stor omväg kring!? ;-)

8 Lillmonster:

Härliga bilder. De är fina alla tre men jag väljer nog kamelen. Den ser så cool ut när den ska till att äta lite. :)

9 Annies Fotoblogg:

Fina bilder! Den första var ju för skön! Ha en trevlig dag :)

10 Della:

Den där första bilden är ju hur läcker som helst!

11 Proforma:

Precis som de flesta andra tycker jag bäst om kamelen, den ser för härlig ut!

12 Ingrid:

Kul att se dina djur. Och vilka härliga bilder, den första är jättefin!!!

13 Jo:

:) Ljuva barndomsminnen visar sig när jag ser dina fina bilder! Nu var det länge sedan jag var där, men planerar ett besök nästa år! Jag hängde ju jämt på LD förr och saknar det!

14 Lissen:

Härliga bilder,speciellt kamelen har en så grym min!

Såg att du hade shoppat, jag skulle behöva en sådan postlåda. Hmm för ordningens skull!

Ha det så gott

15 Eva-Lena:

Blev riktigt förtjust i kamelen, jättefin.

Hälsningar E-L

16 Anette:

Kolmården är fint! Härliga bilder. /Anette

17 Cissi:

Fina bilder och kamelen gillar jag mest.

18 susanne lindén:

Fina bilder och tolkning...favoriten blir bild ett på kamelen.

Ha det gott!

19 Ninni:

Fina bilder alla tre. Men min favorit bland djuren är noshörningen. Han ser så härligt urtida ut...

20 matte:

Vilka fina! kamelen är sötast:)

ha de!

21 Isabels värld:

Härliga bilder!! Ha en trevlig kväll! kram Pernilla

22 Ragnvi:

Schhhh! Jag har aldrig varit på Kolmården - vågar inte!

23 lena:

Kolmården låter ju toppen!!

Härliga bilder kram lena.

24 Klotterplanket - Mia:

Så söööt kamel eller vad det nu är :-) fina bilder och vi har träffat en Amur tiger i somras vi på Nordens Ark...den var mäktig och stor, vackra djur!



Ha en skön söndag...

25 ONE SMALL DREAM:

Svar: Jag har tagit mina bilder inne på Universeum i Göteborg.



Min favorit är nog nr 1 hos dig, gillar kamelens min =)

26 Petra:

Vad kul! Vi har valt samma tema och har delvis fotat på samma ställe. :-) Visst är tigrarna underbara?!

27 jenny:

Vilken bra bild du lyckats fånga på kamelen:-) Kram/jenny

28 Monkan:

Åh vilka läckra djurbilder! Kamelen var cool (snygg frisyr!) men min favorit är ändå tigern, så fin och stora mysiga ..? tassar.

29 lilalili:

Jättefina bilder! Kamelen är helt klart jättefavvis hos mig med!

kramis lilalili

30 Livet i byn:

Vilka fina bilder, har aldrig varit på Kolmården så jag har nog missat nåt ser jag via dina bilder.



~Livet i byn

31 paula:

fina bilder, kamelen blev min favorit..

32 Linda P:

Ujujujuj, vilka ståtliga flotta djur!

33 K:

Kamelbilden är ju underbar!!!! Tävla med den i nån fototävling!

Kram på dej!

34 Livet i byn:

Vad häftigt!! Men fråga gärna du med så kanske vi kan få ihop någon bild...någon av oss!



Den liknar en lampa som någon i SATC har i sitt sovrum. Minns inte vem nu på en gång eller så var det på ett hotellrum i någon av avsnitten...minne som en ärta ;0)



~Livet i byn

35 Mari:

Underbara bilder! Länge sedan jag var på Kålmården, får ta en tripp nästa år. Har nog blivit bar mycket annorlunda sen jag var där kan jag tro!

36 Pysen73:

Fina bilder! Det var verkligen länge sedan jag var där sist... Lite långt att åka nu för tiden.. ;o)

37 Menageriet:

Vilka härliga bilder!

Kamelen är min favorit.

Ha det gott!

38 Åsa:

hej!

Du gillade min kamel bäst och jag gillar din kamel bäst....

mvh åsa

39 Malin Inspiration & design:

Åh vilka underbara bilder! KRAMAR!!

40 mumari:

Jättefina bilder! Kamelen var riktigt läcker!

Mycket fin blogg du har också!

41 Gunvor:

Såå fina djurbilder alla tre!

42 Mia:

Är det Nelson!? Vilken sötnos. Jag var o såg honom när han var precis nyfödd...



Tycker faktiskt att det låter ganska mysigt att se sonen spela boll.

Själv måste jag plugga som attan i helgen. Men lite lördagsmys ska väl hinnas med också.



Kram Mia

Kommentera här: