Göra om öppen spis

Vi har en murad öppen spis i vårt vardagsrum. Den passar fint in i det sekelskifteshus det byggdes som. Min inredningsstil är mer modern & jag gillar raka linjer. Vår öppna spis används inte idag, mer än att jag har blockljus i den som jag ofta tänder. Jag har stor respekt för eld, eftersom det brann hos oss för några år sedan, så att elda i en öppen spis känns inte helt tryggt. Jag skulle dock mer än gärna ha en kassett i vår öppna spis, så att elden kan värma & spraka snyggt innanför glas. När jag googlade efter detta, så hittade jag flera snygga alternativ på murade spisar med raka linjer. Nu går tankarna till att se om jag kan hitta en murare som kanske kan hjälpa mig att göra om vår öppna spis till mer i min stil. Detta är bara på tankestadium än & om det blir som tankarna i mitt huvud går, så kanske det blir något av detta inför nästa vinter. Nu är tankarna på andra håll inredningsmässigt... Ni som bor i Norrköpingsregionen & känner till en duktig murare eller liknande som skulle kunna fixa detta, får gärna tips mig. 
 
Så här skulle min nya murade spis kunna se ut (bilden kommer från Instagramkontot @inredningsdesign):
 
 
 
 Så här ser öppna spisen ut idag:
 
 
 
 

Kommentera här: