Löparkonvent

Igår var jag på mitt livs första löparkonvent. Runacademy stod som arrangör för dagen & det var en härlig, inspirerande, lärorik & glädjefylld dag! 
 
Min dag innehöll: praktiskt pass med löpskolning & löpteknik, teoretiskt pass "Kost för hälsa & prestation", teoretiskt pass "Springa smärtfri", praktiskt pass med styrka för löpare samt ett avslutande fyspass med löpning & styrka. Jag fick lära mig en hel del nytt, både praktiskt & teoretiskt! 
 
 
 
Inför första första praktiska passet med löpskolning & löpteknik. Längst ner till höger är Petra Kindlund som är grundaren av Runacademy. Otroligt inspirerande tjej! Bilden ovan kommer från Runacademy. Nedan löpskolning. Egna bilder. 
 

 
Två mycket givande teoretiska pass om kost & löparskador. Föreläsare var Petra Kindlund, Emanuel Widmark & Tobias Ydén.
 
 
 
Styrka för löpare var ett jobbigt & kul pass! Lite planka, sol & blå himmel.
 

 
 
Sista fyspasset var blandat med löpning i olika former & olika styrkeövningar. Härligt vid Råstasjön i solen.
 

 
Bilden ovan är från Runacademy.
 
 

Häftigt att löpträna i Stockholm. Vår bas var på "prickhotellet, Quality Hotel Friends, granne med Friends Arena. Jag & min löparkompis Kicki, sov dessutom på hotellet mellan fredag & lördag. Vi är riktigt nöjda med hotellet & jag älskar alla runda fönster! 
 
 
 



Kommentera här: