Ombyte som gillas

Ut med det "präktiga" (men sköna) vinröda & in med det "tuffa" svarta. Jag har haft samma möbler i mitt arbetsrum i en massa år. När höstterminen började fick jag chansen att byta ut de vinröda fåtöljerna mot svarta. Vilken skillnad det blev på hela rummet! Och mycket mer åt min privata inredningssmak, vilket gillas då jag befinner mig mycket på detta rum. Vägghyllorna togs bort & istället satte jag upp två svartvita tavlor. Jag skulle vilja få bort bokhyllorna & bordet i bok också, men jag får ta lite i taget. Jag lyckades prata till mig en svart papperskorg i stål också, istället för en brun i plast ;-). Jag arbetar som kurator på en kommunal gymnasiskola & resurserna är mycket begränsade. Så det känns extra kul att få lite nytt. Den lilla röda mattan skulle gärna bytas ut mot en större, men egentligen ska jag inte ha matta alls. Men för att få det mindre lyhört försöker jag få in tyger & ljuddämpande saker. Världskartan på väggen är en ljuddämpande tavla från Desenio.
 
 


 
Den nya Pride-lyktan lyser fint på skrivbordet. 
 

Kommentera här: