Minipajformar

Igår invigde jag våra nyköpta ljusgrå minipajformar från Ica Maxi. Jag gillar dem både till färg, storlek & design. Det är perfekt att ha minipajformar om man vill ha olika pajer inom familjen, som vi önskar. Dessutom är det riktigt snyggt & trevligt att duka fram med en egen liten paj. Toppbetyg både till pajform & innehåll!! Övriga familjen önskade hallon- & blåbärssmulpaj. Jag ville ha sockerfri paj, så jag testade ett nytt recept på sockerfri blåbärssmulpaj. Kanongod!! 
 
 
 
Blåbärssmulpaj
2 msk havregryn
2 msk riven kokos
1 msk agavesirap
2 krm kanel
 
80 gr blåbär
1 tsk kokosmjöl om blåbären har varit frysta (Ifall det är färska blåbär behövs inte kokosmjölet)
 
Blanda havregryn, riven kokos, agavesirap & kanel i en liten bunke. Tina blåbären (häll bort ev. vätska) & blanda ihop med kokosmjölet. Lägg i blåbären (eller andra önskade bär eller frukter) i minipajformen (diameter 12 cm). Strö sedan över smuldegen. Grädda mitt i ugnen på 175 grader i ca 12 minuter. Ät som den är eller servera med önskat tillbehör. Jag valde sockerfri vaniljglass. Gott!! 
 
 
 
 
 
 
 
Familjen fick varsin smulpaj! Här är innan de åkte in i ugnen! 
 
 
 
 
 

Kommentera här: