Ett litet glashus...

Jag drömmer om en perfekt trädgård & ett litet glashus där jag kan sitta knottiga & lite småkyliga kvällar, kanske droppar regnet mot glastaket... Orangeri, inrett växthus, uterum - det finns många namn på ett fint litet hus i trädgården. Det ser romantiskt, njutningsfullt, vackert & mysigt ut. Men bor man med två fotbollstokiga barn, så tror jag inte att jag skulle få ha ett helt glashus så speciellt länge... Bollar sparkas, trixas, tränas & jongleras med konstant, så att en boll skulle hamna just på glashuset är nog tyvärr alldeles för stor. Men i mina drömmar... Där står det ett fint glashus likt bilden nedan, fast med grå stenar som husgrund. En hel glasdörr, tyg i taget (både som solskydd & mysfaktor), mysbelysning, en kamin eller öppen spis till ruggiga höstdagar, växter i krukor, mysiga möbler för avkoppling & en hel del tyg i form av kuddar, dynor, filtar etc. Tänk vad underbart att drömmar är gratis...
 
 
Bilden kommer från Byggvarulistan. Här är en beskrivning hur man bygger detta härliga orangeri.
 

Kommentera här: