Planerar träningsgarderob!

Ett av mina projekt i sommar är att göra om ett förråd intill tvättstugan till träningsgarderob - en walk-in-closet bara för träningskläder! Det är en liten dröm vi har haft länge, både mannen & jag faktiskt. Han gillar inte alls att prata inredning eller hus & hem annars, men detta projekt är han lite intresserad av. För att få ihop allt i en förlägning behöver vi göra en rumsrokad på flera rum & jag har inte fått ihop det i mina tankebanor hur det ska lösas smidigt. Efter lite diskussioner har vi nu kommit fram till en lösning, så att vi kan ta ett rum i taget, istället för allt på än gång. Känns galet kul att få börja ta tag i detta projekt. Just nu håller jag på att tömma förrådet, som var mer än överfullt & fullständig kaos. Vi behöver åka iväg & köpa bra förvaring för alla ljuslyktor, ljus, kuddfodral, plädar, presentsnören, servetter & allt annat som finns i detta förråd idag. Det blir morgondagens projekt!
 
 
 
Idag har jag rensat & slängt en hel del. Dessutom har jag ritat på inredningen i denna träningsgarderob. Den är inte stor, 270 cm lång & 120 cm bred. Det är en hel del rör att ta hänsyn till. Idag har jag mätt & mätt & mätt... Jag tror faktiskt att jag har fått till en förvaringslösning som kommer att passa hela familjen riktigt bra. Alla får sina sektioner & så har vi några gemensamma. 
 
Jag har valt att använda serien Algot & Pax på Ikea. Prisvärt & flexibelt. 
 
 

Slarvigt handritat, men tydligt för mig!
 


Mannen har kvar att bestämma hur hans sektion ska se ut.




 

Kommentarer:

1 Anna:

Exakt samma projekt genomförde vi förra sommaren! Vi använde oss av Algot som förvaringssystem samt en enkel gardinstång för alla galgar. Så här ett år senare kan vi konstatera att det var ett mycket lyckat projekt :-) Alla i familjen hittar sina träningskläder och vi slipper ha dem i tvättstugan som förut. Vi köpte även en luftavfuktare för snabbare torkning. Tummen upp! Lycka till med ert fixande! Kram Anna

Kommentera här: