I did it!

Med tanke på att mitt större projekt för sommaren inredningsmässigt är en tränings-walk-in-closet, så passar kanske ett inlägg in om träning. Förutom inredning, så är ju träning ett av mina största intressen. Sedan 1 mars har jag tre gånger i veckan tragglat med återgångsträning för mina benhinnor. Det blev en liten tillbakagång efter några veckor, då jag fick ont i benhinnorna & fick backa ett steg. Sedan kom min superdunderförkylning i vägen i tre veckor. Jag skulle ha varit klar till sista maj, men idag 29 juni sprang jag sista distansen i min återgångsträning! En månad senare än tänkt, men vad gör väl det... Är så lycklig att benhinnorna håller & att löpträningen har kommit igång på allvar! Det har krävts mycket planering & prioriteringar för att få till dessa tre löppass per vecka, men varit sååå värt det! Äntligen kan jag nu springa bara på känsla & slippa en pratande app när det är dax att gå respektive jogga. Bakgrunden till varför jag fått genomföra denna återgångsträning till löpning kan ni läsa om här! Nu hoppas jag att jag kan få till många härliga löppass i sommar & målet är att springa en mil innan sommarlovet är slut! Jag har ju tävlingssprungit tidigare i mitt liv, så att springa en mil innan benhinnorna sa ifrån var ingen grej. Dock har det gått 25 år sedan dess...
 
 
 

Färdig för alltid dessutom! :-) 


 
Så många härliga naturupplevelser man får vara med om på löprundor i skogen. Idag krockade jag nästa med ett rådjur & hennes tre kid. Ingen fara, vi blev lite rädda alla fem & flydde åt varsitt håll. En rovfågel strök ganska tätt ovanför mitt huvud vid ett tillfälle, tack å lov grep han inte tag i mitt hår med sina klor. Vackra blomsterängar, härlig utsikt, kryssande mellan blåbärsris & rötter, fågelkvitter & lukt av sommar. Lycka!!
 
 
 




Adidas Glide Boost är mina favvoskor. Liksom glider fram... Kompressionsstrumpor har varit min räddning för benhinnorna tror jag. Så galet skönt att springa med, även om det verkligen inte är snyggt... Läs gärna mer om träning & hälsa på min & Linas blogg life_in_a_happy_way.
 

Kommentera här: