Tänkte visst inte...

Det gick fööör bra... Målningen flöt på helt utan strul & inom min egna lilla tidsram. Nu när det roliga skulle börja att sätta upp all inredning på väggarna kom problemet - big time! Lilla halvblonda jag trodde ju att bara med rätt skruvar, så skulle naturligtvis alla väggskenor sitta som berget & all inredning bara vara att haka dit! Det var ju så snyggt & praktiskt! Men på Bauhaus fick jag minsann veta att det absolut inte gick. Om jag inte kunde sätta allt i reglarna. Där står jag som älskar att inreda, men inte kan något om det "byggtekniska". Fattar ju knappt vad han pratar om på Bauhaus... Jag ser hela min dröm gå i spillror, med en stor hög av inredning hemma som inte går att använda... Tårarna bränner & jag känner mig töntigt "tjejig"! Då ringer jag till vännen Nicke. Trots semester möts vi upp på hans jobb (Optimera) & han hittar en lösning till mig! Inte bara lösning med rätt skruvar & mollysar, utan drygt en timme senare ringer det på dörren hemma... Utanför står Nicke med skruvdragare, vattenpass & andra verktyg & erbjuder sig att hjälpa till! Då kom nästan tårarna av lycka!! Han hjälper mig med allt det svåra & när han går har jag full koll på var jag ska borra, skruva & sätta in mollysar. TACK bästaste Nicke!! Utan dig hade det aldrig gått!!!
 
 



Väggen blir som en schweizerost med alla borrhål för mollysarna... Men så bra det blev!!
 
 
 
Så kom min vän Lotta förbi med underbart goda svenska jordgubbar för att jag skulle få något gott i magen när jag skruvade!! TACK snälla Lotta! Jag blev jätteglad.
 
 
 
 


Nu orkar jag inte mer för idag... Imorgon blir jag nog färdig!! 
 

Kommentarer:

1 Maria @ hemmakär:

får alltid känslan av att de på Bauhaus inte riktigt har kunskap för att hjälpa sina kunder. Skoförvaringen är ju supersnygg 😍
Ha en fin söndag!

Kommentera här: