Nyttig glass!

Ett av mina mål med 2015 är ju att äta nyttigare. Idag är det #dag35 utan onyttigt (vitt socker som i godis & bakverk, snacks & dryck samt alkolhol). Jag har börjat baka & göra alternativa saker som är både sockerfria & glutenfria. Det finns så mycket gott som är nyttigt! Målet är att vara utan detta onyttiga fram till påskhelgen. Snart halvvägs & det känns galet bra!!
 
Jag har hittat en riktig favorit i Bananglass med jordnötssmak. Så fantastiskt god, lite "nougatsmak" över den. Dessutom otroligt enkel att göra! Det är min bloggkollega Lina som har inspirerat mig till detta & det är hennes recept. Fler nyttiga recept hittar ni här.
 
 
 
Bananglass med jordnötssmak (ca tre kulor)
 
1 banan
2 - 3 tsk jordnötssmör (av bra kvalitet)
 
Skiva bananen & frys in dem några timmar innan (gärna över natten). Mixa sedan de frusna bananskivorna med jordnötssmöret tills det blir en jämn smet. Det kan ta upp till en minut. Ät direkt eller frys in en liten stund om du vill göra glasskulor av det. Servera gärna med bär eller frukt.
 
 
 
 
 
Den lilla chokladbiten är ännu en nyttig favorit - Peanut Butter Cups. Så galet goda! 
 

Kommentera här: