Mitt 2015!

Årets sista dag! 2015 har varit ett riktigt bra år, men väldigt intensivt. I medier har det varit mycket om flyktingströmmen & ensamkommande barn & ungdomar. Detta har påverkat mig otroligt mycket inom mitt arbete som kurator på en gymnasieskola. Att höra mina nyanlända elevers historier får mig att tänka till många gånger på vad som är viktigt i livet. Det är naturligtvis viktigt att vi finns till för alla behövande, lika viktigt är det att jag & min familj mår bra. Det går inte att jämföra olika världar & känna att man ständigt har dåligt samvete. Jag hjälper till genom mitt jobb samt att jag bidrar ekonomiskt till UNHCR. Dessutom har vi lämnat kläder till olika hem för flyktingar. Det nedan kan i sammanhanget känns väldigt materiellt eller oviktigt. Men för mig personligen har dessa saker nedan bidragit till positiva minnen & erfarenheter under 2015. 
 
2015 har varit ett innehållsrikt år. Det största för mig har varit att jag kan springa igen!! Efter över 20 år utan löpning pga av benhinneproblem, trotsade jag benhinnorna med en bra återgångsträning till löpning & kan nu springa långa sträckor & det är en sådan fantastiskt härlig känsla. Frihet. Lycka. Mer om det kan man läsa på min andra blogg som jag har tillsammans med Lina (life_in_a_happy_way). I mitt liv är det, förutom jobbet, mest barnens fotboll & min egen träning. Så mycket mer hinns inte med. Olika tider i livet lägger man sin tid på olika saker. Detta passar bra för vår familj just nu! 
 
Januari: Året startade med att Anna & jag var på Formex på Stockholmsmässan. Vi kunde först åka dit mässans sista dag, men fick ändå en bra inblick i årets nyheter. Jag har dessutom detta år varit till större delen helt fri från vitt socker, vilket har gjort att jag mår otroligt mycket bättre. Så några recept på goda sockerfria bakverk finns här.
 
Februari/Mars/April: Livet tuffar på & det blir mest jobb, barnens skola & aktiviteter samt min egen träning. Bloggen fyllde 7 år den 13/2. 
 
Maj/Juni: Efter flera års velande vad jag ville ha på väggen ovanför soffan i vardagsrummet, beställde jag en egentagen bild på zebror på canvas & den är jag riktigt nöjd med. Jag var i Paris med några elever & en kollega i slutet av maj. Det var fantastiskt bra dagar. & även här fick jag till en häftig löptur i huvudstaden. En investering som jag grunnat på länge var en ny dator. Min gamla höll på att ta slut & frågan var om jag skulle satsa på en appledator eller om jag skulle fortsätta med PC. Valet blev tillslut en iMac & jag älskar dess design. Dock har jag inte riktigt hunnit bli riktigt vän med den på alla plan än, då tiden faktiskt inte har funnits som jag önskat. Men under 2016 ska jag defintivit ta tag i detta! Mitt kök kom trea i Marbodals tävling som Sveriges finaste Marbodalkök. I & med det vann jag ett presentkort på Cervera & använde det på bästa sätt genom att köpa mina drömbestick Dorotea Night. Är så glad för dem & hela familjen tycker om dem.  
 
Juli/Augusti: Sommarens stora projekt här hemma blev att jag genomförde en dröm som vi haft sedan länge - en träningsgarderob - eller walk-in-closet för familjens träningskläder. Den är jag galet glad över & den underlättar otroligt mycket i vår mycket intensiva vardag! I slutet av juli åkte hela familjen till Danmark, då båda sönerna spelade Dana cup (fotboll). Vi bodde härligt vid stranden & jag fick några underbara löprundor i vattenkanten. Vi avslutade sommarlovet med några dagar i Idre. Det blev toppbestigningar, fjällöpning & besök vid Sveriges högsta vattenfall.
 
September/Oktober: Jag fick förtroendet att ta över Norrköpings kommuns instagramkonto för en vecka i början av september - @iNorrkoping. Det var kul att få visa min del av Norrköping! Jag sprang mitt första löplopp på över 20 år. 10 km & på en tid jag bara vågat drömma om. Det var lycka i kubik & ett "kvitto" på att all träning ger resultat. Och träningen i sig ger ju lycka, så det är alltså dubbellycka! Vår numera årligt tjejhelg eller boosthelg i Stockholm blev lika lyckad som förra året! Det är något att se fram emot redan nu till nästa år!!
 
November/December: Min födelsedag blev en lyckad dag & jag blev uppvaktad som om jag fyllde jämnt... Årets adventsljusstake gillar jag otroligt mycket. Svart & koppar är en riktigt snygg kombo! Jag hade lyckan att vinna ett kanonsnyggt kopparbord i trendenser.se julkalender. Det passar perfekt här hemma hos oss. Årets fina julgran med sparsamt med dekorationer gillas också massor. 



Hoppas att ni också har haft en minnesvärt & innehållsrikt 2015. Nu ser jag fram emot 2016 otroligt mycket!
 
TACK till alla följare/läsare här på bloggen, på Facebooksidan & på Instagram @dahlarnablogg. Jag är otroligt tacksam för alla fina ord & den feedback ni ger mig. 
 
Kramar från Viktoria

 

Kommentera här: