Största prövningen idag...

Idag utsatte jag mig för största prövningen just nu - jag bakade bullar! Det är min absolut bästa lukt & bästa smak. Men eftersom jag har bestämt mig för att vara helt utan vitt socker i 90 dagar, så smakade jag inte ens en liten tugga. Idag är det dag 87, så på lördag har mina 90 dagar gått. Då fyller minsta sonen år & när vi har kalas tänker även jag äta en bulle & en bit tårta! Det känns så galet bra att jag har klarat dessa 90 dagar, som jag hade som ett mål! Jag kommer fortsätta att äta så mycket sockerfritt & glutenfritt som möjligt, men äta onyttigt när jag känner för det. Dessa 90 dagar har känns viktiga för mig själv, för att se att jag faktiskt fixar att hålla ett så långt mål. Dessutom känner jag mig mycket piggare & fräschare inombords utan allt vitt socker. Jag känner inte att jag har offrat något, utan snarare hittat en ny fantastisk matvärld som inte innehåller vitt socker & vitt mjöl. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Mian:

Det kallas bra karaktär!! : )

Kommentera här: