Önskan har blivit verklighet!

Efter sonens trafikolycka i september förra året, så hade han önskan om en ny cykelhjälm i fotbollsklubbens färg med klubbens logga på. Efter mycket letande hittade jag till slut en blå hjälm & fick hjälp av en granne att fixa en snygg vit logga på den. Sonen blev helnöjd! Då kom hans idé om att vi borde ha en sådan hjälm som fler i fotbollsklubben kunde köpa, så att alla kunde cykla säkert till skolan & träningarna. Jag tog kontakt med Intersport & de i sin tur kontaktade Bell. Jacobs önskan har nu blivit verklighet - hjälmen finns till försäljning för klubbens medlemmar! Jag är oerhört glad att sonens önskan gick att genomföra! Kan man ha typ 50 par skor, så kan man absolut ha 2 eller fler cykelhjälmar! Både jag & sönerna har nu två hjälmar var - då kan vi variera efter tycke & smak! Viktigast av allt är att hjälmen är på! För utan hjälmen hade troligtvis vår son inte levt idag... Ord som Jacob sa ganska snart efter olyckan har etsat sig fast. Här finns hans citat.
 
 
 
 Idag bjuder jag på en hjälmbild... Man är inte supersnygg direkt - men klok!! #användhjälm
 

Kommentera här: