Rosa månaden

Oktober är bröstcancermånaden & hela Sverige färgas rosa på olika sätt! Härligt att Sverige förenas & samlar in lite extra pengar under en månad för att förhoppningsvis på sikt utrota bröstcancer. Tyvärr är jag personligt engagerad, då bröstcancer finns i familjen. För några år sedan startade jag en egen insamling till Cancerfonden.  
 
Årets Rosa Band är designat av Camilla Thulin. Så här säger Camilla själv om årets design på Rosa Bandet:
"Jag ville göra ett mönster som förknippas med kvinnor. Det kändes därför naturligt att söka efter ett vackert spetsmönster, inspirationen fann jag i gamla virkböcker. Virkade spetsar är ett konsthantverk som kvinnor fört vidare mellan sig i generationer och som kräver både tålamod och kunskap. Egenskaper som även krävs i svåra stunder."
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Catarina A:

Det är fint tycker jag , köpte mej ett förut idag.

Kommentera här: