Energiboost

Nu är jag hemma igen efter en helhelg i Stockholm med tre väninnor. Vilken otrolig energiboost att få bo på hotell, äta långfrukostar, tjejsnacka, shoppa, fika, dricka champagne, shoppa lite mer, äta & dricka gott, gå på Flashdance & så lite mer tjejsnack inpå småtimmarna. Mys i kubik & jag har fortfarande lite träningsvärk efter allt skrattande. 
 
 
 
Vi bodde två nätter på Elite Hotel Stockholm Plaza, på Birger Jarlsgatan, alldeles vid Stureplan. Perfekt läge, trevlig service, små men fräscha rum & god frukost. Täckena var dock alldeles för varma.
 
 
 
Vi lunchfikade på Café Egoiste i Mood Gallerian. Kanelbullen var gigantisk! Riktigt god, men alldeles för stor för att äta ensam. Efter fikat skålade vi för vänskapen i champagne från The Champagnebar by Richard Juhlin. Gott med lite bubblig dryck mitt på dagen! Dagen erbjöd även shopping i butiker som inte finns i hemstaden, det gillas!
 
 
 
Andra kvällen startade vi på Berns Asiatiska. Vackra lokaler & mäktiga kristallkronor i taket. Två av tjejerna beställde "babes", vilket de inte tagit reda på vad det innebar... Det visade sig vara friterade små bläckfiskar - fantastiskt kul att se deras miner när maten kom in!! Jag mesade & gick på ett säkert kort - kycklingspett & en enormt god jordnötssås. Till efterrätt åt vi chokladfondue! Mmm så gott!
 
 
 
Efter middagen gick vi över till China Teatern för att se på Flashdance! Redan när första tonerna av What a feeling inledde musikalen, kom gåshuden & den var kvar hela föreställningen!! Vilken fantastiskt bra musikal! En av de bästa jag varit på, och jag har varit på många musikaler... 
 
 
 
TACK tjejer för en fantastisk helg! Den kommer jag att leva på länge!!
 

Kommentarer:

1 Anonym:

🙏😃Tack själv♥ What a feeling!!!!

Svar: 💖
Dahlarna

2 Lisa:

Vilken fantastisk helg ni verkar ha haft. Jag ska se Flashdance i november, så det känns otroligt bra att ha det framför sig i höstmörkret!!

Kommentera här: