Kalas för båda sönerna = dubbla tårtor

Nu är sönerna firade & igår hade vi ett litet släktkalas. Vi började med tårtkalas, med sju sorters kakor & bullar. Naturligtvis ville barnen ha varsin tårta, så det fick det bli. Tiden var lite knapp innan gästerna skulle komma, så det blev inte heldekorerade tårtor denna gång. Jag använde vita färdiga marsipanlock som jag spritsade svart på, för att det skulle likna fotbollar. Grönfärgat kokos fick bli gräs runt omkring tårtan. Barnen fick sina namn & nya ålder spritsat i deras favoritlags färger på tårtorna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En annan fotbollstårta hittar du här, då hade jag betydligt mer tid... 
 
 
 
 
 
 
 
Fyller man år får man naturligtvis ta hur står tårtbit man vill ;-)! 1/4 räckte för att Eric skulle bli mätt ihop med alla kakor.
 
 
 
På kvällen hade vi middag för alla gäster. Kallskuret som bestod av rostbiff, kalkon, grillad kyckling, rökt skinka, gravad lax, salami & delikatessköttbullar (när barnen får välja själva...). Vi åt varm potatisgratäng, kall potatissallad & grönsallad till. De nya uppläggningsfaten från Eva Solo invigdes & var perfekta till detta. Nästa gång testar vi varmt i dem istället.
 

Kommentarer:

1 Pernilla:

WOW, vilket kalas! Sju sorters kakor hade vi under hela min barndom på alla kalas. Det måste jag se till att fixa till nästa familjekalas. Tack för inspirationen. Det ser gudomligt gott ut!

2 Malin -Mamma och Änglamamma:

Åå så fint! Ser väldigt gott ut!

3 Sofia - Strawberry Dreams:

Men oj vilket härligt kak och tårtkalas. Varför var inte jag bjuden?? :) Haha.

Kommentera här: