Rosa på bordet

Jag lagar sällan maten här hemma, men jag älskar att baka, fixa plockmat & detaljer samt att duka med lite teman. Så vi har en bra uppdelning mannen & jag, han lagar maten & jag pysslar med det andra. När vi hade besök i helgen så la jag mest tid på att testa lite nya saker som chokladdoppade jordgubbar & dekorerade minicupcakes. Dukningen som brukar vara genomtänkt, blev mer spontan. Tur att jag har stor variation på ljus & servetter i mina förråd...
 
 
 
 
 
 

Hundkexen på tallriksunderläggen, plockas upp i blommorna på bänken bakom.
 
 
 
 

Eva Solo-glas & Chateau-glas sida vid sida.
 

Kommentarer:

1 Josefina:

Så FINT med det enkla! Alldeles lagom för en snygg dukning! Ser att du bytt i fönstret sedan gula dukningen... ;-)! Hur stort förtåd har du egentligen?!?

Svar: Tack Josefina! Uppmärksam du är med fönstret ;-)! Förrådet är inte så stort, men väldigt fullt...
Dahlarna

2 Josefina:

*förråd ;-)

3 Tove Andersson:

Riktigt snyggt! Skulle gärna sätta mig ner & äta vid ett sånt dukat bord!

Svar: Tack Tove!! Hoppas att du får komma på en middag med rosa dukning snart!
Dahlarna

Kommentera här: