Minicupcakes

Muffins är barnens favoritfika. Vi har som fredagstradition under terminerna, att baka muffins tillsammans efter skolan & testa en massa olika fyllningar. Jag fick en minimuffinsplåt & formar i present av några vänner förra veckan, så för några dagar sedan testade jag att göra minimuffins för första gången. Vilken succé! Gott, saftigt, roligt & uppskattat. Vi hade minimuffinsbuffé som efterrätt en kväll & det var kul att kunna ha fyra olika smaker att bjuda på. Mina favoriter blev chokladmuffins med nutella i. Galet goda! Barnens favoriter blev de som jag hade spritsat med Cupcake icing på. Som tur är blev det några minicupcakes över, så jag kunde fika gott i min gula hörna dagen efter.
 
 
 
De blåa minicupcakesen har blåbärsfyllning & de rosa har hallonfyllning. Riktigt goda!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Emelie :

Va gulliga muffins och mysig liten hörna!!:):)

Svar: Tack Emelie! Goda muffins också & härligt att sitta i hörnan & se övriga trädgården & huset.
Dahlarna

2 Catarina:

Chokladmuffins med nutella ..... Mmmmmm låter mumsigt det
Du får gärna dela med dej av det receptet :)
Tack på förhand och ha' en go' dag
Mvh Catarina A

Svar: Receptet kommer förhoppningsvis i slutet på veckan. Vill hinna baka en gång till så jag vet att det är lika bra även andra gången ;-)! Ha en go dag du med!
Dahlarna

3 Anna:

Jättefina muffins det blev mha formarna, men det är ju du med känslan bakom som skapat så söta muffinsar.

Svar: Tack Anna! :-)
Dahlarna

Kommentera här: