Chokladdoppat snacks

Jag har kommit in i en period när jag älskar att testa enkla saker som jag bara sett på bild tidigare. För några veckor sedan doppade jag jordgubbar i choklad för första gången. Så enkelt, effektfullt & gott. Häromdagen testade jag att chokladdoppa två nya saker när vi hade gäster. Jag ville prova att doppa chips i choklad. Det tyckte jag såg äckligt ut, men var liksom tvungen att testa. Jag valde vickningschips eftersom att de är räfflade & bara är saltade. Dessa doppades i mörk choklad, vilket var en riktig hit faktiskt. Över alla förväntningar & riktigt gott med den söta & salta blandningen. Rekommenderas!
 
 

Perfekt med chokladdoppade saker som snacks & tilltugg till välkomstdrinken, till kaffet, till efterrätten eller till kaffet efter maten. Mer choklad åt folket! :-)
 
 
 
 
 
När jag ändå smälte choklad passade jag på att även doppa bigarråer. Dessa doppade jag både i vit choklad & i mörk choklad. Mmm så gott det blev!! Och lite nyttigare variant än den med chips...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sofia Hansson:

Wow, vad du inspirerar!
Jag får gäster imorgon & ska definitivt testa dessa två varianter. Tusen tack för tipset :)!

2 Jesper:

Det ser både snyggt & gott ut! Gillar EvaSoloskålarna du serverar i.

Kommentera här: