Stor förändring med små medel!

Tänk vad små medel kan förändra! Min vän Anna & hennes Johan hjälpte mig en hel del med rivning & som bollplank när jag gjorde om vårt kök! Det är ovärderligt att ha sådan hjälp! Nu har de förändrat sitt kök också (i väntan på att göra om det & öppna upp mer mot vardagsrummet som ligger bakom överskåpen). Med hjälp av lite vit färg & nya handtag har det blivit enorm skillnad från tidigare. Till och med ute från gatan ser man den ljusa förändringen!! Handtagen i bok är utbytta mot Ekeboda i borstad stål från Ikea. Det fanns inte jättemånga handtag att välja på med samma hålmått som de gamla handtagen. Det blev en stor förändring bara där! Sedan målade de bort brunt sjöstenskakel, boklådor & boklist. Målartvätt, ett lager grundfärg & två lager vit färg & Voilà! Superfint! Så för bara 1700 kr fick de som ett helt nytt kök!!
 
 
 
 
 
 
 
Sjöstenskaklet före målning:
 
 
 
Arbete pågår...
 
 

Sjöstenskaklet efter:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
TACK för bilderna Anna! De är tagna med en iPhone 4.
 
 

Kommentarer:

1 Sofia Larsson:

Wow! Så snyggt & vilken skillnad!
TACK för inspirationen. Detta ska jag genast visa mannen :-)! Trevlig lördagskväll!!

2 Anna:

Såå fint, vilken himla skillnad!! :) Bra gjort! //Anna

3 Catarina:

Det blev jättesnyggt !!
Tänk vad lite färg kan göra :)

4 Peter A:

Riktigt snyggt! Tror bestämt att det blir en sväng till färgaffären för min del med! Hejdå blåa kakel!! Tack för tipset.

5 Linda - Design Concept:

Tänk att lite färg kan göra så stor skillnad. Jättesnyggt!!

Kommentera här: