Julbak med fotbollsinslag

Igår hann jag med att baka både lussekatter & pepparkakor. Julkänslan växte flera steg efter alla härliga juldofter, julmusik, provsmak, levande ljus & glögg i strupen. 
 
 
 
 
 
I nedre hörnet ser ni en speciell lussekatt... Jag fick i stort sett ingen hjälp alls med julbaket av övriga familjen. Dock kom minstingen & gjorde två gästspel - han gjorde en lussekattsboll (!) & skar ut ett eget FC Barcelonamärke i pepparkaksdeg... Fotboll såklart, även när vi bakar!! ;-)
 
 
 
Älskade fotbollsunge!! 
 
 
 
Årets nya pepparkaksformar i koppar blev riktiga favoriter! 
 
 
 
Bakmattan från Ikea har jag haft i flera år, men testade den först idag när jag gjorde både lussekatter & pepparkakor. Kanonbra!! Att jag inte har använt den tidigare. Så mycket smidigare att kavla ut! Även jag halkade dit på fotboll - gjorde pepparkaksfotbollsspelare till sönerna.
 
 
 
 
 
Hoppas att ni har sett den kanonfina tävlingen som pågår här på bloggen. I samarbete med Eva Solo kan ni vinna ett härligt julfikaset i juligaste rött. Klicka här för att komma direkt till tävlingen. Lycka till!!
 
 

Kommentarer:

1 Jenni P:

Pepparkaksformarna i koppar är jättefina. Var kommer de från?

Svar: De kommer från Ica Maxi! Hoppas att de finns kvar! //Viktoria
Dahlarna

2 Jenni P:

Åh tack för svaret Viktoria, jag ska skynda mig dit!

Kommentera här: