Metal Moods

Årets monter på Formex utmärker sig mycket positivt genom att den snygga kombon svart & koppar tar stor plats. Metal Moods by Cult är nya höstkollektionen. Jag har varit mycket trögstartad när det gäller metaller & i synnerhet mässing & koppar. Men efter ett inspirerande & härligt samtal med Marita Lord, känner jag att jag faktiskt under samtalet vände min åsikt. Tänk att få arbeta med produkter som man står bakom & brinner för på samma sätt som Marita gör för Cult Design! Rena drömtillvaron!!
 
Flera nyheter hos Cult Design faller jag direkt för! Change Ruff Grå med manschetter i koppar, krukorna Sorbus, Platanus & Picea i Ruff Grå serien (jag vill ha en minigran till jul i stora Picea), Plant table med kopparben, kruka Sorbus i koppar, Stillebenserien & julserien med kopparinslag. Koppar blir visst mitt nya i höst...
 
 

Bubbel i glaset, kopparfärgad choklad & många inspirerande nyheter.
 
 
 
En favoritnyhet är Change Ruff Grå. Underbart snygg ruffig yta, som passar utmärkt både med julhus (Change X-man top) samt med kopparmanschetter.
 
 
 
 
 
 
 
Multiplate Ruff Grå med sina slingriga ränder påminner mig om zebramönster. Detta vill jag definitivt ha som årets adventsljusstake!
 
 
 
Krukan Sorbus koppar får gärna stå på bordet i köket med hyacinter i senare i höst!
 
 
 
En nyhet som absolut inte är någon typisk kantig Cult Designprodukt är serien Stilleben. Den består av tre delar: en värmeljusstake samt två vaser i olika höjder. Stilleben har fyra olika mönster & de går naturligtvis att mixa & blanda helt fritt efter tycke & smak. Mina favoriter blir såklart (!!) de i koppar! Kanonfina.
 
 
 
 
 
Polkabockarna som tidigare har funnits i rött & svart, finns nu även i koppar. Snyggt! Jag gillar även bordet Plant Table med kopparben.
 
 
 
Egentligen vill jag inte alls tänka vinter eller jul redan nu! Men mässan består mycket av juliga produkter & första glöggen intogs faktiskt i en monter. Denna Sune snögubbelampa är dock lite lagom & passar ju hela vintern.
 

Kommentera här: