Ikea - Union Jack

I sommar är det OS i London. Kanske är det anledningen till att Ikea lanserar en begränsad upplaga av serien Union Jack på Ikea i England. Tänk om de skulle släppa liknande produkter i blått & gult!?! Sveriges flagga har inget speciellt namn vad jag vet, så serien kanske får heta Blågul! Varför har inte vi ett namn på vår flagga? Jag har egentligen inte tänkt så mycket på mönstret i engelska flaggan tidigare. Det är mest den amerikanska som fått min uppmärksamhet. Men jag måste säga att jag gillar detta mönster.




Burkarna heter Onödig.




Kuddarna heter Brakved & dessa gillar jag skarpt! Snygga!




En Klippansoffa med tyget Degerbyn.




Bricka Bärbar & Porslin Jumbo kopp & fat Benfisk.




Kökshandduk Sandlosta.

Bilderna kommer från inredningsbloggen Var dags rum samt Ikea.com.


Imorgon börjar en finfin tävling här på bloggen!
Ledtråd: Det är något snyggt & stilrent som kan stå ute... 


Kommentarer:

1 Anna:

Min kära kollega kommer älska detta, får jag dela???

2 Emma:

Kuddarna var väldigt snygga!

3 Cecilia/svengland:

Jag var på IKEA här i London häromdan och såg alltihopa! :-) Kuddarna och framför allt soffan var väldigt häftiga!!! Men jag lyckades behärska mig - jag har alltför många Union Jack kuddar redan! :-)

4 Barnrum:

Kuddar och särskilt soffan var mycket ändras! Men jag lyckades att undertrycka mig själv

5 Helen:

Jag älskar Union Jack mönstret, hoppas jag hinner till IKEA innan alla saker tagit slut:)

Kommentera här: