Dekorerade ätbara granar

Det var länge sedan jag dekorerade tårtor & muffins. Idag fick jag ett "återfall" & dekorerade några granmuffins, gjorda som mjuka pepparkakor. Med grön smörkräm & lite strössel, fick de bruna granarna liv & det gav en extra god smak till Andra Adventsfikat. Jag märkte idag att jag har saknat spritsandet & dekorerande. Dessa är inte direkt några avancerade granmuffins, men det fick ändå lusten tillbaka :-).
 
Hoppas att ni alla har haft en riktigt mysig Andra Advent!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bilderna är tagna med Sony-kameran, förutom sista bilden som är tagen med iPhone 4s (därav kvalitéskillnaden på bilderna).
 
 

Kommentarer:

1 Kicki K:

Wow vilka läckra!! Vad använder du för sprits?

Svar: Hej Kicki! Jag har använt sprits nummer 16 från Wilton. En stjärnsprits. Så kul att göra effekt med lite stjärnor :-)!
Dahlarna

2 Julia:

Helt fantastiskt fina pepparkaksgranar!! Vilken effekt att spritsa grönt på dem!!

3 frubalken.blogg.se:

Kikade även på vad du tidigare gjort, du är riktigt duktig på att dekorera =)

Svar: Tack :-)!
Dahlarna

Kommentera här: